Wednesday, August 4, 2021

Dim Sum Place, G Village, Desa Pandan, KL

bulan April tu lepas tau dapat biasiswa kan, makanya aku saje la ajak family makan makan untuk belanja...tapi yang pi bukan semua pun...aku dengan emak dan adik-adik je laaa...lain malas nak ikut...hehehe so sebab mak aku teringin makan dimsum, so adik aku suggest try kat kedai Sheila Rusly tu iaitu Dim Sum Place yang terletak di G Village, Desa Pandan, KL...entah mana-mana la tempat ni kan, aku tak familiar sangat, naik kereta adik aku je....masa sampai ni penuh dahhh, nasib baik ada one last table tu pun kat ceruk dapur...pasrah je laaa...
dah dapat tempat duduk tu apa lagi, usha menu la kan...menu dia lebih kurang je laaa dengan mana-mana kedai dimsum kat Malaysia ni kan...ada pelbagai jenis pilihan dimsum dan banyakkk lagi menu chinese foods yang lain...haaa sebab kan masa ni memasing lapar, dengar pulak aku belanja kemain lajuuu adik aku menulis dalam kertas order tu kan!hahaha kami tak kira pun berapa pinggan ambil weh...lepas tu memasing buat-buat terkejut bila lepas satu pinggan, satu pinggan lagi sampai!hahaha...
haaa korang tengok la list makanan kami order atas tu...terkejut kau tengok hahahaha banyak gila makanan sampai...tapi dalam semua ni, aku rasa paling sedap kulit ikan dengan salted egg yolk je...hahaha yang lain tu biasa sangat pada aku...aku pernah makan kat tempat lain yang jauh lagi sedap...even ada menu yang macam takleh terima kat tekak sangat sebab manissss...huhuhu so aku yang excited tadi tu, sedikit kecewa la...aku tak sure la sebab tengok penuh je orang kan...ke tekak aku ni memilih ke....entah tapi kalo ko tanya preference aku, aku rasa Dolly Dim Sum jauhhh lagi sedap!hehuuu...
haaa aku kalo tak berkenan sangat ni aku malas nak ulas satu persatu menu...hahahaha bak kata orang barang yang lepas usah dikenang...overall aku rasa semua keluarga aku setuju biasa je la makanan kat sini...memang takkan pergi lagi dah...hahahaha!dan total makan kami tu dalam RM300++...semua orang terkejut tapi aku takde la terkejut sangat sebab banyak kami ambil kan...cuma diorang terkejut sebab perut tak puas hati kot...hahahaha...ok dah ikut korang la nak cuba ke tak!hahahaha...ok bai...

8 comments:

  1. Hahaha..Samalah, akan terkejut bila perut n tekak rasa tak puas..cer food sedap🤣🤣🤣

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha kalo sedap, mahal pun kita justify. Eh logik la mahal kan sebab sedap, berbaloi harga dia...gituhhh...

      Delete
  2. dekat jer dengan rumah tapi ntah kenpa tak singgah2 ke sini huhuhu.. mahal pun iyer jugak tu

    ReplyDelete
  3. Owner ni kritik dlm program tu..bukan main mcm pro chef..tpi restoran sndri Pon kelaut..hahha

    ReplyDelete
  4. Salam dari Pakcik.
    Tak salah kalau kita nk mengkritik..cuma biarlah kritikan yg membina. Bukannya seolah-olah nk memburukkan org lain.
    Be a profesional..berfikiran matang.
    Cuba doakan semoga Allah membuka pintu hati & minda akal fikiran.
    Aaminn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Terima kasih atas nasihat tersebut. Cuma pd saya blog ni utk sy share pngalaman sy mkn di sana. So sy mmg ikhlas share apa sy rasa. Bukan utk bg kritikan pd owner. Klo nk kritik kdai tu leh buat google review atau komem di oage/media sosial mereka. TQ again.

      Delete