Monday, December 7, 2015

Bawal & Sotong Power Sempoi, Sport Arena, Cyberjaya

haaa hari ni aku nak share satu lagi tempat makan yang best gila pada aku yang terletak di Cyberjaya...aku tahu tempat ni sejak Oktober lepas bila tengok FB PA big boss aku...terus hari tu jugak aku ajak member opis aku terjah...tapinya masa pergi kali pertama tu, aku tak dan nak ambil gambar beriya untuk update dalam blog...hehehe meh layan gambar sekeping yang sempat diambil di kali pertama aku jejak kan kaki ke tempat ni...bila tengok gambar ni memang rasa nak meleleh air liur hoih!
haaa tempat makan yang aku maksudkan ni adalah Gerai Bawal Power Sempoi yang terletak di Sport Arena, Cyberjaya...nama jer Bawal tau, tapi ada macam-macam makanan lain lagi...dan paling menggamit hati aku adalah sotong dia laaa...besar wei...tak liat sangat...sedap!selain sotong dan bawal, ada juga ikan keli dan burung puyuh...semua dijual dalam bentuk set sekali dengan nasi, kuah kari bendi, sambal kicap, sambal belacan dan pelbagai jenis ulaman seperti salad, timun, kacang panjang dan ulam raja...pilih je la nak yang mana...harga sangatlah berpatutan...untuk ikan bawal satu set RM10 manakala sotong tu RM12...berbaloi wei sebab besar portion dia...yang lain tu aku tak pernah cuba so tak sure harga, tapi lebih kurang gitu la kot...
disebabkan kali pertama datang semuaaa pun ambil sotong, mengah juga nak abeskan sotong sepinggan tu sensorang...so kali ni aku pi berdua dengan irma dan kami decided untuk share lauk...ambil set ikan bawal garing gila dan sotong...lauk-lauk ni panas-panas lepas digoreng tu diorang siram dengan kicap...tu rahsia yang sedap tuh...hehehe sotong sedap, ikan bawal sedap, sambal sedap, kari sedap...haish masuk semua tu dalam mulut memang meletup-letup lah rasa dia...hahaha!aku memang suka gila la makan sini...dah la murah sebab dengan sotong besar gitu baru RM12 jer...cuba ko makan sotong kat Jalan Bellamy tu, menanges mau RM20-30 seekor besar gitu...lagi ni kat Cyberjaya kot, bukan senang nak jumpa murah gini...hehehe!so apa lagi korang, silaaaa la terjah!kalo rasa takde geng tu, leh roger aku yer...kita makan sesama kat sini...hehehe!ehhh tapi tempat ni buka masa lunch hour hari kerja je tau!jangan datang weekend or dinner time plak yer!
oh ye aku nak ambil kesempatan ni nak ucapkan terima kasihhhh kat korang-korang semua yang aku kenal melalui blog ni...serius aku tak sangka akan kenal dengan ramai orang-orang di luar lingkungan personal life aku, dan share same interest sama ada travel ataupun makan...hehehe kat kesempatan ni juga, aku nak minta maaf kalo selama beberapa tahun aku menulis blog ni, aku ada terkasar bahasa, terlaser, tersindir dan semua yang sewaktu dengannya, maafkan la aku yer!terima kasih juga buat kawan-kawan yang sudi menghantar tanda ingatan dan kenangan kat aku sempena trip jalan-jalan korang tu...aku sangat-sangat menghargainya... =D

8 comments:

  1. aku dah nampak tajuk tapi aku masuk gak baca..........padan muka aku meleleh air liur
    wei nanti kita gi makan sini pulak ramai2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaa lupa plk tulis tempat ni buka hari kerja je lunch hour...hehuuuu...nanti aku update...hehe

      Delete
  2. Alaa..nampak sgt org yg tak keje belah cyber tak bleh nak merasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe kna amek cuti pasti jln2 putrajaya ler klo gitu...

      Delete
  3. eh sport arena ni celah mana eh? kat stesen bas tu ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Traffic light dpn shaftsbury tu, ko ke kiri...then roundabout, yg ke3 kot...nnti nmpk ler food court sport arena ni...

      Delete
  4. mmg best kan makan kat sini....tadi baru je gi makan n sekarang ada sotong bakar plak ...yummehhh

    ReplyDelete