Monday, April 19, 2021

Santai Nasi Kambing, Sungai Merab Kajang

ada satu masa tu zaman PKPB kot yang orang duk kena WFH tu, aku kena kerja kat pejabat gak...so Irma takde, aku nampak Cheah je lalu lalang so ajak dia lunch kat luar...memula ajak makan Marrybrown tapi masa ni takut naik kereta berdua sebab kononnya kalo address rumah tak sama leh kena saman...hasilnya aku sampai awal, Cheah lambat gila...tapi nasib baik aku sampai jumpa Raja Del ngan member dia...so memang sakan la aku sembang kan, sampaikan Cheah sampai, takdan nak layan sebab rancak berborak...hahaha...sekali balik pejabat, lewat petang Cheah cakap, Hidayah, U ajak I makan tadi sebenarnya nak cover U jumpa crush U ke?aku macam tercengang dia leh pikir gitu...hahaha dia siap cakap mana la tau u dah tau crush u nak makan kat Ayer@8, so you gunakan I nak bagi dia jealous ke...hahaha aiyo leh plak dia terasa dipergunakan...hahaha...takde kaitan langsung!
so sebabkan rasa bersalah kat Cheah sampai dia terpikir gitu, aku pun ajak la dia lunch lagi sekali beberapa hari kemudian...hahaha kali ni aku ajak dia layan Santai Nasi Kambing di Sungai Merab...masa sampai ni takde orang sangat, dan tempat makan ni macam pergi kenduri kawin je tau...bawah khemah...hahaha santai gilaa...tapi panassss...berpeluh gak aku makan sini...kuikuikui...
dah kata macam kenduri kan, ambil makanan sendiri okay...nasi kat sini macam nasi minyak tu, so leh pilih nak Santai Nasi Kambing (RM13) dan Santai Nasi Ayam (RM8)...sebabkan nak merasa dua,dua aku suh Cheah ambil ayam, aku ambil daging...pastu dapat air sirap percuma...kalo air selain sirap tu kena bayar lah...
so rasa dia ok laa takde la sedap gila tapi okay pada aku...nasi dia ok, ayam dia sedap gak cuma kambing dia kecewakan aku yang berharap...hahaha ye la dah nama kedai kau kambing kan, kena la meletoppp rasa kambing kau...ni dah la sikit je portion kambing, pastu banyak bertulang je dari daging, pastu liatttttt dagingnyaaa...hapooo...aku berangan kut sedap gila macam Kambing 40 Hari tu la, sekali macam ni...kecewa...tapi ayam dia sedap je, portion pun besar...hahaha...haa jawab nya sekali je la datang sini...masa tengah makan ramai plak abang lori singgah makan sini...siap tak pakai mask, bersin bersin...laju aku ajak Cheah balik!hahaha...

No comments:

Post a Comment