Wednesday, January 24, 2018

Family Getaway in Kualalala Lumpur: E&O Residences & Dolly Dimsum, Kuala Lumpur


lepas dah makan, kami semua bergerak ke E&O Residences yang terletak di Jalan Tengah...jalan nak pergi sini agak tricky la, berkali abang dan adik aku pusing carik tak jumpa...nasib baik aku sekali pergi dah jumpaaa...hahaha bising lagi laaaa abang aku kan...sebenarnya dari Jalan Sultan Ismail tu dia ada jalan kecik kena masuk...lokasi jalan Tengah ni belakang Holiday Inn Express yang kat Jalan Raja Chulan tu je...hehehe...sementara tunggu yang lain sampai, Anim pergi setelkan urusan check in...sambil tu aku pi usha kawasan swimming pool sambil duk jawap panggilan telepon dari mereka-mereka yang sesat...cantik pool kat sini...tak sabar nak terjah!
selesai check in, semua pun sampai...terus kami naik ke bilik...kami ambil 2 buah 2 bed room apartment dengan harga RM600 setiap satu...besar gilaaa apartment dia...kalo tau, ambil sebuah je weh...tapi kena bawa toto la kan...ada 3 bilik sebenarnya cuma bilik kecik tu dia buat pejabat...cehhh...rugi je kannn...memang complete laaa apartment ni dengan semuaaa barang...dan kebetulan dapat apartment sebelah menyebelah...senang sikit...petang tu sempat la tido kejap lepaskan penat...
malam tu lepas maghrib kami nak dinnerrr...lepas bincang, ikut tekak abang aku laaa ajak makan Dolly Dimsum di Avenue K...ikut je laaaa, orang nak belanja kannn...tapi orang belanja, dia suh aku yang order...haaaa memang nak kena la kann...macam-macam aku order...hahaha lepas satu makanan, sampai lagi, then sampai lagi dannn lagiii...hahaha...tapi overall semua puas hati dan terbaiklahhhh makanan malam tu...abah dengan mak jarang suka makanan gini, tapi tengok berselera betul diorang makan...
balik dari dinner, ada yang naik ke bilik...tapi yang acah-acah muda terus ke pool...layan pemandangan malam...ada buaian besar rupanya kat sini...best...siap leh baring-baring..orang pun takde...lepas tu anak buah aku dah nampak air, tak nyempat tunggu esokkk...terusss basah malam tu jugaaa...hahaha malam ni juga baru perasan ada jakuzi uols tepi pool...tertutup lagi kan...terus cakap ngan kak ipar aku, esok kena pergi ni...
esok pagi aku rasa malas plak nak bangun mandi pool...sekali tengah syiok berlingkar, kakak ipar aku dah hantar gambar dahhh...budak kecik dua orang tu awal bangunnnnnn dah siap kat bawah dah nak mandi pool...ya ampun, semangat kau kannn...terpaksa Makngah bangun dari katil yang empuk...sempat layan roti canai adik aku tapau dulu, then turun ke bawahhh...
sampai bawah tengok abang aku tengah teman anak sedara aku mandi...rupanya kakak ipar aku tengah syiok berendam dalam jakuzi sorang-sorang...haaa apa lagi, marilah terjah uolsss...kami siap hantar gambar dalam group family...lepas tu semua adik beradik aku turunnn join kita berjakuzi...syiok melepak dalam ni, bagai diurut rasanyaaa gituuu...hahaha...
dah puas mandi jakuzi, kita layan berendam dalam pool pla...aku suka gila view kat pool ni...dikelilingi pokok dan bangunan tinggi...nampak cantikkk sangat...hehehe...lama gak la kami melepak dalam pool ni sampai dah kecut-kecut dah memasinggg...best lepak sebab tak ramai orang pun kat sini...hari pun tak panas mana...
sebelum naik, sempat laaa kami terjah area ada tempat mainan kanak-kanak yang ebrhhampiran gym...tak sempat nak main sangat pun sebab dah sejuk...then terus naik atas, siap mandi semuaaa...dan dalam jam 12 tengahari, kami pun check out...
aku terus berpisah dengan family sebab nak ke Gombak untuk ambil Irma then kami bersama ke Batu Caves menghadiri kenduri kawin  anak kepada officemate aku...jumpa ramai gak laaa geng opis dolu, kini dan selamanyaaaa...seronok plak...lepas kenduri, Cik Wi ajak pergi rumah Irma ziarah nenek Irma sekejap...
tak lama lepak rumah Irma, then aku bergegas ke KLIA2 pulak nak jumpa Kak Long Kawasan Kota Kinabalu yang transit di KL sebelum ke Iran...sempat melepak sejam duaa sebelum dia masuk ke boarding hall tuu...
then sempat la aku melepak kejap dengan Mrs dan anak buah dia di Family Mart dalam KLIA2 tu sebab nak cuba rasa aiskrim matcha yang viral tu...tapinya tak berapa kena ngan tekak aku laaaa...aku layan odeng dan juga onigiri yang dijual di situ...biasa je la odeng dia, rasa macam tomyam pun adooo...
then pada hari Krismas aku melepak je kat rumahh...petang tu aku kebosanan so aku siap pi hantar cuci semua kereta ada kat rumah tu...sampai adik kedai cuci tu pun pelik...hahaha dan esoknyaaa hari orang duk kerja, aku dengan mak, adik dan anak buah aku menziarahi nenek aku...
lepas tu malamnya aku buat pertemuan tergempar dengan geng master UKM iaitu Kak Lia, Sara dan Chubby...Ika tak dapat join, tapi sempat laaa kita bervideocall dengan dia yang sedang bercuti dengan keluarga tuuu...hehehe...asalnya nak plan jumpa next sabtu, tapi sebab semuaaaa busy (read: aku), so last minute plan jumpa malam tu...kami dinner di Eid Restaurant, Bandar Baru Bangi...sibuk Kak Lia nak jumpa aku jugak, sebab katanya dia duk mimpi aku sampai nangis-nangis...sedih benar dia cakap sebab dalam mimpi tu aku dah kawin tapi tak ajak diaaa...hahahaa adoi aku kawin pun buat orang sedih ni...acaner?hahaha...

No comments:

Post a Comment