Tuesday, August 3, 2021

William's Corner, Kelana Jaya

dan akhirnya kami sepakat untuk ke William's Corner dia Kelana Jaya...aku memang selalu dah pergi sini tapi last pergi lama gila dah, mau dah 5,6 tahun lepas...Dini pun selalu pergi zaman belajar dulu katanya...tapi si Liana ni je la tak pernah pergi....so kita layan laa...aku rasa banyak kali dah aku update cerita aku pergi William's ni dulu...so kalo nak usha zaman tok kaduk leh usha sini 2009 a, 2009 b, 2010, 2014 dan 2015...hahaha so sampai tu aku suh Liana dan Dini turun dulu sebab aku banyak kali pusing gak nak carik parking huhuhu...then dah parking laju aku menuju ke kedai ni...sempat la masuk dapur, snap gambar menu dia...kat sini macam biasa, takde menu kat meja okay...hahaha regular customer dah tau nak makan apa...
sampai kat meja tengok Uncle ni adaaa...lama gila tak jumpa Uncle, nampak masih sihat...Alhamdulillah...hehehehe...so kat William's Corner ni, kalo agak tak tau nak makan apa, tanya je uncle ni...nanti dia tanya la nak apa ayam, daging, nasi, pasta etc...haaa ko sebut je apa, laju dia suggest ko pelbagai jenis makanan yang ada...hahaha seronok aku dapat jumpa dan sembang dengan uncle ni...Liana yang baru first time jumpa excited sebab rasa uncle ni mesra gila...
dan masa order tu aku tak tau la setan apa yang rasuk...kalo ikut aku ngan Dini takdela lapar gila kan...dah plan dah order 2 benda je...makanan 2 jenis, air 2 jenis sebab tau portion sini besar....tapi masa order tu, tersasar juga laaa...order 3 air dan 3 makanan!hasil diaaa haa ko tengok laaa meja perempuan gemok dan perempuan saka ni...penuh weh!hahahaha ternganga aku acah-acah terkejut!hahahaha memasing order air mango lassi la, avocado la, air soda bergembira laaa...hahaha gembira sangat kau kan...pastuuuu kami gatal order nasi goreng ketam legend dia tuuu...meat platter weh! dan juga chicken kiev pun menu legend...hahaha penuh gilaaa weh mejaaa....
sebelum makan haruslah bergambar sakan dulu kannn...hahaha acah acah membeli masa gitu kannn...sedangkan memasing dah duk cakap gila lah makanan kita penuh meja...malu ngan orang sebelah...ppffftttt! hahahaha...lepas dah sakan bergambar baru la kita mula makannn...kita makan relaks relaks je laaa...sedappnyaaa semua makanan!hahahaha meat platter tu juicy dan tender!chicken kiew dan nasi goreng ketam sedap macam dulu gak!enjoy gilaaa kami makan!puas hati lah...hahaha...
total kami makan tu dalam RM200 kot aku rasa sebab mahal kat meat plater yang besar tuuu...ada la daging yang tak habis tu kami tapau je bawa balik sebab sayang plak kan...hehehe tapi overall William's Corner memang tak pernah lah mengecewakan sejak berpuluh tahun yang laluuuu...aku rasa aku start pergi dari zaman belajar kot ke awal awal lepas blaja...so mayb tahun 2005 ke 2006...haaa gila lama bertahan kan kedai ni...dulu kedai buruk je, busuk tepi longkang!hahahaha tetappp penuh orang...now makin ramai weh...tapi servis tetap tip top!legend!serious korang kena cuba!

No comments:

Post a Comment