Monday, January 11, 2021

Smoked Kingdom, Ayer@8, Putrajaya

masa hari terakhir aku bekerja sebelum cuti sakan sambut birthday bulan September lepas, aku ada janji untuk dinner dengan Kak Dora dan Cik Lyn...diorang suh aku pilih tempat, so sebab kan baru tahu Ustaz Don buka restoran di Putrajaya terus laa aku usha...so tahu la pasal Smoked Kingdom yang terletak di Ayer@8 ni...so apa lagi terus decided nak jumpa diorang kat sini je...janji kul 5.30 petang jumpa tapi sebab tak habes member kat pejabat celebrate birthday, so kul 6 lebih juga baru aku sampai sini...tapinya masa sampai baru Kak Dora je ada, Cik Lyn lambat ada 'kerja' katanya...
so sampai tu terus la sakan sembang dengan Kak Dora plus duk usha menu...so dah seperti gambar depan menu dan nama kedai kan, seharusnya lah kedai ni menyajikan menu menu western yang standard laaa macam kedai lain gak...ada main dishes macam chicken chop, lamb chop, steak...pastu ada juga pasta, pizza, burgers dan desserts...haa nampak menarik juga menunyaa...harga pun ok la, standard Putrajaya...hehehe...sebabkan Cik Lyn lambat, kami sesiap la order untuk semua...
so kami order Chilli Cheese Nachos (RM14.90) yang sedap laa...nachos dia rasa yang dalam paket mahal la, sos cheese dia sedap, tomato dia pun sedappp!sis approve menu ini...hahaha layan makan sambil sembang sakan...then kami ambil Hawaiian Chicken Pizza saiz kecik (RM17.90) yang aku rasa base pizza dia tu frozen jeee...hahaha tebal, kurang enak di tekak aku...hahaha order gak Chicken Wing (RM19.90) yang gemok dan ok la sedap gak pada aku...fresh ayam dia, sos pun sedap...dan akhir sekali kami order juga Grilled Lamb Shoulder (RM24.90) yang ok la pada aku...takde wow sangat, tapi okayy...so overall menu dia ok laaa...
tengah makan baru CikLyn sampai, so sambung layan makan dan bersembang...sekali dah abes makan ada surpriseee...staff situ buka lagu birthday dan bawa kek keluar...hahahaha okay sis terkejut...ingat makan makan je, sekali ada surprise...siap laa diorang bagi hadiah...patut CikLyn lambat, pi beli hadiah bagai...hahah thanks korang!ni adalah geng kelab peminat Dr Sheikh zaman 2006 dulu kala...terreunion plak di tahun 2020...hahahaha!topik sembang haruslah berkisar kenangan menggila kejar Dr Sheikh zaman dolu kala...hahahaha!

No comments:

Post a Comment