Thursday, December 11, 2014

VMY2014 ~ Sarawak :: Kuching :: Day 2, Part 3

dari Satok, kami menuju semula ke tengah bandar Kuching...lagi sekali lalu di Swee Kang Ais Kacang...masa ni dah dekat jam 6 petang...tak letak harapan tinggi pun sebab baca kat internet dia tutup jam 6 petang...tapi gigih laaa pi juga tengok kan...sekali dah ada tempat kosong!kedai tak tutup lagi...cepat-cepat la kami turun kereta dan duduk...hahaha terus usha menu...dan tanpa berpikir, aku terus order white lady!hehehe yang lain ambil air tiga masam la, abc milo laa...haaa nervous kau nak tunggu white lady datang ni...hehehe
tadaaaaa yang tengah tu laa white lady...nampak menarik kann...aku membayangkan rasa dia macam aiskrim vanilla bila nampak ni...lagi ada lemon tuh...nyummmmm nyummmm...tak sabar nak merasa white lady yang sering digembar gemburkan ni...hehehe
ayuh kita cobain...sedutan pertama...ermmm....rasa ape ni eh?tak puas hati, sedut lagi sekali...erk rasa macam koktail mangga...means rasa susu la kan...susu, campur manggaaa....pastu ada masam-masam, ada manis-manis dan ada lemak-lemak susu...aduss...aku memang bukan penggemar koktail semua nih....tekak aku tak masuk sangat susu-susu ni...lagi ada buah mangga....denggg!mangga aku cuma makan buahnya jer...kalo jadi air semua ni, aku tak gemar sangat....
sekali aku takleh blah ngan rasa white lady ni, si sue plak yang sukaaa...last-last dia yang taknak order pape tu plak yang abeskan white lady aku tuu...hahaha aduhai kemain beriya sampai 3 kali aku pi kedai ni nakkkk sangat minum white lady...sekali tak kena dengan tekak daaa...hahaha abc milo yang irma order sedap gak....air tiga masam asie tu, makkkaihhh....masam giler!ada limau, lemon dan asamboi...lagi nak tercekik aku minum!hahaha
dari Swee Kang, kami pun menuju ke waterfront dan parking kereta di tepi-tepi jalan jer...terus bergegas menuju ke arah jeti bot penambang untuk ke Kg Boyan..bayaran RM0.50 jer...tapi kalo dah malam bayar jer la RM1.00...
sampai di seberang sungai terus kami bergegas ke Restoran My Village Barok...nak sangat ke sini sebab nak cuba makan manok pansuh...sejenis masakan ayam tradisional Sarawak...ayam dimasak dalam buluh dengan pelbagai jenis sayuran...kami order nasi 4 pinggan dan 1 buluh manok pansoh tu...cepat-cepat makan...sedap gak, rasa dia macam ayam masak halia dengan daun-daun...
lepas dah makan, kami bergegas naik bot penambang untuk kembali ke waterfront...sempat laaa bergambar di signage besar VMY2014 yang ada di tebing sungai ni...terus excited...sebabnyaaaa ini merupakan trip VMY2014 aku yang terakhir bagi tahun 2014 nih!dapat pula jumpa signage ni kan...memang bestlah...
kemudian terjumpa lagi patung kucing sekawan kat waterfront ni...tak lepas peluang la ambil gambar...hehehe dan kemudian kami pun melepak duduk dalam kereta...masa ni baru jam 7.30 malam...jadi nak rileks kejap...sebab asyik bergegas jer hari ni...ambil masa berinternet la kejap...almaklum jadi driver ni terpaksa laaa jarang-jarang usha internet...hehehe
dalam jam 8 malam, kami pun bergerak menuju ke airport...parking kereta di hadapan departure...sambil lepak dalam tu...tak lama tu Mimmy datang, dan kami pulang kan passport cultural village dia tu...pastu dalam jam 9 malam baru laa akak sewa kereta datang...dia pulang kan deposit RM300 kepada kami...dan kemudian kami pun bergerak masuk ke departure hall...sangap giler dah masa ni masing-masing...jumpa anim balik masa ni...sama flight kitorang...jam 10.30 malam, flight bergerak meninggalkan bumi kenyalang...
dan kami selamat sampai di KLIA2 pada jam hampir 12 tengah malam...terus gegas ambil kereta dan balik ke Putrajaya...sue pula degil nak sambung balik ke Seri Iskandar malam tu juga, sebab esoknya kerjaa...huhuhu last-last kul 3.30 pagi juga dia sampai rumah...Alhamdulillah...semuanya selamat...selesai sudahhh trip Visit Malaysia 2014 aku untuk tahun ni....semoga panjang umur, untuk sambung lagi cuti-cuti Malaysia tahun depan!hahaha!

1. Jadual padat... perut pun padat...hahaha

1. Hahaha haruslah en mie.klo perut kosong, hati cpt pns nnti..hahaha

2. Adakah white lady tu adik sepupu sepapat dutch lady?

3. Kuching best!!!

nak repeat je rasanya hehe

4. oh hoi...DJ!!!!!!!!!!!!!!!!!! eh dgr tak..lama tul JM x mari sini

itulah kan DJ..tekak kan tak sama..kalau dh rasa mcm2 masam tu JM pun kenot go :-)

Oh kiranya trip ke Kuching penutup tirai lah yek...

ni baru betul2 trip JJCM

1. amboiii dari jauh dgr dah!hahaha penutup tirai utk visit malaysia 2014....tahun dpn smbung lagik!hehehe

5. Dekat eh airport ngan bandar? Rileks je aku tengok korang siap berehat lepas lelah dalam keta kul 8pm tu. Roomate aku dulu Swakien, selalu dengar dia sebut manok pansoh tu. Tapi xpernah lagi merasa.

1. Dkt gk laaa...mcm kk gk...hehe manok pansoh tu aku rasa masa fmily day opis aku bdk swak buat...aku lg suka yg tu dr yg kt kdai ni...hehe myb bdk opis aku tu dh adjust ikut tekak sini kot..hehe

6. testing testing 123
    banyak kali taip nak tinggalkan komen tapi semua tak lepas...