Monday, October 22, 2018

PKNS Trail Run 2018

sebelum subuh aku dah gerak menuju ke Rawang...sempat singgah solat di R&R Rawang dan berjumpa dengan Ab...lepas tu kami gerak ke Ulu Bernam untuk ke tempat bermulanya PKNS Trail Run 2018...gigih la aku masuk trail run ni kan...hahaha...masa ni semangat lain macam, but now, aku semangat makan je...hehehe...dalam hati berdebar gak sebab aku gatal pi masuk 10 km kali ni, dah la trail run plak tu kan...redho...sebabkan pagi tu baru jumpa Ab dan ambil baju, so aku malas pakai baju event, aku pakai baju rimau je...hahaha...sampai di tempat permulaan, larian 21 km dah nak mula, dengan pantas Ab hilang masa ni...so aku selpie sorang-sorang je la masa ni...
tak lama lepas geng 21 km start, kami yang 10 km pun menyusul...dan macam biasa laa...aku malas nak lari beriya so jalan je laaa...memula ramai gak keliling aku...makin menuju ke kawasan kelapa sawit tu, semua beriya berlari...alih-alih dah tak ramai dah...hahaha lantak la kan...dan tetiba masa ni ada seorang tegur aku dan ajak bersembang...aku duk berencik je la dengan dia...lebih kurang sebaya ayah aku gak encik ni...
sepanjang perjalanan memang melalui tanah merah dalam ladang kelapa sawit...so sambil berjalan, dengan panas tu sambil duk bersembang sakan dengan encik tu...entah macam-macam topik la keluar kan...aku suruh gak dia jalan dulu sebab aku nak jalan rileks je...sebab COT 2 jam setengah, so aku tak de la berkejar sangat...hehehe..tapi dia nak melayan gak aku bersembang, ok je la kan....dan lepas hampir sejam berjalan dan bergossip kami sampai di sebuah terowong...
keluar dari terowong tu ada signage untuk 21 km dan 10 km ke kiri, manakala yang 5 km dah leh ke kanan dah...tak jauh dah...hahaha...encik tu macam nak ajak aku terus ke 5 km je, mayb dia tengok aku mengah dan slow kan...tapi jati diri aku kuat...dah register untuk 10 km, kita habeskan laaa 10 km...biar lambat, asal dapat medal. Eh. hahaha...matahari makin terik...sangap gak la rasa...tapi kitorang relaks je la, layan bergambar sakan...dan kami sampai di water station pertama...macam orang last je masa ni kan...hahaha...
lepas water station tu kami sambung jalan...masa tengah jalan ni laaaa, tetiba dengan bunyi bising kat belakang...rupanya krew dah siap bungkus waterstation sebab memang betul kami yang terakhir!hahahaha tapi diorang takleh potong kami, so haruslahhh kau naik kereta kena follow kami lenggang kangkung...nasib lah kannn...hahaha...kami kena follow sampai laaa ke water station kedua!hahahah encik tu bape kali gak duk hint aku naik je kereta tu...hahahha...
lepas water station kedua, dah 2 jam masa ni...dah jumpa geng lain dah...so kita pun berjalan laaa kilometer terakhir bersama-sama...sempat ambil gambar atas jambatan atas highway PLUS beramai-ramai sambil bersorok runner 21 km dah mulai potong kami...hahaha..sempoi...masa ni jalan menghadap matahari, sakit gila kepala aku dah masa ni...hehuuuu
dan akhirnya sebelum tamat masa 2 jam setengah aku sampai di finishing line...ngam-ngam je kan...hahaha jadi orang terakhir plak tuuu...nasib laaaa...hahahaha janji dapat medal dan berpeluh...ada aku kisah pace dan timing?hahaha...kata fun runner kannn...hehehe...sampai terus sakan bergambar dengan encik tu...pastu lepak-lepak bawah khemah berehat...
tak lama menunggu tu, akhirnya aku nampak kelibat Ab dah sampai dengan seorang lelaki...terus ajak lepak bawah khemah sekali...then sambil rehat, sambil sembang...rancak semacam Ab dan Shon yang dikenali dalam group geng lari tu sembang...aku sampai tak reti nak mencelah...hahaha rupanya diorang kenal masa event sebelum ni, pernah pergi training bersama...biasa la budak-budak running ni kan, pusing-pusing muka tu jugak...hehehe...oh by the way, gambar kat bawah ni, dengarnya ada orang sibuk sangat mencari, siapa gadis rimau tu...hahahaha...terkejut aku masa duk usha gambar kat IG guna hashtag event ni, tetiba nampak gambar aku...hahahaha...
setel bergambar, aku ajak Ab dan Shon pergi layan Yik Mun seround...kami pergi naik 1 kereta je, kereta Ab..sampai sana, diorang memang duk kencang sembang pasal larian je laaa...pasal pace, pasal kawan-kawan dalam group lari diorang...aku sampai dah hafal dah nama sebab duk sebut beratus kali...hahaha...pastu takleh blah, kauu datang Yik Mun, taknak makan!nak makan pau je?aiyooo takleh jadi...Shon makan pau je, aku paksa Ab order lamb chop...dia tak abes, aku leh tumpang makan...hahaha aku plak macam biasa, hainan chicken chop...nyum nyum....sambil makan sambil rancak diorang sembang, sesekali aku mencelah...takleh selalu sangat celah sebab tak sama level pace dia...hahaha...
selesai lepak di Yik Mun, kami pun patah balik ke Ulu Bernam ambil kereta...lepas tu kami berpisah dengan Shon yang terus balik KL...aku dan Ab sambung gerak ke Batang Kali, menuju ke rumah Aju...dah alang-alang dekat ni kan, singgah la kejap...Aju plak bagi janji manismu nak makan durian...hehehe sampai umah Aju terus memasing mandi dan solat dulu...lepas tu kita layan durian seround dan bersembang seround...abes sembang tu, dah petang sikit kami pun bergerak meninggalkan rumah Aju dan bergerak menuju ke rumah masing-masing...dan I guess ini merupakan larian terakhir aku la bersama Ab, sebabnya dia dah ada geng lari ultra hebat-hebat...malu la kitewww nak join diorang kan, lari pun fun run saje...hehehe...

4 comments:

  1. p Yik Mun tak rasa nak makan lamb chop ayam Hainan tu sbb kuah dia ada sayur campur kacang pis jagung dan karot tu. rasa cannot go

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh aku masa kecik2 nenek aku mmg masak chicken chop style gini, mak aku pun...hahaha sebab tu aku suka..dia guna sos tomato...hehehe...

      Delete