Saturday, March 16, 2013

Java Island ~ Jakarta/Bandung Day 5 (24/12/2010)

hari terakhir di Indonesia....sbb kan aku tido lewat, kami masing2 liat nak bangun pagi tuh...hehehe last2 kul9lebih br kuar dr hotel n menuju ke tanah abang lagi!hehehe almaklum dekat jer kan...hehehe mcm biasa la naik angkutan kota tak sampai 5minit pun dah smpai...masa nih penuh dah orang dgn jual jersi indo sbb kan nak lawan bola ngn mesia...hehehe so kami pi makan dulu kat a&w dia then crik beg batik jawa sbb aku nak bg hadiah kat kawan2 + aku beli kaftan utk mak juga....hehehe kejap jer kul12 dah balik ke hotel n siap2 beg utk checkout...kul12.30 kuar dr hotel tp kami singgah di spa...memandangkan wang ada lagi, so kami wat facial, manicure n ear candle...mmg best!hehehe tak smpai rp100k pun...hehehe
then kami tunggu blue bird smpai n terus gerak ke airport...hohoho smpai sana kul3.30 duk dpn kaunter tunggu nak check in...dah kul4.30 br kaunter buka...terus kami check in n kena bayar airport tax rp150k...
pastu kami terus ke Keris Lounge dalam airport tuh...dia wat promosi makan just bayar rp50k jer...ok la..takde la byk sgt makanan dia tp leh kenyang la makan nasi goreng, sup rawon etc...pastu yg best ada internet n pc...so leh online n sedar2 dah dekat boarding time...hahahaha so flight gerak kul7.25mlm n sepanjang dlm flight aku layan movie n tak rasa pun masa berlalu pantas....smpai jer setel sumer, abang dtg jemput...hohohoh

berakhirlah percutian 2010 aku...hehehe overall aku sgt puas hati...total sumer aku abes dlm rm2000 la...ok la kan...mcm2 aku beli...lgpun aku pi 2org jer...so kos hotel n transport tuh mahal sket la...tp takpe, kami puas hati n selesa...hehehe wpun sama Indo n Mesia...sama rumpun melayu, tp tetap tak sama...ok next time kalo ke sana lagi, mau ke bandung jalan2 crik makan...hahahaha

No comments:

Post a Comment