Monday, August 9, 2021

Fireplace, Shah Alam

ada satu masa tu rajin nauuu gambar Fireplace ni lalu lalang kat timeline aku...buat kan aku meleleh air liur nengoknya...hahaha dan kebetulan ada satu hari tu aku ada mesyuarat di Shah Alam, lepas mesyuarat aku ajak la Syahnaz dinner tapi dia rushing balik ambil anak...aku duk nak message kawan-kawan lain macam dah last minute sangat kan, makanya aku decided nakpi sorang je laaa...hahaha aku sekarang hebat tau, dah tak pedulik orang dah...kalo teringin tu, aku sanggup je pergi sorang...hehehee...so sampai di Seksyen 13 tu, aku cari surau dulu setel solat, then terus aku ke Fireplace ni...masa ni jam 6 petang dia baru buka semula...so memang aku la yang pertama masuk...terus duk hujung belakang sekali...
dah duduk tu adik tu pun duk bagi menu la lepas tu tinggalkan aku...duk bersembang kat belakang aku ngan member dia...ewah terus aku panggil suh explain apa sedap mana nak pilih apa recommendation bagai...hahaha ye la kedai takde orang kot, cer layan aku yang keseorangan ni kan...hahahaha so ringan la mulut adik tu terang kan aku itu ini...haaa boleh pun kan...hahahah kakak makan sorang-sorang pun kerek kan...hahahaha!
ok setel order kita snap la sana sini dulu kan...memang masa ni kosong kedai...oh ya makan kat sini dapat air free flow...pastu atas meja ada tempat grill then ada la beberapa jenis sos dan condiments...haaa aku memang caca merba je telan semua...hahaha...masa ni dah tak sabar dah nak tunggu makanan kan...
dan tak lama menunggu tu sampai laa makanan yang aku pesan...aku order Lamb Set (RM29.50) bersama Meltique Steak (RM33) dan Unagi (RM12)...masa makanan sampai tu aku macam ehhh sikitnya portion!kenyang ke ni....haha dah la nampak daging dalam set tu dry tau...macam daging dah potong awal dan letak kat luar...air tu pun nampak kering dah tau...huhuhu pasrah...untuk set aku tu dapat lamb, ayam sambal, nasi, sup, sayur dan air...steak tu pula okay la besar dalam 150 gram...dan unagi tu lagi laaa, alahai 4 ketui kecil je...pasrah!hahahaha...
sebelum makan kena la ambil gambar aku dulu kan...mana leh makan sebelum ambil gambar...so panggil adik tu lagi sekali tolong ambilkan gambar...so dia tarik kerusi depan aku sambil cakap saya duduk tau kak, saya teman akak 'dating'....ewah kau kan...hahaha mentang mentang akak datang sorang ko cakap gitu yaaa...sib baik akak jiwa kental dah sekarang ni...ada aku kisah?lagipun akak tengah testing nak jadi student balik ni, makanya kena la ajar diri makan sorang-sorang...mana tauuu sok takde kawan makan...hahahaha....
dan selesai ambil gambar apa lagi, makan laaa kita...haaaa aku mulakan dengan makan lamb dan ayam tu...dan as expected biasa je laaa...ayam tu plak bahagian dada...lagi la kering je kan bila bakar...tapi masa makan steak tuuu, mak aihhh lembut weh...cair dalam mulut...ye la ko tengok la lapisan lemak kat daging tu kan....pastu plak aku masak medium rare lagi mantoppp laaa steak aku....hahaha masak then gunting daging tu....then makan plak unagi punnn mantop!serious sedap...hahaha haaa baru laa lrasa berbaloi mai sini...hahahaha...tapi serious meltique steak tu memang terbaik!i loike...hahaha...

No comments:

Post a Comment