Wednesday, April 10, 2019

K Street Cafe, Sunway Pyramid

24 November 2018, hari yang tak akan aku lupa....sangat memenatkan demi memuaskan semua pihak keluarga dan sahabat aku...aku sanggup je laa berulang-alik beberapa kali ke Sungai Buloh dan Gombak...huhuhu awal pagi, dari rumah aku kena bergerak ke Nilai untuk ambil Zara, then drive la jejauhh menuju ke sempadan Sungai Buloh dan Puncak Alam tu sebab nak hantar Zara menyertai Projek Kawan-Kawan Zara yang dianjurkan oleh Borneo Saito Club...Alam dia yang buat projek ni sebab Zara pernah cakap nak bagi kawan-kawan dia mainan...
dah selesai hantar Zara dan tengok apa yang patut, aku telah bergegas ke Gombak...untuk menziarahi keluarga Irma...dalam post sebelum ni aku ada cakap mak irma sakit kan, dan masa ni, Mak Irma baru jer menghembuskan nafas terakhirnya, so sebab tu aku tak dapat join porgram Zara tu, tinggalkan je dia dengan Alam dia, dan aku ke Gombak...
selesai di Gombak aku patah semula untuk ambil Zara dan belikan makanan untuk student Alam semua...mama Zara yang suruh belanja sebab buatkan program untuk Zara ni...bergegas la aku, pastu bawa makanan ke rumah student Anim di Sungai Buloh...makan bersama di sana...then lepas selesai semua, aku bersama Anim, Shane dan Zara ke Sunway Pyramid...dah janji nak belikan Zara beg sekolah...so ayuh la kita...pengsan Zara masa dalam kereta...hehehehe...makngah pun kalo boleh nak pengsan sekali...
seronok sangatlaaa Zara dapat beg My Little Pony dia tu...ok laa murah sikit dari Smiggle!hahahaha sib baik kauu cikgu dah pesan jangan beli beg Smiggle, jimat duit Makngah tauuu...hahaha lepas beli beg, dia sibuk nak main itu ini...Alam dan Kak Shane dia la yang melayan...makngah penat dah...
dan sebelum pulang, Makngah teringinnn nak makan makanan Korea...dah lama usha K Street ni...so apa lagi ajak laaa diorang makan sini...memula konpius gak nak mencari lokasi kedai ni dalam Sunway Pyramid tu, tapi gigih kan...cari jugak la sampai dapat...hehehe...
malas nak cerita panjangkan, haaa layan laaa menu dia kat bawah ni...standard la kan menu makanan korea...ada banyak gilaaa pilihan weh....harga pun ok laa...so keliru gak la nak buat pilihan tuuu...hehehe tapi sebab lapar, so kita tamak dan gelojoh gak la masa memilih tu...hahahaah
kami 3 orang je dewasa, then sorang kanak-kanak tapi tengok laaaa makanan yang kami order!macam bela saka...hahaha aku pun tak tau nape banyak sangat weh...dah order Odeng (RM12.90), aku order lagi Rice rappoki + Gimbap Set (RM26.15)...then kami ambil juga 3 jenis Lunch Box yang berharga RM15.90 setiap satu...banyak gilaaa weh!dah tu Anim tamak lagi, tambah plak Octopus and Shrimp Pancake (RM15.90)...haaa tak ke penuh satu meja!huhuhu...overall aku rasa biasa je laaa makanan dia...takde la debomb sangat sampai aku teringat-ingat Seoul sana tu...hahahaa...Lunch Box dia pun takleh nak goyang-goyang macam kat Nami Island...hahaha dah cukup sekali je kot sampai sini...taknak pi dah...hahahahahaha...

2 comments:

  1. Dj, try r jinja ciken kat the garden, ni tahap pedas melampau punye🤣

    ReplyDelete