Sunday, March 17, 2013

Spring Potato, Taman Seri Gombak

post ditulis pada 18 Januari 2012

petang td ajak cikwan n asie pi makan kat kedai korea kat sri gombak!hahaha gigih tuh...punya la lama dlm keta sebab jammed...dr kul6 dr opis, kul7.30 br smpai..itupun sesat dah masa smpai kawasan tu..jumpa jalan sg1/1 tp tak jupe kedai...skali tersalah masuk jalan 1way, bertembung ngn polis!hahaha tpaksa la reverse then masa diorg potong ktorg, ktorg buat2 panggil..terus dia berhenti..hehehe keluarla polis yg comel itu...hehehe tnya nape..kami malu2 tnya la jalan kan..dia mcm tak reti sgt...terus member dia lg sorg kuar..haish la..manja je aku ckp kan..hahahah malu je nak ckp nakpi kedai makanan korea...hehehe pastu siap la dia pun menggedik tanya ni puan ke cik..haish...pastu siap la dia bwk smpai depan kedai...siap bg signal bila dah smpai..pastu siap patah balik n hon kat ktorg...ecewah...hahahah sampai terus tgk menu...erm rupanya ada je makanan melayu mcm nasi lemak, asam pedas mee bandung, mee kentang...pastu western lamb chop, chicken chop etc..then ada korean cuisine la yg kami cari2...heheh..then specialty dia spring onion tu..wajib cuba la...kami amek bbq, pastu tapau cheese n black pepper..tp pada aku yg best bbq la...hehehe so main course aku order Jajang Myeon (black bean noodles), cikwan amek Bulgogi (set nasi, kimchi n stir fired beef) and asie amek Sundubu Jigae (soft tofu stew)....hehehe aku makan kimchi, euww kuat sgt rasa cuka..so tak suka..tp aku masih berharap, kimchi yg sebenar adalah lg sedap...aku beranggapan myb sbb kat sini...so nak try lg pi kat seoul garden + negara south korea nanti...hahahaha mi aku bestla cuma sbb ada mix vege aku jd lemas!hahaha cikwan punya sedap...asie punya best tp pedas giler!hahahaha puas hati la...cuma aku membayangkan mi tu besar2 mcm dlm citer korea tp diorg pakai mi halus plak...hohoho total makan sume rm64 jer...ok la kan...spring tu rm4/satu...pstu aku nye ngn asie rm11 je, cikwan punya je rm18...sbb byk beef dia..berbaloi la..hehehe ok la layan.....balik tu bercerita macam2 tgk2 dah smpai..cepat je..hehehe balik dr ptjaya ke umah smpat smbung gosip ngn dyho then smpai umah buat conference ngn dyho, cikwan n knora di brunei...hehehe sakan bercerita kan....hadoila...jauhkan aku dr perangai tak baik...huhuhu ok layan gambo je lah...hehehee~

No comments:

Post a Comment