Saturday, March 16, 2013

Jejak Minangkabau di Padang ~ Day 2 (21022011) : Part 1

hari kedua di bukittinggi...kul8pg aku dah breakfast...then aku ajak mak pi shopping kat pasar atas..sbb abah, anim n adik nak tido lama....janji dgn pak jefri pun kul10pg...so shopping la dgn tak bape sakan sbb duit br terbang ke ptptn kan....hohoho so ala kadar je la...aku beli 2helai je kain...mak lak beli telekung n kain songket...tak lama pun shopping sbb dlm 930 ktorg balik ke hotel naik keta kuda!hahahaha senget ke belakang keta kuda tuh...hahaha almaklum berat muatannya....hahahah rp30k kena byr...mcm mahal jugak....hohoh tp layan kan ajer la mak kan...hehehe smpai sana, siap2 sumer....ktorg keluar...gerak ke danau maninjau...ingatkan dekat...rupanya jauh giler...dah la jalan dia pusing2 especially kat Kelok 44 tuh....tp pemandangan dia mmg cantik!fuhh....lagi2 danau yg membiru tuh...cuma bila pikir 3jam (pi balik) dihabiskan dlm perjalanan jer, rasa mcm rugi plak...hahahaha sempat singgah masjid kat tepi danau tuh...cantik n nampak moden masjidnya....mak n abah tak abes bebel kat aku psl kena pi danau yg jauh n jalan yg horror tuh....hahahaha tp aku ckp la dah nama bercuti, danau tu plak antara place-must-go kat bukittinggi kan...hahahaha

smpai bukittinggi dah kul1.30, terus crik makan...ada org suggest nasi kapau unilis...skali makan, biasa je kot aku rasa...harganya agak mahal la pada aku sbb bkn hidang byk2 pun...amik sendiri2 punya jer tp still rp280k....huhuhu 

No comments:

Post a Comment