Monday, July 17, 2017

Cafe Lapis, Kuala Lumpur

mood nak sambung cerita China 2015 tak sampai lagi...dah mula malas dah balik....hahaa so nak senang kita update cerita JJCM je la dulu kan...taknak kasi berhabuk blog je nih...gigih tau skang ni...hehehe...so hari Ahad semalam, setel berjalan raya di KL, aku jumpa Ab nak ambil race kit next running event aku...so plan asal nak jumpa di Didie's Kitchen, Danau Kota but then kitorang decided lepak di Cafe Lapis...nak try la kafe lain plak kan...Cafe Lapis ni terletak di Wangsa Delima, betul-betul dekat dengan Burger King Drive-Thru tu...
masa kami sampai ni dah lewat petang, memang takde orang pun kat kafe ni...so kita duduk kat kerusi paling empuk kat kafe ni sambil fefeeling kaki tak cecah lantai...hahaha kemain santai lah duduk kat kerusi ni...rasa nak tidooo dek empuknya diaaa...sempat usha dessert yang ada, menggiurkannn...nyum nyum...
ok jom usha menu...standard menu la kat kafe-kafe ni kan...ada makanan yang light, ada juga nasi goreng, menu baru katanya...pastu ada la sandwiched, then western food lain...takde la banyak sangat pilihan menu, tapi boleh laaa layan...
so kitorang layan Mocha (RM11.50) dan AIS KOSONG (RM0.50) untuk aku yang diet...hahaha then order Mac & Cheese (RM17) yang leh tahan sedappp...siap ada bacon lagi...ada member tu, order Mac & Cheese tapi ingatkan burger...adeh kawan aku ni hidup kat bumi mana ni?huhuhu then sebab makan dengan abam hot kan, terpaksa la aku order Smoking Hot Wings (RM11) yang memula rasa tak sedap macam pahit, tapi lelama ratah tu sedap plak rasanya...
dan untuk pencuci mulut aku order Bread Butter Pudding with Ice Cream yang sedappp...nyum nyum...aku suka yang ni walaupun tekstur macam liat-liat sikit...makan plak dengan aiskrim tu, sedap lah kan...total makan kami dalam RM43...ok la kan, macam-macam kita telan...
kitorang lepak kat Cafe Lapis tu sampai Maghrib...lepas tu pi solat jap then tetiba mendapat panggilan durian...hahaha terus ke Sri Rampai layan durian udang merah...niat di hati nak makan 1 je, setan manatah merasuk sampai 2 bijik kitorang telan...tak reti kenyang gamaknyaa...huhuhu...sebiji tu dalam RM30++ gak la...tapi sedapppp...isi dia pahit pahit sikit...nyummeh!then sempat sambung ngopi jap di Chemistry Cafe sebelum pulang ke rumah masing-masing...

No comments:

Post a Comment