Friday, November 17, 2017

Snap 'n' Snack, Melaka

beberapa minggu lepas aku outstation di Melaka...ada audit kat kilang sana...kena pi sorang la kalo dah audit ni kan...sampai Melaka petang Rabu tu, aku terus ke Klebang nak beli kuih keria dan coconut milkshake yang famous ituuu...masa ni ada a few budak opis aku bengkel kat Melaka gak, tapi takdan nak jumpa sebab masing-masing program berlainan...
dari Klebang aku patah balik ke Ayer Keroh, check in di Kobemas Hotel yang terletak di MITC...ok la hotel ni, government rate dapat laaa RM120...hehe rehat kejap, malam tu aku dinner di rumah adik akuuu...best gilaaa dia masa nasi lemak dengan sambal udang, ayam goreng berempah dann telur mata...nasib baik ada adik duk sini, leh menumpang kasihhh makan malam...siap ada homemade brownies lagi tau...gila lah makan banyak...malam nak study ni...huhuhu
sampai bilik aku ngantok gilaaa...so aku lelap kejap...pastu sambung tengok tv pastu baru terhegeh-hegeh nak study...tebal gila dokumen nak baca wehh...sobsss...ntah kul berapa tido malam tu, esoknya bangun awal...siap breakfast, terus menuju ke kilang untuk audit...jumpa member auditor kat sini...penat gilaaa first day audit ni wehhh...sampai dekat maghrib!
dah penat pun takleh tido awal, sebab dah janji nak dinner ngan Iba...Iba ajak makan di Snap 'n' Snack yang terletak di Pangsapuri Rakyat Sungai Putat...kedai makan ni memang kat bawah pangsapuri ni...so tak payah pun nak mencarinyaaa...katanya sini serve western food yang sedap kat Melaka ni...so ayuhhh kita cubaaa...
sebelum pape, marilahhh kita usha menu yang aku ambil untuk korang nih...ada macam-macam western food disediakan kat sini...tapi yang bertekak melayu tu, jangan risau...banyak je pilihan goreng-goreng yang ada kat sini juga...dan air kat sini pun banyak pilihan, dan famous katanyaaa...jumbo size lagi kauuu...hahaha...
antara minuman yang kami cuba adalah Mango Lassi dan Helena (starfruit + honey + oren)...besar gedabak Helena tu weh...tapi sedappppp...aku sukaaa...aku order air laici gak tapi standard size la...yang Helena ni Iba order, mengah gak la nak abes kann...hahaha Mango Lassi tak cuba sebab Atan punyaaa...
then kami order mushroom soup, aku cuba sikit...standard la rasa dia kannn...aku rasa yang dalam tin punya je ni...roti pun dia bagi roti gardenia biasa tu je...then Iba dan anak-anak ambil chicken chop yang sedappp..kuah dia sedappp dan ayam dia freshh pada aku...nyummm...Atan order lamb chop pun sedapppp...dannn aku order carbonara spaghetti bersama grilled chicken...gituuu...sedapppppp i loike!carbonara dia pedas-pedas so tak muak laaa...nyummeh!sedap...harga korang tengok kat menu eh, aku malas nak tengok kan...thanks Iba belanja aku malam tu, serta teman aku dinner...takde laaa aku keseorangan di perantauan...hahaha poyo!
dan esoknya kami teruskan audit...dannn dalam sejarah, aku abes audit jam 9 malam weh...hahaha kilang pun terkejut atas dedikasi ketua auditor aku ni...dia yang gigih dan dedikasi...harap aku, mesti awal dah habes...hahaha tapi good experience la audit dengan dia ni...bertambahhh ilmu aku...hehehe...next audit ke mana plak kita...tak sabar sebab sambil audit sambil kita JJCMMMM...hahahaha....

No comments:

Post a Comment