Wednesday, May 25, 2016

Hei Sushi, Alamanda Shopping Mall, Putrajaya

hari tu duk nak layan cerita Ada Apa Dengan Cinta 2 dengan liana...so macam biasa la, sebelum masuk wayang harus lahhhh kita isi perut dulu....kalo tak, mau berantakan dalam wayang tuh nanti...hahaha sebabkan kali ni tengok wayang di Alamanda, so kitorang decided untuk cobaaa makan di Hei Sushi yang terletak di hadapan boling...boss aku duk suggest makan sini, dia cakap sedappp...liana pun pernah makan sini gak dan cakap sedap...makanya haruslah aku tergoda kannn...hahaha...
untuk makluman korang, restoran ni telah mendapat pensijilan halal daripada Jakim...so takde keraguan la kan...haaa jom kita usha apa yang ada dalam menu...memang terdapat banyakkkk gila menu kat sini...daripada sushi, sashimi, temaki dan macam-macam lagi...memang semuanyaaa nampak menyelerakan sampai aku tak tau nak buat pilihan...dia macam ko letak depan remy ishak, ahsraf muslim dengan zularifin depan aku, pastu ko suh aku pilih!haaaaa terkedu takleh buat keputusan!hahahahahaha

selepas pening membuat pilihan, akhirnya liana memilih untuk makan set salmon fillet (RM18.99) yang sedapppp sangat...tak overcooked salmon dia, aku sukaaa...kari dia tu pun sedap juga...tapi jangan la ko compare ngan kari mamak kan, harusss kari jepun ni kalah di hati aku...hahahaha untuk aku pula aku ambil vegetable tempura (RM8.99), deep fried sushi roll (RM12.99), temari sushi dan edamame...overall makanan dia sedappp pada aku...harga sedikit mahal berbanding Sushi King...of course la kannn...hehehe tapi rasanya sedappp!next time aku nak repeat nak layan sashimi la plak kat sini...hehehe
untuk minuman, aku gegedik pi order flower tea (RM7.99)...haaa kau hambik seteko dia hantar...hahaha dengan bunga kembang semangkuk plak tu kat dalam diaaa...seram gak memula aku nak minum ke..biar betol selamat ke nih...hahahaha drama sangat kannn...tapi bila minum tu sedap jeee, wangi plak tuuuu...haaaaa habis jugak ler seteko tu aku minummm!hahahaha so korang yang berkunjung ke Alamanda tu, agak-agak tekak Jepun merasuk tu, boleh laaa coba-coba kat Hei Sushi ni yer!

Monday, May 23, 2016

Heart & Soul Cafe, Bandar Baru Bangi

ni cerita lama...hujung April kalo tak silap aku...duk cerita pasal hipster cafe yang ada di Bandar Baru Bangi, tetiba Azra ke Dzuli tah cakap ada Groupon Coupon berharga RM56 yang worth RM100 kat Heart & Soul Cafe, Bandar Baru Bangi!yeahhh dah lama usha cafe ni, duk nengok Crayfish Lambak dan lobsternya ituuuu...so ni kira macam pucuk dicita ulam mendatang laaa kan...eh betul ke peribahasa tu...hehehe terusss Azra beli coupon tuh...bab-bab makan cenggini kita harus gigih...dan terus set petang tu jugakkk kita serang Heart & Soul Cafe yang terletak di Bangi Sentral, Bandar Baru Bangi...dalam hati berbunga riang nak berjumpa si Crayfish Lambak!
aku, dzuli, azra dan mrs berjumpa di cafe ini selepas maghrib...masuk jer Heart & Soul Cafe ni terkagum jap sebab diorang pasal bacaan ayat suci Al-Quran...terus sejukkk hati aku tau...hehehe dekorasi cafe ni agak menarik gak laaa kat mata aku yang tak berapa nak berseni nih...hehehe...dekorasi dalam kedai ni je dah buat aku tak sabar-sabar nak makan Crayfish Lambak tau...besarrr Crayfish ke Lobster tah tu tengah naik vespaaa...hahaha...
ok duduk je terus usha menu...alahai sedih sangat laaa menu diaaa...dah terkopak-kopak plastiknyaaa...aku ingat kan ini cafe baru, sedih sangat nih menu diaaa...hohoho pasrah jer laaa...banyak juga pilihan menu kat sini, dari appetizer, pasta, asian dishes, pizza dan sandwiches...tapi alahai, untuk orang berusia macam aku ni, aku rasa menu dia serabut sikit...nak baca pun susahhh...sebab banyak sangat jenis dan warna tulisan serta gambar...ni ala-ala buat apa panggil dulu tu portfolio eh?zaman sekolah dulu tuu...hahahaha...
dan selain menu di atas, harus lahhh yang paling special adalah Lobster dan Crayfish Lambak merekaaa...waaa kitorang memang dah aim nak layan Crayfish Lambak tuuu...sekali masa order tu budak tu cakap takde stok...aku dah macam pffffttttt...dah kata promote beriya menu yang ni kat IG, sekali masa kami datang takde stok?huhuhu...ohemji...kenot brain!huhuhu terus hakak-hakak semua kecewaaaa...
disebabkan kecewa, kitorang pun order laaa menu lain...dzuli makan Lobster Fried Rice (RM18.90) tapi aku tak nampak lobster pun, ke aku tak kenal lobster?hahaha aku rasa tu laaa Crayfish yang diwar-warkan...ke crayfish tu adik beradik lobster?ntah laaa janji hakak kuciwa...huhuhu...nasi goreng dia biasa je laaa....
azra dan mrs layan pasta...azra pilih Spicy Olio Seafood (RM17.90)...ok yang ni boleh laaa memujuk sikit hati yang sedang berduka lara ni...dan mrs pula ambil Spicy Chicken Creamy (RM16.90) yang ok juga laaaa...portion dia pun boleh tahan kenyang laaaa....
dan untuk aku yang paling berduka lara ni, aku pilih Classic Lamb Rack (RM23.90) yang boleh memujuk hati ini kembali...cuma kuah mint dia tu pada aku masam sikit laaa...yang lain ok laaaa...sobssss...hati terluka di Heart & Soul Cafe okeh...tak tau bila luka nak pulih ni...huhuhu total kami makan malam tu adalah RM87.70 sahaja...haish rugi tak habes guna RM100 tuh tau...kalo ada Crayfish Lambak tu mesti abes guna coupon tuh...huhuhuhu pasrah...
overall berdasarkan menu yang kami ambil ni, ok la aku rasa cafe ni...arghhh aku kecewa tak dapat layan Crayfish Lambak diaaaa...semua pun kecewa seperti aku sebab itu laaa tujuan utama kami berkumpul bersama pada hari ini dengan misi #gemokbersama sedihhh...