Friday, March 20, 2015

Chimera by Nina Noghden, Bandar Baru Nilai

hari selasa lepas masa hari besday mak aku, semua anak pun kerja...takde yang cuti...aku plan nak emergency leave jer, tapi tetiba 2 orang section-mate aku termasuk bos aku tak masuk opis...sobsss terpaksa batalkan niat jahat tu kan....tengahari mak aku dah sibuk tayang kat FB dahhh anak kesayangan dia hantar bunga dan buat ucapan bajet manis tuuu....hahaha anak dia yang sorang ni tak reti nak manis-manis sangat...so aku plan nak bawa dia makan lagi sekali malam tu...terus wassap adik aku dan buat plan....balik kerja, sampai rumah dah nak dekat maghrib...sekali tengok ada nasi goreng udang mak aku dah masak...ayoyooo terpaksa laaa aku makan kan....siap bertambah plak tu....hahaha sedap oi!
lepas tu, pas maghrib baru laaa aku gerak ngan mak dan zara ke Nilai...abah dan adik dah kekenyangan, malas nak ikut...dalam masa sama anim pun gerak dari pejabat dia dan abang aku dari rumah...kak ipar aku takde sebab outstation....kami terus menuju ke Chimera by Nina Noghden!
sampai kat sana, tak tunggu lama terus usha menu dan order....menu sini adalah western...aku pernah datang sini dulu masa kelab kolej adik aku buat dinner kat sini....sedap gak la makanan dia kan...sebab tu aku nak datang lagi sekali kat sini....lepas order, sementara tunggu makanan sampai, sempat laaa kami berposing dengan signage Chimera ni....
tak lama lepas tu makanan pun sampai...jom layan!mak aku order apple crumble...pastu dia nak scones tapi tinggal 1 biji jer...set tu sepatutnya ada 2 biji...tapi akhirnya diorang bagi free jer scones tu kat mak aku....apple crumble tu sedap...tapi scones mak aku cakap biasa jer...aku dan adik aku pula order seafood aglio olio spaghetti...nyum-nyum...tidak mengecewakan....abang aku order lamb hot dog...biasa jer la hot dog diaaa...kalo ada kuah basah-basah sikit lagi sedap kot...a bit dry pada aku...dan shane, student adik aku order meatball...ok laaaa sedap gak....
harga setiap makanan tu aku tak ingat laaa...tapi total kami makan malam tu adalah RM90...anim yang belanja makan kali ni..yeay!rezeki...hehehe lepas dah kenyang, semuaaa balik rumah....zara tido ngan atok dan opah malam ni...kecoh!dia dah pandai ngata makngah dia gemok dahhhh!huh!dan akhir kata....aku nak share video mamat korea ni makan king crab!aduhaiiii serious cara dia makan buat aku takleh nak tido malam!terkenang-kenang kat boipren aku si king crab tu...kecuq ayaq liuq weiiii...hahaha!oh ye abaikan 2 minit terawal video ni yer!enjoy!

24 comments:

  1. penderaan perut pagi-pagi..........aduuh duh duh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah nasib tak berapa nak baik la tuuu mrs...hehehe

      Delete
  2. rupenye bnyak tempat mkan OK2 kat Nilai ni ek...adoi...name je bertahun dok nilai...tp tak penah ter pk nk teroke mkn kat bandar baru nilai tu....tau2 je...gaint...tesco...wakakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe mmg cepat gak naik bandar nilai ni...rasa masa tahun 2010 dulu takde apa sgt gak...lately yg rancak sgt membangun...hehehe

      Delete
  3. ni nilai bahagian kat mana ek? selalu pg nilai tak ada nampak kedai ni pula. :D

    ReplyDelete
  4. presentation cantik, harga not bad..so hipster..
    sesuai la sekali sekala nak sambut birthday kan..
    happy birthday makcikk!! nasi goreng udang satu hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah harga dia ok lagi la kannn....kafe pun cantik dan selesa....hehehe tq...hari ni pun mak aku masak nasi grg udang sbb aritu menantu dia tak sempat merasa sbb pi outstation...hehehe

      Delete
  5. Motif tetiba selit king crab dalam entry Chimera. Ni aku nak buat bandingan syiling lagi ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahahahaha!aku terliur seh...tiap kali nengok video ni rasa nak terkam masuk dlm skrin!huhuhuhu

      Delete
  6. Kenapa ejaan dia pelik sikit ... macam ejaan belanda? Restaurant Belanda / Indon ker?

    Tengok hiasan makanan dia agak menarik .... creative !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xpun.ni.restoran org mesia jer...hehe nama glemer...boleh thn la enghaz...lg kt nilai ni mna ada sgt kdai westerN sgt...hehe

      Delete
  7. Their foods are pretty enticing! Fewwwh

    ReplyDelete
  8. please showcase lagi kedai2 makan best kat NS...
    aku nak pegi terjahhhh

    - warganegara separa KJ dan Sendayan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha oraittt...ko la pi try area semban pastu share ke aku...hehe

      Delete
  9. Nice review DJ! Makanan semua nampak sedap!

    ReplyDelete
  10. Hai nak tahu kedai ni wujud lagi ke tak pada tahun 2018 ni ?

    ReplyDelete