Friday, January 15, 2021

Papparich, Ayer@8

sebabkan lately aku rasa berkali kali aku pergi Papparich di Ayer@8 tuuu, aku terasa nak buat post pasal Papparich la sebab tak pernah kan...hahahaha sedangkan ini laaa antara kedai makan kat Putrajaya ni yang paling kerap aku terjah!lagi kalo takde idea nak pi mana...sebabnya aku suka makanan dia!hehehe...aku rasa aku dah ke sini since 2014 ke 2015 lagi...aku ingat lagi masa pertengahan tahun 2015 aku detect gula tinggi gila tu, masa lunch aku pi Papparich makan roti bakar dia je, sekali kena bahan ngan member kau!hahaha sentap sis!ye la mau tak kena bahan, sebelum tu kalo pergi Papparich sampai 2 menu aku sorang jer order, tetiba menggila ke apa order makan roti je masa lunch!hahahah...so aku memang ingat la peristiwa tu, makanya sebab tu aku tau aku dah lamaaa dengan Papparich ni, cumanya maybe zaman tu tak rajin sangat ambil gambar macam sekarang sebab makan kedai sama je kan, masa tu mana ada Instastory!hahahaha...
gigih tau aku search kat FB, blog any gambar berkaitan dengan Papparich...makanya ada la banyak gak yang keluar!hahaha...so aku copy dan upload kat sini...hehehe...memang banyak gila la kan dengan pelbagai orang aku datang sini...dengan rakan sekerja, konsultan, rakan sekolah, rakan universiti, rakan sosial, rakan blog, rakan alam maya, bos, geng peminat kelab Dr Sheikh, rakan kepada rakan aku, sertaaaaa crush kepada crush aku. Eh! haaa cuma dalam banyak banyak ni, aku ingat dulu dengan geng kesekian rasa banyak kali gila lepak Papparich...tapi langsung takde gambar ngan diorang sedangkan kalo melepak tu sampai ke tengah malam!siap kena sound nak tutup kedai dah!
ok kalo nak tanya pasal menu kat Papparich ni plak, aku kalo datang sini memang wajib order Stevia White Coffee dia!tak kisah la sejuk ke panas ke....sedapppp aku suka!tapi kalo datang masa diet, aku order air kosong je laa...hahaha untuk menu plak, aku wajib ambil steamed chicken dia!tak kisah la makan dengan nasi ayam ke, hor fun ke or bubur dia!janji ada ayam stim tu...ayam dia sedapppp!aku suka...request plak part thigh...sedap!makan dengan cili kicap dia, memang meletup letup la dalam mulut...paling favourite haruslah nasi ayam kan, dengan taugeh dia...nyummeh!bubur plak kadang cair nauuu, jadi tak sedap, tapi sebab ada ayam kita onz la kan...hor fun plak sesekali bila rasa nak diet...hehehe selain menu ayam stim ni, aku suka roti bakar dia, kue teow dia pun sedappp!ada ginger beef la, ada seafood la, ada char kue teow la...eh sedap sedap lah semuanyaa....tapi biasa aku order ayam stim, kalo takde je baru aku beralih arah...hahahaha!
ok lah, korang leh agak la kalo lepas ni korang ajak aku makan, aku takde idea, ke mana aku akan bawak korang pergi yaaa...hahaha....serious guys banyak yang sedap kat Papparich ni, bukan Papparich kat Ayer@8 je tau, banyak je branch lain korang leh pi...macam aku selain Ayer@8 ni, aku pernah pi di KLIA (mahal sikit dan class sikit tempat dia), KLIA2, Bandar Baru Bangi, IOI City Mall, KL Sentral dan Sogo...layan lah!nah aku share gambar aku kat Papparich KLIA yang mahal sikit tuuu...food presentation pun kerlas lagi okay...

No comments:

Post a Comment