Friday, April 21, 2017

Coliseum Cafe, Kuala Lumpur

Sambungan dari: VCR, Kuala Lumpur

sampai di Menara Maybank, kitorang lepak kejap...tadi payah benor jumpa ATM, sampai Menara Maybank ni, haaaa berlambak kauu ATM machine...haaa dapat laaaaa withdraw duit, bernyawa balik rasa...hehehe sempena menjejakkan kaki di Menara Maybank ni haruslah weols posing seround...malu Liana nak melayan kami...then sempat lepak bersembang menanti Maghrib...suka aku duk depan surau Menara Maybank ni tau, tengok muka-muka soleh baru lepas solat. Eh.
selesai Maghrib, kami bertiga naik satu kereta menuju ke Coliseum Cafe...lokasi dipilih oleh Ab sebabnya dia nak belanja Liana sebab apetah diorang punya perjanjian...aku tukang ngikut jer ni jadi 3rd wheel...hahahaha...Coliseum Cafe ni terletak di Jalan TAR, nasib baik laa tak payah benar nak parking...aku pernah datang Coliseum Cafe ni dolu kala...dalam tahun 2011, dah lama gila kot...
masuk dalam, rasa macam kembali ke zaman dulu kala...sama jer dalam ni, takde yang berubah...tapi sentiasa penuhhh jer orang...the oldest steakhouse in town katanya nih...kami ambil tempat duduk kat belakang sekali, berhampiran dapur dahhh...
duduk kejap, ada pakcik yang sedikit berusia tapi ramah datang bawa menu...dolu-dolu banyak staff dia orang tua, tapi kali ni aku tengok banyak bangla dah...hahaha pasrah jer laaa...dah hilang sikit authenticity kafe ni tauuu...hahahaha ok malas cerita panjang, ayuhhh usha menu!penat aku snap page by page tau untuk rujukan korang...
lepas dah order, kitorang pun bersembang ler...sambil menanti makanan sampai...memula roti (RM4.00 per 2 pieces) dulu sampai...roti benggali kot ni...ingat roti macam bun tu, sekali gedabak macam ni, sejuk plak tu...kalo panas syiok sikit...then air minuman pun sampai...Virgin Colada (RM11.90)  untuk yang acah-acah daraaa...Zero Coke (RM4.50) untuk yang acah-acah diet dannn Tutti Fruity (RM11.90) untuk yang acah-acah manisss... 
tengah nak minum dan makan roti, datang laaa abam manisss memakaikan bib pada aku...ecewah...malu-malu kucen saya...hahahaha sebabnya aku order sizzling, so takut la tudung dan baju kotor kan...kitorang ada amek video yang menyerlahkan perangai gedik aku masa tu, tapi aku tak tayang sini la, takut saham jatuh...hahaha...ok meh layan menu kami...kami ambil Grilled Australia Tenderloin (RM62.90), Grilled Australia T-bone (RM59.90) dan Sizzling NZ Lamb Chop (RM52.90)...nyum nyumm...besar gilaa semua portion daging diaaa...mengah nak abeskan!hahaha tapi sedap la boleh tahannn...lagi sedap bila orang belanjaaaa...hahaha macih Abam Ab yang handsome dan ketak-ketak (muntah hijo) kerana belanjaaa aku sekali...#rezeki3rdwheel hahahaha...
sebelum pulang sempat nyinggah ambil gambar kat KL City Gallery...lama dah teringin nak ambil gambar kat sini, sampai jugakkk hajat...ecewah...tapi aku baru perasan semua gambar bertigaaa...nape aku tak ambil gambar aku sorang tah masa ni...huhuhu...

5 comments:

  1. aku tak pernah lagi try sini. sedap sangat ke biasa biasa je? cer bgtau betul2. hahaha

    ReplyDelete
  2. DJ;

    Coliseum Cafe nih memang my favorite ... waktu muda muda dulu (waktu tgh glam and famous and kekawan semua VIP dan celebrities ... cewahhhh !!!) memang selalu ke sini.

    Dulu pelayan dia apek apek tua yang tidak beremosi gitu !!!

    Hahahhahaa

    Kita pun tak tau, VIRGIN tuh maksudnya tak ada alcohol ... so kalau kita gi mana mana function, memang mintak virgin cocktail gitu ....

    Hahhahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboiii zaman glam dah pudarrrr kewww...hehehe oh virgin tu means xde alcohol ke...sy pun baru tau...hahaha!

      Delete
    2. Jamban rosak.. Mcm Rupa steak pun ada

      Delete