Friday, December 20, 2019

Mio's Kitchen, Putrajaya

Mio's Kitchen ni terletak kat Presint Diplomatik, Putrajaya...ada satu hari tu aku dengan Syahnaz dan Wani tak tau nak makan mana, so pi je laaa ke Presint Diplomatik tu usha kedai sekali nampak kedai ni, dah la dua pintu kan, nampak gah la dari jauh...pastu aku macam pernah nampak dalam IG pasal kedai ni, so excited laaaa ajak diorang makan kat sini je...
luas gila kedai dia...dari luar memang gah, dalam pun gah juga...cumanya pelik sebab kosong!dah lunch hour kot pesal takde orang ni...hahaha takpe kita positip mayb sebab dia baru buka makanya tak ramai orang lagi kot...hahaha so kita snap sana sini sikit, lepas tu cari meja nak duduk...tak payah kalut sebab banyak gilaaaa meja dan takde orang sangat...
dah duduk moh la kita usha menu dia pulaa...banyakkkkk gilaaa weh menu dia...kami sampai tak tahu nak makan apa...lama gak kedepan ke belakang tengok menu tu...most of the choices are western food...so sebab tu kot tak ramai orang tengahari ni, kalo dinner ramai la kot...almaklum orang Putrajaya masa tengahari cari nasi kot...hehehe...
ok jom tengok yang kami order...kami share Cheezy Beef Nachos (RM15.90)...haa sedap gak...sebab dia pakai nachos mahal tu, bukan buat sendiri...hehehe yang ni kami sepakat cakap sedap!pastu sampai plak menu kami satu persatu...aku order Dil To Pasta Hai (RM21.90) yang aku rasa biasa je...hahaha mahal gak la harga dia, portion ayam besar tapi spaghetti dia biasa je laa...rasa sangat biasa weh...takde la tak sedap tapi macam takde rasa best sangat pun...hahaha memula aku diam je, sampai masa aku rasa makanan diorang...hahaha...Wani amik Grilled Chicken Chop (RM16.90) pun biasa weh...macam bland pun ada aku rasa...entah tekak kami nape...macam tak cukup je...hahaha...dan Syahnaz plak order Move Head Crunchy Chicken Burger (RM19.90) pun biasa je...macam tak cukup rasa je kami rasa...hahaha masa nak bangun aku start cakap biasa je kan makanan sini, serentak dua orang tu angguk!hahaha...ok dah taknak datang sini dahh...hahaha ok bai!

Wednesday, December 18, 2019

Sofitel KL, Damansara

so untuk besday aku kali ni, staycation kami adalah di Sofitel KL, Damansara...lawa gila hotel ni...adik aku upgrade bilik sebab kami berlima kan...so memang cantik la biliknyaaa dan besar...aku malas nak cerita pasal bilik, korang layan gambar je la eh...harga pun malas nak check sebab orang dah bayar kan...hahaha...
budak dua ketul tu la paling excited masuk bilik hotel...tak abes abes cakap cantik la, lawa la...hahaha sekarang siap kerek tau...kalo nak bercuti ramai-ramai, siap tanya kita pi hotel betul ke, rumah tinggi?dia refer to homestay...hahaha denggg demand kau kan...sebab biasa kalo beramai semua ikut kami akan prefer homestay sebab mak aku nak duk semua sekali...kemain anak buah aku nak hotel mahal je kan...hahaha dan petang tu diorang duk berendam dalam bath tub pastu menyusu...paksa tido sebab kami dan penat...
tapi takde nya diorang nak tido...bateri diorang ni banyak sangat...pastu ada cakap lapar, tadi taknak makan...makanya aku pun usha laaa Food Panda belikan nasi ayam, sekali aku beli murtabak dari Selimut Tetangga yang sedappppp!macam kat Indonesia wehhh...aku beli martabak manis satu,yang pedas satu...yang manis tu sedappp sangat!seriously kalo rindu martabak terang bulan di Indonesia, leh beli kat sini je...hehehe...
dan petang sikit, dah pandai dahhh anak buah aku order room service kauuu...kemain kau kan...diorang order  fries ngan nugget...nak isi perut sebelum masuk pool...kakak dah pandai baca menu, dah pandai order...makcik plak melayan, haa nasibbb...hahaha...
lepas tu apa lagi, ayuh la mandi pool...aku malas nak mandi kali ni, layankan diorang je laaa...walaupun pool menarik tapi malas nak berbasahan la kali ni...seronok laaa anak buah aku masuk kolam kan...walaupun sejuk gila petang tu sebab angin kuat...menggigil memasing pun tetappp taknak naik dari kolam...huhuhu
sambil suh Kachen tengok bebudak tu mandi, aku suh adik aku ambil gambar aku posing sana sini jap...hahaha kata besday gal kan, kena la layannn...hahaha cantik weh pool Sofitel ni, cumanya malas nak tukar baju je...kalo tak mesti asyikkkk berenang...ecewah macam kan pandai sangat berenang kan, berendam je sebenarnyaaa...
dan malam tu kami malas nak keluar...penat dah layan budak berdua tu...so kami order Grab Food je...sementara tunggu makanan sampai, kami celebrate besday duluuuu dengan bergambar...takde kek pun sebab semua pun dah malas nak keluar...kepenatan..sib baik ada prop misai, so layan la bergambar seround...hahaha...
so kalo korang pernah jumpa lelaki iras macam kat bawah ni roger aku tau...almaklum orang cakap kan jodoh kita seiras kita...hahahahahaa mayb wajah kat bawah ni la rupa jodoh aku yang dinantikan tuuu...kahkahkahkah!
dan tak lama tu makanan pun sampai...banyak gila makanan adik aku order...hahaha aku tak ingat nama kedai nya tapi seriously sedap gilaaaa...western food!dengan ribs, dengan daging kambing, beef semua ada laa...ada mac and cheese, nasi mushroom...sedappp!makan sambil layan movie beramai ramai seriously terbaik!
aku ngantok dah malam tu tapi budak dua tu taknak tido lagi...adik aku plak nak kena balik rumah dia jap ambil barang...sekali aku tarik budak berdua tu naik katil dan tutup lampu, terkelip-kelip mata diorang pandang aku...hahaha pastu aku bagi bangun, diorang tengok adik aku dah takde, terus memasing pengsan...hahahaha!
dan esoknya aku bangun lambat...sebab malam tu tak nyenyak duk kena sepak dengan Qaiser la, pastu dia nak susu laaa...hahaha adoi...pasrah je laaa aku kan...rupanya pagi tu sekali lagi diorang order room service ngan adik aku...kemain seronok korang kan...aku tak tau diorang order tu, masa nak check out baru aku tau....
then dalam 9 pagi aku bangun sebab adik aku nak keluar dah...dia ada kerja pagi tu...makanya bermula laaa episod stress aku nak handle budak dua orang ni...diorang ni kalo dengan adik aku diorang dengar cakap...ngan aku diorang tak dengar sangat...aku bawak mandi pool, diorang taknak naik la, duk tantrum taknak naik...haishhh...pastu dah naik aku masukkan dedua dalam bath tub sebab aku nak ngemas beg diorang dengan barang bersepahhhhhh gilaaa...mainan la, beg la, baju laa...adoi...penat gila weh...masa ni baru aku paham bila kawan aku cakap malas nakpi bercuti anak ramai sebab lagi penat nak mengemas!hahaha...
lepas makan, Zara duk cakap lapar plak...alamak makanan takde ni...yang ada cuma mac and cheese malam tadi...tak berusik lagi tapi aku tak berani la nak bagi dia makan...so aku cakap tunggu aku mandi dan siap jap kita check out terus...sekali keluar bilik air aku tengok dia makan mac and cheese tu...alahai siannyaaa, lapar sangat la tu...huhuhu terus kami check out...tu pun stress weh tak reti duk diam masa nak check out, dalam lif, dalam kereta gaduh, sampai kat mekdi makan pun diaorang gaduh weh....aku stresss rasa nak nanges!hahahaha!