Tuesday, August 9, 2016

Misi Memburu Bima Sakti a.k.a Milky Way yang Gagal!

Assalamualaikum semuaaa...hai korang!hehehe sorry laaaa lama gila tak berhapdet blog ni weh...#tebassemaksamunkelilingblog hahahaha aku tak tau la, banyak gak entry puasa, entry raya aku dah taip dan simpan dalam draft...lepas tu tak sambung-sambung taip...mana entah perginya semangat memblog aku nihhh...huhuhuhu

tapi kan yang paling best, dalam aku tak update blog ni, ramai gak yang menyeru suh aku update...ada yang seru dalam blog la, ada yang email aku laaa, ada yang message aku jugaaaa...mekasih korang, aku rasa dihargai sangat ok!hahahaha aku sayang korang!selama ni rasa buat blog ni suka-suka je nak merepek....tak sangka ada yang ikut betul-betul blog ni, aku terharuuuu....

korang doakan aku dapat update balik cerita-cerita yang dah tertinggal tuh...slowly but surely...gituuhhhh....hahaha haaa sebenarnya semalam aku dah start nak tulis blog ni, tapi tetiba aku buntu!aku tak tau mana nak mula!almaklum, cerita pasal travel yang terakhir aku tulis adalah pasal Coron!trip tu september tahun lepas kot...ni nak masuk september balik dah ni...huhuhu gilaaa tertinggal ketapi wei...cerita pasal jjcm pula last update cerita jjcm aku pi masa cuti hari buruh aritu...gila lama wei...hahahaha adoi adoi adoi... #berpeluh aku kena ambil masa nak susun balik cerita-cerita yang dah jauhhh ketinggalan ni...

so hari ni, demi menghapdet jugaaa blog, aku share ngan korang alkisah Misi Memburu Bima Sakti a.k.a Milky Way yang Gagal aku nih...hahahaha sebabnya ini laaaa aktiviti terbaru sekali yang aku buat last weekend!pada sesiapa yang pernah baca sebelum ni mengenai aktiviti baru dalam hidup aku iaitu Misi Memburu Bima Sakti a.k.a Milky Way, korang mesti dah tau sejak awal Mei hari tu aku terjebak dengan aktiviti melihat bintang ni...hahahaha sampai mak aku pun dah panas hati dan tercari-cari sapeeee geng tengok bintang aku!hahahaha mana taknya sebabkan aktiviti ni laaa, anak dara dia dah pandai keluar tengah malam dan balik awal pagi!hahahaha kantoi!perangai memang tak senonoh!hahahaha...

Empangan Semenyih, Selangor (7 Julai 2016)

hari raya kedua aku sekeluarga telah ke open kebun pakcik aku di Semenyih...masa siang ni laaa aku berkesempatan terjah balik lokasi yang aku pernah pergi dengan geng tengok bintang sebelum ni...sambil usha tempat, sambil ambil gambar...ehhh cantik pula kawasan sekitar ni...hari tu malam, tak nampak apa pun...seram lagi hado laaa...hehehe lepas usha kawasan dan ambil gambar, aku terus update dalam group whatsapp stargazing!
sekali tanpa disangka-sangka, dini reply ajak pergi malam tu jugak!dia dah gigil lama tak menembak bintang katanyaaaa...hahahaha lepas dini cakap gitu, dan-dan Abam Vy yang dah gigil duk rumah cuti raya pun menyahut nak ikut sekali...terus laaa kitorang adhoc plan berjumpa di McD Bandar Seri Putra jam 12 tengah malam...abah aku menjeling je tengok aku keluar tengah malam siap bawak balang biskut raya...hahahahaha....sampai di McD, kitorang lepak sembang kejap dan kemudian terus menuju ke Empangan Semenyih!sampai je di lokasi, terus masing-masing turun kereta usha kawasan nak setting tripod bagai...aku selaku #modelbimasakti tak perlu kalut awal-awal lagi so aku main handphone je dulu dalam kereta...hahahaha sekali tengah main handphone, tengok semua duk kalut masuk kereta!sekali hujan daaaaa....hahahaha masa ni baru jam 1 pagi...so kitorang decided nak tunggu lagi....tapi malangnya hujan makin lama makin lebat!dan tak menunjukkan tanda-tanda nak berhenti...tapi kami gigih menanti sehingga jam 4 pagi!huhuhu dannnnn akhirnya terpaksa mengalah memandangkan tiada tanda-tanda hujan akan berhenti...misi melihat bintang pada malam itu adalah gagal!huhuhu....sedih...dan bali rumah jam 6 pagi, abah aku pi pecah rahsia aku keluar tengah malam dan kul 5 pagi pun tak balik lagi kat mak aku!hahahaha abesssss esoknya tuh seisi rumah membahan aku!hohoho pasrah je laaaa...nasib aku ngantok tahap gaban, aku tak jawap pape pun bila kena bahan...hahahaha

Empangan Kuala Kubu Bharu, Selangor (5 Ogos 2016)

masa buat entry ni baru aku sedar, aku pi tengok bintang setiap bulan ok!omg gigih sangat nih...hahahaha setiap kali tarikh new moon aku pi....hahahaha so untuk bulan Ogos ni, takde plan pun sebabnya patut tarikh ni aku ke Miri & Mulu...baru ingat nak berstargazing kat sana...sekali, travel partner aku semua takleh pergi, terpaksa laaa redha pasrah aku membatalkan trip nih...bila dengar trip aku kensel, terus azra ajak layan bintang di KKB!haaa terus kami plan yang sepatutnya sekaligus beraya di rumah dini...hehehe lepas kerja hari jumaat tu, terus aku, azra dan Abam Vy gerak dengan kereta masing-masing menuju ke KKB...sepanjang perjalanan sunset yang sangat cantik menenami aku...sumpah cantik gila!nasib ada sunset cantik menemani perjalanan, stuck dalam jem pun hati aku tak mengaruk sangat...hahahaha
sampai rumah dini dalam 9 malam...apa lagi tunggu semua sampai, terusss kita serang meja makan...nyum-nyum...dini buat nasi ayam dannnn special request dari aku, laksa telur bersarang!fuiyoooo sedap gilaaa....bertambah aku makannyaaa...hahaha lepas makan, kita sambung sembang kat depan demi membuang masa menanti tengah malam...
dah sembang, dah mandi, dah solat...memasing rasa ngantok!ni kalo dilayankan mata, mau semua lelap tak terjaga nanti nak tengok bintang...terus semua ikut cadangan Abam Vy pi carik durian tengah malam buta...walau jauhhhh di sudut hati aku dah pikir takde logiknya kedai durian buka tengah malam nih!hahahaha tapi layan kan aje...dari KKB kitorang gerak terus menuju ke Tanjung Malim...haaaa sepanjang jalan memang banyakkkkk gila gerai orang jual durian!tapi malangnya semuaaa tutup!ko ingat ni Mont Kiara?kedai buka sampai pagi?hahahaha pusing punya pusing dalam pekan Tg Malim sambil mengimbau kenangan silam, tetibaaaa ternampak Sarang Art Hub yang happening gilaaa!ada live band wehh...terus memasing teruja nak singgah...kitorang layan dengar muzik sambil minum dan bersembang isu berat...hahahaha mata aku dah layu dah masa ni mendengar cerita si Ed dan Abam Vy...rasa kalo ada bantal masa ni, mau dengkur dah aku...hahahaha tapi tempat ni memang cool lah...i loike!
dalam jam 2 pagi baru la kitorang gerak balik ke rumah dini...siap-siap apa yang patut dan terussss menaiki 2 kereta menuju ke Empangan Kuala Kubu Bharu...sampai sana, yang berkamera terus siap-siap setting tripod...lepas tu pandang ke langit...awannnn tebal....huwaaaaa...tengok apps, tak nampak tanda-tanda milky way akan muncul...ahhh sudahhh...takkan sekali lagi gagal?hohoho terus masing-masing melanguk duduk atas jalan raya sambil bersembang dan makan jajan...hehehe lama menanti, tak nampak tanda-tanda bintang nak muncul...sedih!dan akhirnya jam 5 pagi, dini dan ed berundur dulu sebab dini kerja esoknyaaa...kitorang yang lain gigih menanti...sebabkan takde bintang, demi tak mensia-siakan masa yang ada, Abam Vy keluar dengan idea berphotoshoot dalam golapppp....hahahaha memula aku pandang sebelah mata je idea diaaa...kahkahkah...lagi plak aku tengah ngantok tahap gaban...tapi lama-lama nampak menarik plakkkk gambar dia kannn...hahahaha terus pantas aku beraksi depan kamera!hahahaha terus onnn koo mood model aku...tapi kali ni dah takleh pakai dah #modelbimasakti tuh...hahahaha bima sakti nan hadoooo...hahahaha...misi memburu bima sakti gagal buat kesekian kalinyaaaa....sobssss....
dah dekat kul 6 pagi tu, aku dah takleh tahan dah...terus masuk kereta dan tidooo!hahaha diorang yang lain masih bergigihan ambil gambar...dalam jam 6.30 pagi baru laaa kami gerak menuju ke pekan KKB...setel solat subuh, kitorang pusing-pusing carik sunrise tapi nanhado juga...senduuuu jer...tapi pemandangan banjaran diseliputi kabus kat KKB ni memang indah...asyikkkk sangat...cumanya handphone aku tak mampu nak capture keindahan sebenar tuh...then kami layan breakfast di Stesyen Keretapi Lama Tanjung Malim....
dengan itu, selesai laaaa misi memburu bima sakti kami untuk kesekian kalinyaaa...terima kasih kat semua yang sama-sama menjayakan misi ini...hehehe persoalannya di sini...akan adakah next misi?insyaAllah adaaa...cuma tak taunya bila...kadang benda-benda macam ni takleh nak plan sangat...tetiba je dia nak jadi, dia jadi lah....hahahaha....

OK korang!lega nyaaaa rasa dapat menaip satu entry nih!hahahaha harap-harap esok, lusa dan hari-hari seterusnya aku mampu meneruskan semangat menaip ini!selamat membaca....ok babai!

12 comments:

  1. kenapa panggil abam vy? gelis tau...
    aku dah cakap dah dari yg korg p s.g raya haritu, kalau tak cukup korum mmg tak dapat punya mw
    muahahahahahahahahahahahahahahahaha *gelak syaiton*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha weh kan mmg dah guna nama abam vy since previous post psl sg ni...hehehe oooo kau gelak shaitonnn ye!pi kau sg sensorg lepasss nih! #larinangeshujungbucukatil

      Delete
  2. Insyaallah DJ next trip dapat tengok ... amin
    Dzuli, ko better mintak doa banyak2 pas nih ... next trip tak cukup korum gak tau .. takkan gigih nak heret abam Vy & Dini gak kot

    ReplyDelete
  3. welcome back

    * percikan bunga api memanchorrrrr di langit

    ReplyDelete
  4. Baru berjaya membidik bima sakti..hu hu

    ReplyDelete