Thursday, August 9, 2018

Restoran Nasi Lemak Royale Kedah, Ayer@8, Putrajaya

aku suka gilaaaa kedai ni wei!tak tau berapa kali dah terjah!hahahah tapi kali pertama pi dalam bulan Mei, masa dia baru buka...terus jatuh chentaaaa...sedap gilaaa!hahaha gambar dalam post ni adalah dari terjahan kali pertama iaitu sehari sebelum PRU14 dan beberapa kali yang sempat aku ambil gambar...dari kosong kedai nya, sampai penuh dahhh dengan gerai-gerai lain tepi tu...hehehe...
setting kedai ni macam kedai mamak la kan...nak makan pun kena beratur ambil nasi dan lauk sendiri....isitmewanya kedai ni nasi lemak dia warna kuning dan tak rasa berlemak macam nasi lemak pun...hahahaha then kuah campuqqq akan diletakkan atas nasi...macam nasi kandar tuuu...then kita leh laaa pilih lauk apa kita nakkkk...ada ayam, sotong, udang dan macam-macam lagi...dah pilih nanti dia bagi kerta harga makanan kita...
dah siap memilih makanan mengikut pilihan hati memasing, kita pun ambil lah tempat dan makannnn...aku layan ayam goreng dan daging masak hitam...ya ampunnnn sedap!kuah campuran atas nasi tu memang menjilat jari!aku rasa paling sedap adalah kuah hitam tu...nyummeh wehhh...sedap gilaaaa...hahahaha aku suka...
masa pertama kali pergi ni, aku pi ngan Asie dan Irma...esoknya PRU14, makanya rancak laaa bersembang pasal parti yang ada di Malaysia kan..hahaha kami bertiga ni sama parti...parti apa tu biarlah menjadi rahsia ye...hahaha yang penting bersatu hati menyokong parti tersebut tak kira masa dia menjadi pembangkang atau kerajaan...gituuu...hahahaha...
ada masa bulan puasa aku terjah gak Nasi Lemak Royale Kedah ni dengan Bibie Karim, Dzuli dan Mrs sempena kedatangan Bibie Karim ke Malaya...hehehe masa ni setting lain sikit, sebab bulan puasa kan...ada khemah kat luar untuk menampung orang yang datang berbuka...punya awal aku dan Mrs sampai sebab nak cop tempat...sini takde sistem reservation ye masa bulan puasa...masa datang kali ni banyak dah buka gerai-gerai kat tepi tu jual roti canai, mee, sate...meriah laaa...
sebabkan bulan puasa, so kami amik nasi dengan kuah asing laaa...tetap kena beratur kann...pi beratur sambil tinggalkan kerabu telur asin yang aku beli kat meja...nak cop meja...hahahah...kami ambil ayam goreng, daging hitam dan sayur...sedappp gila wei makan plak dengan kerabu telur asin tu...terbaik gilaaaaa...kenyang!
masa bulan Raya pun sempat je aku bawa Kun dan Fikran makan nasi kandar kat sini...suka sangat la diorang cakap sedappp...diorang duk makan nasi kandar kat KLIA2, mana sedapppp...hahaha haaa kita kasik rasa yang power sikit...nak power lagi sila pi Penang...hahaha then sempat gak berbuka puasa ganti kat sini dengan Asie dan Irma lagi...
aku dengan Irma memang dah gila bayang dengan Nasi Lemak Royale ni weh...hahaha terkini minggu lepas kami pergi dua hari berturut-turut...hahahaha...masa hari kedua tu duk ambil sorang 2 ketul ayam lagi sebab semalamnya tak puas makan seketul jer...gila lah...hahaha siap paksa Zu dan Asie ikut makan kat sini sebab teringin sangat la kan....Asie cakap semalam dah makan pun hari ni tetappp muka excited dan berselera makan dah kenapa...dah kena mandrem agaknya nih...hahahahaha....
oh ya masa pi baru ni baru perasan dah ada harga kat lauk...hehehe...haaa boleh la jadikan panduan ye, jangan main amikkk je lauk pastu terkejut tengok harga pastu viralkan dalam media sosial...hahaha haaa tengok tu mahalnyaaa sotong tu!haish...tapi biasanya aku ambil nasi dengan sayur dan ayam dalam RM8.50 jer la...ok je...kalo tambah daging jadi laaa RM13 kot tak masuk air...ok sangat...ayam dia sedap, kuah dia sedap, daging dia lembutt...aku tak reti makan telur sotong ke, telur ikan ke...so no komen...udang dan sotong pun tak pernah cuba...oh ya pernah makan kambing dia, sedapppp gak!pernah gak makan ayam masak apa tah yang ada daun kari tu, punnnn sedapppp...nyum nyum...tapi yang paling wajib makan adalah ayam goreng diaaa...dannnn kuah banjir sebanjirnya supaya makan dapat jilat-jilat jari...pastu jangan bawak boipren makan sini, nanti nampak nauuu gelojoh makan...hahahaha....

8 comments:

  1. pernah makan kat ampang... mmg sedap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn...aku mmg suka sangat...makan hari2 pun takpeeee...hehehe

      Delete
  2. Ni memang kerja kejam. Menguji kesabaran perut aku. Dah lah haritu x makan banyak sangat sebab puasa katanye, nafsu nan hado sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti kita pi makan lagi sis...

      Delete
  3. Mana lagi sedap this one dengan Nasi Lan Kedah? Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. royale laaa...saya tak suka sangat lan kedah...dah la baru ni kena tutup sebab dapur dia kotor...lagi laaa tak sukaaa...hahaha....

      Delete