Friday, December 27, 2013

Makan-makan Sempena Cuti Hari Krismas!

hari cuti krismas yang lepas, tiba-tiba awal pagi zara dah ketuk-ketuk bilik aku...rupanya mama dia kena kerja, papa plak demam baru balik outstation..apa lagi, hantar rumah opah la kan..haaa terus aku kena siap-siap nak pi makan luar bawak dia jalan..hehehe so anim ajak pi Bangi Gateway je..nak makan meat platter di Fresco...haaa layan je la kan...pening kepala nak makan sambil layan dak kecik tuh...hehehe memang terbaik lah makan meat platter dan roasted chicken...nyummeh!anim belanja lagi la sedap kan...hehehe
malam pula, aku janji dinner ngan dini dan ed...dah setahun lebih ed sibuk nak makan di Mr Kabab & Biryani Putajaya...sebab dulu kami pernah makan di situ...so baru laa tercapai impiannya...hehehe lepak, makan brownies Bandung, bagi fridge magnet Seoul, makan makanan arab sambil bergosip...memang tak sedar la masa berlalu kan...aku belanja diorang sempena besday dini bakal menjelang next week...next year dini nakpi sambut besday tempat best...jeles iols...hahahaha

Thursday, December 26, 2013

Teh Tarik Place, Bangi Gateway

last week sue cakap dia ada kat putrajaya ada meeting...so kebetulan aku balik malam dari opis malam tu, terus aku ajak dia pi makan...dia stay kat bangi...so pikir punya pikir, aku ajak pi Teh Tarik Place kat Bangi Gateway ni...aku tak pernah pergi sini lagi...saje la kan nak try tempat baru...lepas ambil sue di hotel, terus menuju ke Bangi Gateway tu...terus parking depan Teh Tarik Place ni...sampai je tengok ramai juga orang..nasib ada meja kosong lagi...duduk je, tengok menu...tak banyak sangat choice la pada aku...but still ada nasi lemak, nasi goreng, roti canai semua tu...so aku order nasi goreng ayam dan teh ais...sue order keropok ikan dan teh c...tak lama lepas tu sampai la keropok ikan sue...sue ingat keropok ikan tu kepok lekor!hahaha dasar orang ganung!hehehe sekali kepok keping la...then air pula sampai, air aku ok la..air teh c sue tu, rupanya air teh guna susu cair!so tak manis la kan...hahaha masa order tanya budak tu teh c ni 3 layer teh ke...dia cakap ye...sekali lain pula sampai...aiyoooo.....terus order teh tarik pula...nasi goreng aku pulak lambat gak sampai...aku tanya budak tu lambat lagi ke nasi goreng aku, tak lama tu baru sampai...so aku suspect order aku tu hilang ke, budak ambil order tu salah ke...so aku rasa tak best sangat la servis kedai ni...or sebab budak ambil order tu tak fokus...hehehe tapi yang menyejukkan hati aku bila tetiba tauke kedai belanja semua orang rambutan sepinggan!rambutan dia sangat sedap!interior kedai pun ok...so sejuk balik..then masa nak bayar total adalah RM21.50...sempat juga snap cara-cara minum teh di beberapa buah negara..menarikkan?