Monday, June 22, 2020

The Foxhole Bakery Cafe, Subang Jaya

lepas layan Nasi Kalut dengan Suzy, aku ajak Agus lepak ngopi plak...so aku suruh Agus suggest je mana mana yang senang, so dia ajak pi The Foxhole Bakery Cafe di SS18...dari Shah Alam tu aku sempat la singgah solat di Masjid berdepan dengan Subang Parade tu, apetah namanya...lepastu baru aku pi jumpa Agus di kafe...Agus cakap kafe ni baru buka, dia pun first time nak cuba ni....ok aku on jer!
aku masuk je ramai gak orang...dekorasi kafe ni cantik, aku suka...dah laaa kemain banyak dessert dia kat dalam chiller tu, menggugat iman sungguh....hahaha masa aku sampai ni Agus dah sampai dah..lama tak jumpa dia ni, biasa berinteraksi di alam maya je selama ni...hahaha!so dah alang alang lalu sini, kita say hai la kat abang long kawasan....hehehe...
duduk tu, Agus memang tengah usha menu...aku takde rasa nak makan pun sebab masih kenyang, so aku bangun balik pi usha dessert yang berlambak lambak kat depan tu, tapi aku ni kan bukan boleh mata rambang sangat tengok dessert, nanti aku susah nak buat pilihan...lepas tu alih alih aku pilih kek coklat je!hahahah tu je paling selamat...hahaha tapi aku tangkap gak la gambar menu ni, kalo korang nak jadi kan rujukan...hehehehe!
duk tunggu makanan tu memang sakan la kami ni bersembang!dua dua kaki jalan, haa memang sakan laaa kan tak berhenti bercerita...dengan gossip sana sini, membawang sakan...hahahaa...sambil tu makanan sampai, kita berhenti jap untuk ambil  gambar makanan...hahaha dasar sangat kan perangai....hahaha by the way thank you Agus belanja minum petang tu...rezeki aku plak hari ni orang asyik belanja je...hehehehe....kopi dan kek kat kafe ni sedappp!kek coklat tu rasa rich sangat, dan rasa coklat mahal sangat!i loike!tapi aku tak abes pun sebab macam kenyang sangat...hahaha...pasta Agus tu aku cuba, sedap gak...smoked duck pasta tak silap aku...nyummeh!
then masa nakpi toilet kat belakang tu, sempat la kami usha mini garden kat belakang tu dan sakan bergambar...gambar guna handphone mahal tiga mata ni kemain terang jadinya gambarkan walaupun kat luar dah tak berapa terang...hahaha guna handphone aku kemain kelam gambar!hahahaha!

Friday, June 19, 2020

Nasi Kalut Jitra Mai, Shah Alam

ada satu hari tu aku ada urusan kat Setia Alam...so duk pikir mana nak makan tengahari ni...teringat Suzy yang ada kat sana, so terus ajak dia lunch walaupun dah lewat...aku pickup dia dan dia suggest kami makan di Nasi Kalut Jitra Mai, Seksyen 7 Shah Alam...masa sampai ni mak aih ramainya orang chekk...kedai dia simple gila weh...
sampai ja terus kena beratur kat depan kedai tu untuk ambil nasi dan air...nasi kalut ni macam nasi kandar gak laaa tapi versi Kedah sebab nasi warna kuning!haaa macam biasa laaa aku amik nasi dengan kuah banjir dan ayam goreng yang nampak sedap tuuu...Suzy bayarkan untuk lunch aku ni, aku tak sure berapa harga nasi aku, tapi kalo tak silap dalam RM10...ok la portion besar gila, ayam dia pun besar dan air pun ambil kat sebelah tu jaaa....
sempoi gila kedai dia weh, makan duk atas lantai jaaa...hahahaha haa dah dapat nasi kalut yang dia duk bungkuih dalam plastik ngan suratkhabar tu tadi, pastu pi kalut laaa carik tempat duduk!walaupun dah lewat tetappp ramai orang kat sini wehhh...hahaha...tapi ok la selesa gak kedai dia, bersih...cuma kawasan sekitar macam bukan area kedai makan jaaa...macam area bengkel hahaha....
dah dapat tempat duduk, terus laa buka bungkusan nasi kalut ni...Allahuuuu menarik gilaa weh...bau dia, warna dia, rupa dia...haishhh masa menaip ni aku teringat ingat!kelikatan kuah dia, meresap ke dalam nasi...perghhhh sedap gila weh, memang menjilat jari lah makan kat nasi kalut ni weh...patut laaa ramai orang tak kira masa...sedap ya amat!ayam dia punnn fresh, garing dan sedappp!air dia je spoil pada aku...haahha tak sedap...tapi tu leh tolak tepi sebab nasi kalut diaaa haish leh jadi kalut kalo tak dapat lagi lepas ni...hahahaha!sedap, serious pi lah cubaaa!hahaha....tak sesiaaa...thank you Suzy sudi teman dan belanja aku makan...hehehe...