Monday, December 10, 2018

ChokiChoki Minachi Birthday Trip - Day 1.1

Sambungan dari: 35th Birthday Trip to Yindiaaaa~

kemuncak sambutan birthday ke 35 adalah birthday trip aku ke Kashmir, India pada 14-20 September 2018 bersama Sue dan Dini!later bertemu Liana dan Ziana di sana...hehehe...pagi 14 September 2018 tu aku kerja lagi half day, lepas tu baru gerak balik ke rumah...siap semua, Sue sampai...sempat lunch mak masak, then kami ke KLIA2...kecoh Qaiser sibuk nak hantar Makngah yer...
sampai di KLIA2 kami bertemu Dini...kali ni travel beg tarik kami semua, so kena sampai awal dan drop luggage...masa drop luggage sempat tanya staff situ, masa aku check in, ada offer masuk lounge, aku ingatkan lounge kat Delhi terus la beli, sekali budak tu cakap tu lounge kat sini...eh jadahnya AA offer lounge kat sini...demmm tipah tertipu!tipah pun tak study sangat, kan dah terkena...hampeh...RM69 gak tau kami bayar...huhuhu sib baik sampai awal, so dengan pantas pi masuk dalam, tapi sebelum tu macam biasa gambar wajib depan Pintu Perlepasan Antarabangsa...lama gilaaaaa tak travel bertiga weh...zaman kegemilangan dulu, memang selalu laa bertiga ni...hehehe
masuk dalam, terus menuju ke Airasia Premiuum Red Lounge...sampai skang aku takleh brain whyyy AA offer aku masa check in tu...mati-mati ingat kat Delhi sebab kat sana nanti aku kena tunggu semalaman for the next flight...huhuhu...tapi dah bayar kan, masuk je laaa...kalo walk in kena bayar RM74.55...serious memang nasib baik sebab sampai awal, so sempat la melepak dalam ni kan sambil makan...
cantik dan selesa juga laaa lounge ni...orang pun tak berapa ramai...so selesa nak melepak menunggu flight...ada tangga ke arah atas, tapi aku tak naik pun laaa...masa pun tak banyak mana kannn...so usha kawasan sikit-sikit...
then kita usha makanan...masa kami sampai ni sempat melayan 2 round makanan gak..sebabnya masa lepak tu, dalam jam 6 petang mereka tukar menu lain...so merasa la makan beriya sikit...not bad la makanan dia walaupun tak banyak sangat pilihan...hehuuu...redha je la dah bayar kan...
sepanjang melepak kat lounge ni, sempat gak aku dan Dini lari pi solat Asar sebab kat rumah tak leh jamak kan...hehehe pastu sakan gila kami bertiga bergambar kat lounge...agaknya memasing excited sebab dah lama gilaaaaa tak travel bertiga ni...aku rasa last kami bertiga masa pergi New Zealand kot/tahun 2014 tuuu...patut 2015 dan 2016 ada trip bersama ke Korea, tapi both trip Dini tarik diri...hehehe...so boleh paham la nape banyak selpie dalam trip ni kan...
dan dari lounge kami ke boarding hall..tepat jam 7.15 petang kami meninggalkan bumi Malaysia menuju ke India!yeay...trip pertama untuk Dini, tapi kedua untuk aku dan Sue ke India...hehehe...semua pun excited, cumanya aku sedikit nervous sebab dah lama tak naik long haul flight...lenguh juga laaa...hahaha...sempat melayan kopi vietnam dalam flight...sedap gila wehhh...aku suka...pastu tido, bangun tido...sembang dengan adik sebelah...sembang dengan Sue...siap dapat nasi lemak free dari adik tu sebab geng dia taknak makan...hehehe rezeki...
dan selepas 6 jam lebih dalam flight, kami akhirnya sampai di bumi India pada jam 10.15 malam waktu tempatan...landed di Terminal 3, Indira Gandhi International Aiport...excited aku dengan Sue cari toilet yang sama kami pernah ambil gambar 7 tahun lepas...hahaha...jumpa weh!
lepas tu jumpa plak sigange dan immigration dengan tanda tangan India tu...wallawei, sangat menggamit kenangan lalu la kan...aku memang aim sampai airport sini nak cari gambar toilet dan tanda tangan tu...hehehe...suka!
sampai di immigresen, sebab kita dah buat tourist e-visa kan, so sila cari signage tourist e-visa...memang tak ramai orang pun kat kaunter e-visa ni berbanding kaunter biasa lain...dan dia belah hujung sekali...sila pastikan ada return ticket yer dengan kita sebab diorang akan minta nanti...
aku yang pertama lepas immigresen, lepas tu Dini...sekali Sue tak keluar-keluar...cuak gak laa...apa je la pompuan ni, ada je drama dia kang...hahahah sekali tak lama dia keluar cakap passport takleh baca ke apetah...aduhai...hahaha...nak keluar dari immigresen tu, again ada orang semak passport kita dah cop ke belum...then selesai semua kami ke tempat ambil luggage...lepas dah amik, aku ingat pesanan Hang Dhamin, jangan keluar dari situ sebab nanti takleh masuk balik...belah luar plak tak banyak tempat nak lepak dan takde aircond...so kitorang stay dalam tu je la, area conveyor belt tu...so cari port lepak, sekali dengan adik-adik yang duk sebelah aku dalam flight tadi...
dan bermula lah sesi mereput kita di airport...hahaha...memula memasing senyum lagi...sempat makan dulu isi perut...lepas tu pusing kawasan usha tempat leh solat...akhir sekali solat kat tempat kami lepak je, sebab ramai gila orang weh...nonstop orang sampai kat sini sampai dah awal pagi pun...huhuhu...untuk makluman, internet ada tapi sangat limited, tu pun kau kena roaming sebab pin akan dihantar ke message kita...tapi memang bape MB je, sangap aku...langsung aku aktifkan internet Maxis aku yang berharga RM38 sehari tu...redha je lah...hahaha...siap bagi kawan-kawan tumpang lagi...masa ni semua duit besar, nak beli air kat vending machine pun takleh...tapi sekali korek-korek ada plak Rs10 baki trip lepas, dapat laaa beli sebotol air mineral...dapat la share beramai-ramai...
dah jam 12 tengah malam tu semua dah mula tido....aku macam tak selesa gak nak baring atas kerusi tu, tapi lama-lama tak tahan la weh...baring jugakkk...hahahaha...lama sangat nak tunggu next flight kul 6 pagi weh...tu pun kul 3 pagi baru leh check in untuk next flight...tapi tido ayam laaa, tak mampu kauu nak tido beriya...sakit pinggang aku sebab kerusi tu berlubang...hahaha kenangan gila weh mereput di airport nih...

No comments:

Post a Comment