Friday, December 3, 2021

Nurul Sate Batang Pinang, Puchong

lepas jumpa di KARS Steak tu, weekend nya aku ajak Mrs breakfast kat Puchong...pompuan tu pun layan kan aje kan sebab dah dekat kat rumah dia...gigih tau aku keluar awal hari Ahad...hahaha so kami ke Nurul Sate Batang Pinang di Puchong...duk nampak keluar kat timeline je kedai ni, takleh jadi nak kena terjah jugak!hahahaha...masa sampai ni awal baru buka makanya tak ramai lagi orang...
sini kena order di kaunter...makanya Mrs cop meja, aku pergi kaunter untuk order makanan...masa beratur ni baru sorang dua je depan aku tapi tak lama tu kemain penuh belakang aku...hahaha nasib baik awal!tapi jangan risau tempat duduk dia banyak, ada kat khemah luar lagi...selesa je...so menu kat sini selain sate batang pinang tu, ada nasi lemak, laksa dan mee rebus johor dan lontong...kiranya sarapan pagi ala Johor la ni kan....
so dah setel order nanti datang kaunter ni untuk ambil makanan...tapi kena tunggu sekejap laaa dia ambil masa nak sediakan...aku siap duduk dulu later baru bangun ambil makanan...tapi pada aku macam kurang sistematik gak kat sini sebab kita tertanya dah siap ke...kalo dia panggil nombor ok lagi kan...huhuhu siap la bungkus aku tak siap-siap...so bila lama-lama makin ramai orang berlonggok kat area ni tunggu makanan...pasrah!
dan ini la menu kami...air tu free flow...so best kat situ...dan sate dia sedap perapan dan lembut!aku suka...nasi lemak sedap cuma ayam tu kering dan keras...sambal plak kalo dapat lebih lagi sedap...soto Mrs cakap sedap!aku tapaukan mee rebus dan lontong untuk orang rumah pun cakap sedap...so sedap laaa makanan kat sini...air pun sedap belaka...berbaloi bangun pagi buta berjalan sampai ke sini nak sarapan pagi...hehehe...
lepas makan sate ni, on the way balik tu sempat la aku singgah Mitsui...jarang sekali aku ke sini tapi gigih sebab nak beli kasut belajar...hahah kasut student katanyaaa...hehehe...so ada beberapa brand aku usha dan cer teka kasut mana aku beli...hahahaha haish ni pun rasa nak beli satu lagi kasut laaa...rasa macam nakpi GPO plak carik kasut!hahahaha ok bai!

No comments:

Post a Comment