Friday, May 26, 2023

Bercuti dengan anak-anak buah di KL

bulan November lepas adik aku dengan Shane balik dari Sabah, so kami plan nak bawa anak-anak buah bercuti di KL je laa...cover la besday semua orang kan hahaha...so trip bermula dengan berjemaah ke Superpark Malaysia...aku pun tak tau la tempat apa ni, adik aku yang book semuanya...aku ikut je laa...tempat main kanak-kanak dan dewasa juga...aku takde la enjoy mana, bebudak je laa enjoy...hahaha tiket dia mahal gak dalam RM50 sorang...layan je laa orang dah belanja kan...hahaha...
dah penat main di Superpark, kami pun terus menuju ke hotel...parking kereta kat sini, takleh check in lagi so kami jalan kaki nak cari makan...memula ingat nak ke Pavillion, sekali Zara nak makan Tarbush di Starhill...so kita layan je laa...sedap sungguh makanan arab kat sini, dan harga diaaa agak kayangan la kan...pasrah!hahahaha sedap Makngah kena pow kat sini kannn...
then kami pergi check in di The Ritz-Carlton KL...adik aku belanjaaa...dia pi ambil suite 2 bedroom...tah berapa ribu harga bilik agaknya...gila membazir...bising aku...tapi kejap je la bising sebab bukan duit aku kannn...hahaha besar la bilik nyaa...standard laa hotel kan...okay laa...sebab dah bayar memahal, so duk dalam bilik je la kita...memang dah bawa mainan sesiap...nak mandi pool pun hujan, so mandi kat bath tub je la korang yaaa...hahahaha!
then petang dan malam, Makngah kena pow lagi guna Grab!hahaha memacam memasing kan...petang tu konon early dinner, duk beli Kenangan Coffee la, mee itik la, Five Guys laa...harga bukan kaleng-kaleng ya semuanyaaa...mau campur-campur dah harga hotel dah Makngah kena pow bab makan ni hahahaha malam plak ada lagi lapar, tapi Makngah belikan roti canai je laaa, jimat sikit...kahkahkah!
dan esoknya lepas check out, sempat singgah Pavillion kejap, then kami ke Hartamas Shopping Centre sebab nak lunch di LAUK Ayam Kampung...terpengaruh dengan Datin Ismatia tuuu...excited sampai penuh 1 meja aku order tapi hampa gilaaa...takde yang sedap pun weh...lauk diaa macam dah panas kan a few times huhuhu lagi yang gulai dan rendang ke apetah tu...sobsss...rasa tak berbaloi sangat...
then singgah Tetangga Kita, ubat jiwa dukaaa beli martabak terang bulan...yang ni gerenti sodap la kannn...so yummeh!rindu kat Indon tau..sedapnyaa dapat makan martabak Tetangga kita ni...so yummy!dan lepas tu kita pun balik...hujan masa balik, semua sedapppp lelappp...aku gak la bersengkang mataaa sobbssss!

2 comments:

  1. Nak jadi anak sedara mkngah juga la😀

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah ada pakcik bujang tak? Hahahaha

      Delete