Monday, January 30, 2017

Jombali, Putrajaya

bulan Ogos lepas ada satu kedai makan baru buka area pejabat aku...Restoran Jombali!yang dibuka sebelah Dorsett Putrajaya...so selaku kaklong kawasan, haruslah membuat lawatan tapak kan...hahaha dan kata lalu hari-hari, hati gelisah oi kalo tak singgah nih...eh. besar juga kedai ni, dan masa kami datang ni je kosong, tapi dah tengah makan, full house ok!mayb sebab terletak di kawasan pejabat, harus penuh orang kan....
tanpa buang masa kita usha menu!haaa banyak gilaaaaaa pilihan makanan dia....pilihan untuk nasi goreng dia jer, aku rasa lebih 10 weh...rambang mata!hahaha pastu ada juga la western food, noodles dan snacks...haaa aku memulakan ingat kedai ni kedai makanan Indonesia!hahahaha rupanya Malaysian Foods la weh...dah nama kedainya tu Bali kannn...hahahaha
so aku layan Nasi Goreng 3 Rasa (RM16.39) yang didatangkan dengan ayam goreng...biasa jer la pada aku nasi goreng aku ni...Irma pula layan Nasi Goreng Salted Egg Chicken (RM18.59), haaa yang sedappp aku suka!sedap salted egg yolk dia tu...Raja pula layan Nasi Goreng Chicken Chop (RM20.79) yang sedapppp!ayam dia fresh dan besar...yang ni aku suka...dan CikWan pula ambil Nasi Goreng BBQ Honey Chicken (RM16.39) yang terlalu manis!tak lalu kat tekak aku haih...sian CikWan terpaksa menagih simpati ayam orang lain...hahahaha...overall ok la aku rasa kedai ni tapi entah mengapa, sampai sekarang aku tak pernah repeat pun tempat nih...hahahaha...tak melekat di jiwa lah kot makanan dia...hehehe...sorry!

Piknik, Sunset dan Badminton...

tahun 2016 menyaksikan penubuhan group 'tutorial stargazing' yang kini bertukar menjadi group '#sweatisfatcrying'...selepas beberapa bulan penubuhan group, pada 20 Ogos 2016 hari tu laaa pertama kalinya semua ahli group dapat bersatu...semuanya dengan idea nak layan perlawanan Badminton Final Men Single Rio Olympic 2016 di Dataran Putrajaya...tapi sebelum tu ajak semua lepak dan berpiknik di bumbung Heriot Watt University untuk layan sunset...hehehe so petang lepas asar memasing pun bergerak menuju ke tempat yang dirancang...panas gila masa sampai ni, tengok langit biruuuu, ada chance sunset indah ni...hehehe
sampai je, terus kami bentang tikar dannn keluarkan bekalan makanan...dah agih-agih tugas dah orang tu bawak tu, orang ni bawak ni...hasilnya, banyak gilaaaa makanan yang ada...dari KFC, ke cekodok, ke sandwich, donut, brownies, aiskrim, cendol, air buah...fuhhhh nyummeh!dah semua kaki mengambil gambar, sampai sejuk laaa makanan tu takleh makan tunggu semua abes ambil flatlay!huhuhu...
selesai ambil gambar makanan, tibalah masa untuk bersantap!yeahhh tapi sebelum tu, group photo please....hehehe maaf kerana ada beberapa gambar muka yang harus dikaburkan demi menjaga privacy mereka...so meh perkenalkan ahli group kami iaitu Dini dan suami, Dzuli, Mrs, Azra, Ab dan iolss...6 orang semuaaa...tapi, hingga akhir 2016, ahli group dah tinggal 4 orang sahaja atas sebab-sebab tersendiri...takpelah, insyaAllah itu yang terbaik aku rasa...=D
sambil makan sambil bersembang...sambil menanti sunset...slow-slow matahari mula terbenam, masing-masing dah ambil posisi masing-masing dah nak snap gambar yang terbaek kononnyaaa...hahahaha gigih la memasing kan...berderet gambar sunset petang tu kat Instagram...dengan caption puitis plak tuh...dasar semua hati tisuuu...hahahaha
rezeki sekumpulan berkumpul, sunset petang tu memang sangat cantik!seksi gilaaaa...kaler oren dia sangat aummmm!terpesona melihatnya...aku duk ambil gambar sikit-sikit...lepas tu duk atas rumput, silang kaki dan melayan perasaan melihat keindahan langit ciptaan Ilahi...sambil ngacau orang ambil gambar tak henti-henti...semua pun tak lepas moment indah tu...cantik sangat...Subhanallah...
seketika lepas masuk maghrib, kitorang bergerak meninggalkan Heriot Watt University...terus menuju ke pejabat aku untuk solat, then jalan kaki ke Dataran Putrajaya...ingatkan tak ramai orang lagi, rupanyaaa penuhhhh gila manusia...huhuhu nasib baik laaa dapat gak kami tempat menyelit-nyelit tuh...panas gila hoih masa ni...dah mula dalam hati aku merungut, kejadahnya laaa aku buat kat sini...tengok kat tv kat rumah pun takpe!hahahaha...tapi slowly panas di hati itu hilang, tapi menjadi debaran melihat perlawanan akhir Lee Chong Wei menentang Lin Dan...tak senang duduk dibuatnya...
dan akhirnyaaaa LCW tewas di tangan Lin Dan...sadis!frust gak tapi nak buat camne...abes layan game, kitorang balik semula ke opis aku...sebabkan kelaparan balik, makanan tadi banyak lagi...kitorang layan makan balik kat opis aku...dah kul 12 malam baru laaa masing-masing bergerak balik ke rumah masing-masing...