Friday, February 19, 2021

Teratak Sofea, Teluk Panglima Garang, Banting V2.0

masa besday aku tahun lepas, aku dapat buat reservation di Teratak Sofea last minute sebab ada orang cancel...yeay happy gilaa...aku dah niat nak belanja family tapi manjang penuh je tempat ni kan, first time datang dulu pun besday aku gak, aku belanja diorang sini, so then lepas 2 years aku datang lagi...hehehe nak baca cerita yang dulu kat sini yaaa...now aku update sikit laa gambar latest kan...masa sampai ni impress gila sebab dah lain dan besar...dulu satu je rumah dia, now dah ada 3 buah rumah, ada laman, ada surau, ada basikal, ada buaian, ada vending machine...eh seriously meriah gilaaa...aku sampai lambat sikit dari family abang aku dan adik aku yang bawa parents aku...masa aku sampai semua tengah beriang ria kat luar seronok tengok sekitar...dulu pun dah best, now berganda best nya!hahaha...semua duk ligat naik basikal la, naik buaian la...yang anak buah aku duk minta duit pi vending machine!hahahah...
walaupun dah ada rumah baru, aku cuma dapat booking Rumah Masam Manis ni lagi je...the same rumah kami stay 2 tahun lepas sebab dua rumah lagi dah penuh...ni pun kebetulan ada orang kensel last minute, dapat la aku kan...kalo tak tu, berbulan awal dah full dah aku buat reservation lagi lagi on weekend ni...ni pun aku baru tanya kekosongan pada September 2021 sebab nak plan bawak family lagi, nak try rumah baru plak...hehehe...so basically Rumah Masam Manis ni sama je macam dulu cuma dah ada katil dalam bilik, pastu tempat bbq dia kat dapur....kalo dulu tepi kolam syok sikit la...tapi pape pun aku kagum sebab masih terjaga dan bersih..terbaik!sebab kadang owner ni bila dah viral mula tak jaga kan, tapi sini tip top wa cakap sama lu!hahaha...
dah check in tu sibuk la semua nak makan...sedangkan baru je makan kat rumah kan...hahaha mana tahan nampak soto mak aku tu!hahaha sekali la aku order kek kat kawan aku buat makan makan besday katanya....hahaha then aku memang siap siap beli barangan BBQ, then order Grab je nasi goreng...untuk makan bersama BBQ...ingat nak buat malam, nan hado, lajuu je abang aku pi bakar...sedangkan semua baru makan ni...hahaha sambil makan, tengah panas tu bebudak tak sabar dah terus lompat masuk kolam...hahaha!
dan petang sikit tu kami pun melepak la kat luar tu sambil main buaian dan basikal...lawa langit masa ni cuma panas ya amat la...tapi budak budak ni kisah apa kan...seronok berlarian sana sini!hahahah...memang best lah lepak sini, family aku dari abah aku sampai ke anak buah memang semua seronok kalo datang sini...bising abang aku suh booking rumah lain plak nanti sebab yang ni dua bilik je, memalam kena kongsi bilik dan tido bertebaran di ruang tamu...hahaha...
dan esoknya masa checkout aku dapat hadiah beg ni...comel kan...hehehe haa ok la Teratak Sofea ni pada aku, memang higly recommended!korang kena pergi dengan family ke kawan kawan ke...memang best...setiap rumah memang ada private pool...rumah terjaga rapi...memang terbaik lah nak bersantai santai di hujung minggu...korang kalo nak buat reservation leh hubungi 012-2213636 ya...kat bawah ni aku share details dia hingga date aku update post ni...
Rumah Masam Manis
RM600 (weekend), RM450 (weekeday)
Terhad <10 orang sahaja (termasuk kanak kanak)
2 bilik (aircond) - katil queen
1 ruang tamu (aircond)
Bilik air
Dapur basah yang lengkap
Private pool dewasa dan kanak kanak

Rumah Anak Bapak
RM1350 (weekend), RM950 (weekdays)
Terhad <20 orang sahaja (termasuk kanak kanak)
5 bilik (aircond)
*3 bilik di atas (1 queen + 1 single setiap bilik)
*2 bilik di bawah (2 katil double decker setiap bilik)
Bilik air ada 2 unit di atas dan 2 unit di bawah
Dapur basah yang lengkap
Private pool dewasa dan kanak kanak

Rumah Ibu Mertuaku
RM1350 (weekend), RM950 (weekdays)
Terhad <20 orang sahaja (termasuk kanak kanak)
3 bilik + 1 dorm (aircond)
*1 dorm di bawah ada 4 double decker
Dapur basah yang lengkap
Private pool dewasa dan kanak kanak

ok korang sila lah usha dan pergi Teratak Sofea di Banting....seriously mesti korang akan berpuas hati dan nak datang lagi dan lagi!hahahah..best gilaa!

2 comments:

  1. eh menarik nya setiap rumah ada pool sendiri...
    boleh masuk dalam list ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup best buat family day ni. Or lepak ngn kawan2 yg ramai

      Delete