Monday, April 17, 2017

Nasi Ayam Sodap di Maha Cendol, Senawang

pertengahan bulan lepas, aku dengan Dini pergi ke perkahwinan adik Liana di Port Dickson...so masa balik, sempat laaa kitorang singgah di Maha Cendol, Senawang sebab nak layan Nasi Ayam Osah Sodap Eh yang baru dibuka di situ...untuk makluman, nasi ayam ni dijual oleh laki Dini, Ed...hehehe so ayuh kita support bisnes member...
masa aku sampai ni, nasi ayam ni baru hari kedua beroperasi...hehehe kira antara customer paling awal la ni kannn...hehehe masa sampai ni dah petang, so nasib baik laaa ada sekor lagi ayam yang tinggal...terus order sepinggan (RM5.50)!walaupun dah kenyang makan kat kenduri...sampai je nasi ayam nya, fuhh semerbak bau nasi dia...bau butter dan ayam...masuk mulut jer, fuhh nasi lembut, ayam lembut...sos cili pun sedap!ni puji bukan sebab kedai member tau...tapi puji memang sebab sedap nasi ayamnya...dalam kenyang, laju je abes...hehehe siap lepas tu aku tapau bawa balik rumah...
haaa berita baik untuk orang Senawang, katanya diorang ni ada buat delivery juga tau...nak tahu lebih lanjut mengenai Nasi Ayam Osah Sodap Eh ini dan delivery nya, leh usha Facebook dan Instagram mereka yer!
selain daripada nasi ayam sodap ni, dia ada laa makanan lain yang dijual kat Maha Cendol ni...sudah semestinya laaa ada cendol kannn...hehehe pelbagai jenis cendol dijual di sini...dan ada pelbagai jenis rojak, pau, burger, laksa dan mi sup turut dijual di sini....
selain nasi ayam, sempat la aku mencuba cendol durian (RM4.50) dan cendol jagung (RM2.50)...selain tu kita layan juga laksa (RM5.00) dan rojak ayam (RM7.00)...semua pun sedap lagi cendol durian dia tuuu...hehehe enak dimakan ketika cuaca panasssss....
sistem pembayaran kat sini berpusat tau...so semua sekali bayar kat kaunter tauke Maha Cendol ni...haaa masa nak bayar ni aku perasan ada surau disediakan kat sini...wahhh bagus betulkan...walaupun macam tak selesa untuk wanita, tapi ok la kan...atleast ada gak tempat solat bagi yang terkejar tu...

2 comments:

  1. wow! bestnya.. nanti saya pergi senawang, confirm saya cuba nasi ayam ni

    ReplyDelete