Tuesday, April 25, 2017

Almaeda Arabian Cuisine, Ayer8 Putrajaya

ada sekali tu lepas jumpa Khai, member baru yang dikenali masa larian (read: acah-acah borak gaya runner), aku ngan Ab duk mencari tempat untuk dinner di Ayer8...dah selalu sangat kat situ sampai tak tau nak makan apa...pusing-pusing nampak Shell Out yang belum buka lagi masa tu...but now dah buka katanya...leh la terjah lepas ni...pastu turun bawah usha kedai, masa lalu kat Almaeda Arabian Cuisine ni kitorang nampak ramai orang layan roti arab yang besar tu...terus terujaaa...punya lama kedai ni ada kat sini, aku tak teringin pun nak masuk sebab kedai dia sempoi jer...nampak roti tu, terusss masuk!hahaha punya tak yakin memula, lupa snap gambar kedai...judgemental betul...
dah duduk ayuh kita usha menuuu...standard la kedai arab ada segala nasi mandi, haneeth, kabsa semua tu dengan pilihan ayam dan kambing...aku nampak grilled fish macam menarikkk jer, tapi sebab besar sangat ikannya, tak rela la nak ambil yang tu...lagipun pergi makan ngan orang acah-acah diet ni susah sikit. Eh. pastu untuk roti tu plak kita leh order nak makan ngan banyak side dishes gak macam ayam, kambing, telur, beans dan sebagainya...
ok jom lihat apa yang kami order!untuk minuman kita order Red Teapot (RM7.00)...yang ni tak masuk kat tekak aku sebab kuat rasa mint dia...huhuhu gigih Ab minum satu teapot tu sorang-sorang...yang pelik aku tengok kecik je teapot dia, tapi tuang tak abes-abes! 
untuk makanan pula, aku order Chicken Mandy (RM13) sebab lapar gilaaa, nak kena makan nasi gak...haaa nasib baik sedap nyum nyum tau...nasi dan ayam dia lembut dan sedapp dan paling sedap kuah tomato dia tu laaa...hehe pendek kata, sedap lah!eh ada ke nasi arab yang tak sedap kat tekak aku...
dannn Ab order Lamb Akdah with Bread (RM20) yang dihajati...ecewah...apa lagi makan sakan...sedappppp...nyum nyum!pandang rendah lagi kau kan kat kedai ni...hahaha sedap lamb tu, lembut je daging diaa...roti pun sedappp...besar juga portion dia...aku sukaaa...haaa nasib laaa pikir tu makanan orang kan, kalo tak pikir tu makanan orang, aku rasa nak je aku abes kan roti dan lamb tuh...tapi sebab orang punya kan, berpada-pada la iols...sobsss...overall saya sukaaa...next time nak datang lagi, nak cuba grilled fish tu pulaaa...nyummeh!

2 comments:

  1. I selain saba, mmg dha kemaruk makan kat sini, kalau rajin jenguklah blog iols hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe yup sedap gak sini...nyum nyum ok insyaAllah...

      Delete