Tuesday, August 9, 2016

Le Bread Days, SS15

helloooooo...apa khabar...hari ni, selepas lebih 2 bulan menyepi, host abadi JJCM kembali bersiaran!hehehe haaaa ini sambungan dari JJCM 3 Beradik yang aku buat pada cuti buruh yang lepas!haaa hamek kauuu 3 bulan entry tertunggak...hehehe lepas kami bertiga menerjah Dolly Dimsum di Nu Sentral, kitorang telah gerak ke Double A Cafe yang terletak di Ara Damansara...tapi malangnya cafe tutup sebab cuti hari buruh!huhuhu sedih!terus kitorang decided untuk terjah Le Bread Days di SS15 pulaaa...haaa adik aku biasa pergi sini sebab dekat dengan tempat kerja dia, aku plak tau pasal tempat ni dari blog Supermeng Malaya...kecur air liur aku dengar dia pergi 2 kali sebab sedap sangat Molten Salted Egg Yolk Custard Croissant yang dijual di sini...tapi dia pi outlet yang di SS2...adik aku bawa aku ke SS15...jangan tanya aku cemana nakpi sini, aku pun ikut je arahan diaaa...hehehehe
masa kami sampai ni nak dekat kul 7 malam dah...so memang tak ramai orang pun...masuk je tengok banyak menu menarik tapi tak nampakkkk pun Molten Salted Egg Yolk Custard Croissant yang famous ituuu...masa ni agak kecewa sebabnya dengar kata ada masa tertentu je dia bakar croissant nih...kitorang plak tak study sangat masa, main terjah jer...
sekali masa kat kaunter, adik aku tanya orang tu ada lagi tak Molten Salted Egg Yolk Custard Croissant...rasa nak melompat hoih akuuu bila dia tetiba jer keluarkan beberapa biji croissant yang famous ni...ya Allah rezeki sangat wei!hahahaha aku dengar orang lain duk cakap kena beratur la, kena tunggu la semata nak dapat makan croissant yang gila famous ini...tapi rezeki kami mudah gilaaaa nak dapat makan croissant ini...hehehehe tapi disebabkan masih kenyang, kami cuma ambil 2 ketul sahaja...buat merasa...ayuhhhh kita tengok dulu rupa paras croissant yang digembar-gemburkan ini....
nampak menarik?inzal?hahahaha perlahan-lahan aku suruh adik aku potong croissant ni nak kasik tayang sikit salted egg yolk custard tu melelehhhhh keluar daripada croissant...ya Allah tempting gilaaa tengok masa ni...aku menaip post ni sambil telan air liur wei!gila lahhh...hahahahaha dah potong dan ambil gambar, kita tak tunggu lamaaaa terus ngap!!!ya Allah sedapppppppnyaaaaaa croissant nih!creamy gila custard dia tu...sedap tak terkata!dengan croissant yang rangup, crust yang ditabur kat atas dia lagi...fuhhhh sedap gila...perfect!hohohoho....omg sekarang aku terasa nak makan wei!acaner ni...huhuhuhu....sedap gila!harga sebijik croissant ini adalah RM7.30 sahaja...ok la berbaloi-baloi!
seriously memang sedap weh croissant ni patut orang sanggup tunggu dan beratur...patut Meng sanggup pergi 2 kali...hahahaha dan selain daripada melayan croissant ni, kitorang layan ngopi juga di sini...boleh tahan la kopi dia cuma pada aku tak sesuai makan croissant ngan kopi...kacau rasa sedap diaaa...baikkkk makan croissant tuh dengan air kosong sejuk saje...lebih mengujakan pada aku....nyummeh!sedapnyaaaa....arghhhh teringin woi!hahahaha haaaa korang apa lagi, sila terjah!nyum nyum nyum!

5 comments: