Sunday, February 26, 2017

LOKL Coffee Co., Kuala Lumpur

masa cuti Raya Cina baru ni, aku dengan Sue dan Liana telah bercuti di Kualalala Lumpur...tapi cerita pasal bercuti tu nanti aku update ok, skang nak cerita pasal salah satu kafe yang sempat kami terjah semasa percutian tersebut...cafe kepunyaan Cheryl Samad ni terletak di Jalan Tun HS Lee, dekat dengan Menara Maybank tempat kerja Liana...so ayuh kita terjah!
masa kitorang sampai ni masih awal pagi, tapi dah buka dah cafe nya...cantik dan simple dekorasi dalam kafe ni walaupun kecil sedikit laa pada aku...mayb sebab bangunan ni adalah bangunan lama di Kualalala Lumpur, so memang payah la nak extend kan...hehehe...
duduk je, kitorang usha menu untuk breakfast!ada banyak je menu untuk breakfast, siap ada weekend special menu lagi...masa ni penat gak pikir nak pilih yang mana sebab konon acah-acah diet. eh...dan juga takut nak makan berat sebab lepas tu plannya banyakkk lagi tempat nak makan...hahaha...
dan akhirnyaaaa, Liana yang kuat makan memilih Big Breakfast (RM27.50) sebagai menu sarapan dia...sedap jer semua makanan dalam Big Breakfast ni, dari telur dia sampai laaa ke homemade sausage dia tu...nyum nyum...Sue pula ambil Scrambled Egg & Cheese Burger (RM18) yang sedap juga cuma tak pedas laaa...hehehe...dan aku memilih Salmon & Cheese Cream Bagel (RM18) yang sedappp!hahaha menu kat sini yang kami ambil semuanya sedap, cumaaaaa rasa macam tak berapa kenyangggg je makan...hahahaha...dasar perut melayu kan, nak nasik lemak jugak laaa baru kenyang!kahkahkah...dan kat sini kitorang juga melayan Local Coffee yang sedap juga laaa...menu makanan international, sampai kat kopi pilih local ok instead of western coffee...hehehe...
walaupun makanan sedap, tapi macam kurang sesuatu...konon acah diet makan bagel jer kan...sekali rasa kelaparan lagi...tapi kena didik diri makan sikit balik skang nih uols...almaklum gula dah naik balik, berat pun dah berganda naik haaaa...hahahaha lapar kalu, kau telan air kosong banyak-banyak!hahahaha...pape pun, cafe ni best jer...sesuai nak lepak-lepak...cuma parking payah sikit kot...kitorang aritu pun parking kat area Menara Maybank...

Saturday, February 25, 2017

#teammerisikuntukashu

pertengahan Disember lepas, aku dan sekeluarga telah ke Melaka sempena menghantar rombongan merisik untuk adik bongsu aku...haaa hambik kau, sekali 2 kakak dia langkah bendul tau...pasrah je laaaa...hehehe...
dah alang-alang ke Melaka ni, abang aku pun ajak la stay je kat sana...so lokasi pilihan kami pada kali ini adalah The Shore Residences yang terletak di Pingggiran Sungai Melaka...dan attached to The Shore Shopping Gallery...
kitorang ambil 3 bedroom apartment dengan harga RM700...memang lengkap apartment ni dengan perabot termasuklah sofa, tv, peti ais, mesin basuh dan macam-macam lagi...memang selesa lah...besar pulak tuh...
dalam bilik ada 2 katil queen dan 2 katil single...so ashu kena tido luar kat sofa la kan...hahaha sebabnya tak cukup katil...tapi ok jer la sebab sofa dia pun besar dan selesa...hehehe lepas ni kalo ashu dah kawin, kena la carik apartment 4 bilik pula...aiyooo cemano tuh...
lepas rehat sebentar, kitorang turun ke The Shore Shopping gallery...sempat laaa abang aku bawa anak-anak dia layan masuk Oceanarium...sementara kitorang yang lain jalan dalam mall dan carik tempat melepak sambil minum kopi...tapi kejap je abang masuk Oceanarium tu, bayar je mahal tapi kecik je tempatnya abang aku cakap...fuhhh nasib baik aku decided tak masuk...hahaha...
then petang sikit aku pi usha bahagian roof top diaaa...cantik la kat atas ni cumanya takde pape la...tempat duduk pun takde kalo nak fefeeling layan perasaan...hahaha...so kejap je la aku melepak kat atas tu...ambil gambar sikit-sikit then turun balik...
lewat petang sikit kita pi bawak budak-budak mandi swimming pool...haaa best juga pool dia siap ada mainan slides bagai...paling best sebab atas pool adalah gym!so sambil layan anak buah, sambil cuci mata tengok abam sado sedang exercise...hahahaha...
dan malamnya, bakal adik ipar bawa kami makan seafood di Ikan Bakar Muara, Anjung Batu...first time sampai ke sini aku...masa sampai ni tengok takde orang langsung...nervous jugak, betul ke sedap...tapi nama nak start enjin balik carik kedai lain memang idok ler kann...so apa lagi, aku order je la mengikut kata hati dan tekak...diorang semua ikut jer aku...hehehe...
sebabkan orang tak ramai, tak lama pun menanti makanan...tapi dalam tak lama tu, abes laaa satar sebakul tu kitorang telan...hahaha haaa pastu kat sini kita makan seafood dengan nasi lemak bungkus ok!perghhh sedap jugak nasi lemak dia...berbungkus juga la yang masuk ke perut...hahaha...kitorang order banyak juga seafood malam tu...ada sotong, udang, ikan, ketam dan kerang...total makanan adalah dalam RM200 kalo tak silap aku...ashu yang belanja...hehehe...
then lepas tu kitorang balik semula ke bilik dan rehat...esoknya lewat sikit baru check out dan singgah layan asam pedas di Asam Pedas Selera Kampung...masa ambil makanan tak sedar diri, sekali terkejut masa bayar dalam RM200 lebih jugak la...sedangkan makan nasi putih berlauk...rupanya udang galah dia harga RM45 seketul daaa...hahahaha denggg....takpela, nasib baik sedappp...dan lepas dah kenyang kitorang pun bergerak balik ke rumah semulaaaa...selesai satu misi merisik untuk ashuu...Alhamdulillah...