Saturday, March 16, 2013

Jejak Minangkabau di Padang ~ Day 4 (23022011)

awal pagi kul5 dah org hotel kol...sbb pesan dah wat wakeup call...takut gak tak terjaga....hohoho pastu siap2...ada breakfast roti kat hotel...then kul6 naik keta ke airport...smpai sana terus check in...pastu lepak cafe jap makan megi..tu je yg ada pun....huhuhu then pi bayar tax rp100k/orang...dah kena bayar tuh, skali ada plak lagi rp10k/org lagi utk insuran plak...apekejadahnya insuran pun aku tak tau...makan duit org jer keje nya...servis takde la bagus mana...huhu pastu masuk ke imigresen, takde plak org jaga kaunter...org2 lain takde yg beratur, n duduk kat kerusi...aku terus je la beratur...kira dpn sekali...dan2 sumer pun nak beratur juga bila tgk aku beratur...again aku panas hati sbb ada ppuan indo sorg ni tak tau org local ke mana...terus nak masuk dpn aku...wallaweii....dah le aku panas bab2 imigresen + beratur ni masa 1st day smpai....ni last day pun ada wat taik gak...aku dah panas, aku terus je pi betul2 dpn kaunter...dia selamba je himpit sebelah aku...bodoh betul aku rasa....pastu yg aku pelik...org airport tuh dah ckp wat 2barisan jer...yg betulnya barisan aku n sebelah kiri aku...tp yg org indo sebelah kanan aku ada 1 baris selamba jer duk himpit barisan aku...ramai ok n sumer org local...tak paham aku....huhuhu pastu masa org imigresen dtg, sib baik dia amek pasport aku bkn minah sebelah aku...pastu kena marah suh ke belakang...ingat dia kebelakang barisan la...tak rupanya...dia ke dpn mak aku yg belakang aku....serius bengong...huhuhu papetah...tak paham aku ngn perangai org tempatan nih...aku konpem org tempatan yg buat hal ngn aku masa dtg n balik!adab takde ke nak beratur?huh!benci aku...kat jakarta pun tak mcm ni...huhuhu ha pastu ada insiden kelakar...masa org imigresen tak dtg lg, ktorg dah beratur....ada mamat yg airport tuh konon nak wat report amek2 gambar ktorg n jam...konon nak bukti org imigresen tak keje ontime...kuikuikui....korg pun bermasalah....papetah...huhuhu so naik flight, makan nasi ayam...tido...smpai lcct, sempat shopping dutyfree then gerak balik rumah naik taxi van...rm130...hohoho rindu sama malaysia...rindu sama masakan malaysia...nyum2...

kesimpulannya....trip fully sponsored by abah...thanx abah....pastu takleh beriya2 fully utilised masa kat sana nak jalan beriya sbb org tua dia takdenya nak penuh 1hari schedule...mesti nak kena balik hotel rehat2 + taknak keluar awal2 pagi...pastu org tua ni mana nak pikir org jahat ke apa...abes sumer org diorg nak buat baik + bagi duit...hahahaha pape pun best sbb dpt cuti 1family (-abg n lina)...dapat juga tahu asal usul keturunan...hehehe cayalah minangkabau!hehehe

No comments:

Post a Comment