Wednesday, March 21, 2018

Taman Rekreasi Paya Bakau Kampung Sijangkang, Telok Panglima Garang

mula dahhh perasaan malassss nak update blog...hahaha baru sambut anniversary punnn malas lagik kannn...patutnya semangat laaa nak update bila ada yang duk komen support blog kita kan...hahaha...ok sempena tak membiarkan lalang tumbuh kembali di blog ni, meh aku nak share sikit aktiviti acah-acah fit aku bulan Februari lepas...aku layan obstacle games di Taman Rekreasi Paya Bakau Kampung Sijangkang...haaa aku pun first time dengar nama tempat ni, so kita waze saja laaa...sampai sana, jalan memang gelap gilaa...dah la tengah lalu jalan kecik, tetibaaa ada depan kubur!berderau gak darah...hahaha then sampai kat Taman Rekreasi ni dalam jam 7 pagi...takde orang lagi...tapi sinaran sunrise adalah sangat cantik....ditemani bunyi ayam berkokok...
masa aku sampai ni, gerai-gerai yang ada semua tutup lagi...so aku snap je la sana-sini sementara menunggu ahli jemaah yang lain pun sampai...kat Taman Rekreasi Paya Bakau ni glemer dengan trekking dia dalam paya bakau tu...tapi aku tak cuba pun trekking tu...sebabnya tujuan asal nak layan obstacle games....
masa duk ambil gambar ni aku perasan banyak perkataan Indonesia dan Jawa yang digunakan di sini...so bila Google baru tau kawasan Sijangkang ni memang dibuka oleh merekaaa...so kebanyakan penduduk sini adalah orang Jawa...patutlah bahasa Jawa kan...Mangan gitu...
sempat juga aku usha kawasan obstacle games kami tu...menarik juga nampaknya...tak sabar rasanya nak memanjat, merangkak, menarik beban, menolak beban dan sebagainyaaa...hahaha tak sedar diri kan, gini lahh...sejuk pagi tu, memang syiok lah...
bila dah semua berkumpul, kami diberikan taklimat macam mana nak main semuaaa games ni...masa ni macam yakin tak yakin je kan boleh main dengan badan overweight ni kan...tapi kita konpiden je laaa...so setel briefing, kami dibahagikan kepada beberapa kumpulan dan mula laaa layan obstacle games ni...

kitorang kena buat 3 kali semua obstacle games ni...masa ni memang berpeluh bagai nak rak laaa...dan paling penting memang team work laa masa ni weh...lagi bila kita besar-besar nak nak memanjatkan...kalo ada tempat pijak ok la, yang takde tu, terpaksa laa budak laki membantu kan...hehehe...aku malas nak cerita setiap satu game tu, gambar pun malas nak susun ikut turutan..korang layan gambar je laaa eh...hehehe...
overall aku puas hati gilaaa berpeluh masa ni weh...hahaha pastu aku rasa aku ada darah Spiderman, sebabnya kemain laju aku memanjat!hahaha tak padan dengan saiz badan kan...tapi memang bestlah...kalo ada peluang lagi memang aku nak pergi sini lagi...jangan tanya aku bayar berapa, sebab semuaanyaaa orang uruskan...aku cuma pi berpeluh je kat sini...hahaha...

4 comments:

  1. wahhh,,,bestnya...tapi nampak memang mencabar laaa.... thumbs up to u!! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe memang best gilaa...mencabar tp syiok!hehehee

      Delete
  2. Sibbaik tak jumpa swamp thing pepagi buta tu...

    ReplyDelete