Friday, September 4, 2020

Alcea Cafe, Tamarind Square, Cyberjaya

ada satu hari tu, Kakmyza buka order nasi kerabu sebab aku paksa...sebab sebelum tu dia buka order, aku duk puasa...hehehe so hari dah 'Raya' tu, aku paksa dia buat...hahaha makanya, aku dapat la nasi kerabu pagi tu dengan extra condiments lagi banding orang lain yang order...hehehe sedap gila plus banyak gilaaa nasi kerabu Kakmyza...makan pagi, sampai tengahari kenyang nya weh!hahaha...
so sebabkan tengahari masih kenyang, so plan nakpi Village Grocer di Tamarind Square la nak beli barang...sekali dah naik kereta teringat Kaknora pun makan nasi kerabu pagi tu, mesti dia kenyang lagi...terus message ajak dia ikut, laju la makcik tu kan nak ngikut ke Tamarind Square...so lepas beli barang semua, ajak Kaknora mengopi jap...so usha punya usha, kami ke Alcea Coffee...aku tak pernah ke sini, so moh ler kita jenguk!
menu kat kafe ni macam tak banyak sangat pun, tapi takpe sebab kami bukan nak makan...tapi lebih nak ngopi je...heheh kawan aku cakap waffle sini sedap...tapi takdan nak cuba...aku ngan Knora order latte dan ambil satu kek share berdua...tu je kami makan...hehehe latte dan kek dia sedap!heheeh harga aku tak tau berapa sebab Knora belanja...hehehe yummeh!so aku takleh nak review banyak nau sebab tak makan pun makanan lain...tapi kafe ni cantik!so sila terjah guys!

8 comments:

  1. Alahai, lama dah tak jumpa latte art love tu.Kopi setabak pun dalam cup aje ;)

    ReplyDelete
  2. Baru semalam kita gi tamarind square ni. Next time kena try cafe ni pula nampak menarik ✨🌸

    ReplyDelete
  3. nampak proper nasi kerabunya. Ada gak beli nasi kerabu melalui grab food tapi yg sampai alahaiiiiii

    ReplyDelete
  4. tempat sesuai nak jumpa business partner bincang projek hihiii.. ok coffee coffee... tak leh tinggal setiap hari huhuhuuu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. projek juta juta megah holdings ke hahahaha

      Delete