Wednesday, December 1, 2021

KARS Fine Meat & Steak, Cyberjaya

hari terakhir September tu aku rasa nak makan sedap sebab seminggu akhir tu penuh program aku pagi dan petang...so rasa penat dan nak celebrate...makanya aku ajak Mrs makan sedap!lagi plak aku tak jumpa lagi dia lepas leh rentas ni dan sambut birthday bersama...makanya kami decided untuk jumpa di KARS Fine Meat & Steak di Cyberjaya ni....katanya macam sedara mara je ngan Jahhet di Bandar Baru Bangi...ok jom layan...
so kat sini memang konsep dia sama la macam di Jahhet or Menate...kita boleh pilih sendiri potongan daging steak or lamb yang ada dalam chiller dia tuuu untuk dimasak...sebabkan tekak kami berdua memang teringin makan western food kan, so kami pun pilih la segera dedaging yang diinginkan...aku pilih lamb, Mrs pilih steak...lepas tu pilih side dishes dan level of doneness...gitu....always medium well untuk akuu...selain dedaging dalam chiller, kelebihan kat sini dia ada tempat ageing daging tu dan siap pamer...sayang plak berkabus cerminnya...kalo tak mesti lawa ambil gambar...kerlasss sangat...
dan selain dedaging yang boleh dipilih dalam chiller, kat sini ada juga beberapa menu ala carte...ada burger, pasta, salad, appetiser or starter, pizza dan seafood menu...so memang banyak pilihan la kan...memang sesuai bawa keluarga datang tempat gini buat yang suka nak cuba western food yang berkualiti sikit...hehehe...dan yang best, dengan pilihan dedaging dalam chiller tadi, kita akan dapat free flow drinks...banyak jenis ada, haa minum la kau sampai kembung...hahaha...
dan tak lama sangat menunggu, sampai laaa makanan kami...selain lamb dan steak yang dipilih tadi, kami tambah juga satu pasta sebab takut lapar dan tak cukup...kahkahkah dasar tamak kan pompuan dua orang ni...hahaha...dan sedap la makanan dia...tapi personally preference aku rasa Jahhet lagi sedap...hahaha kat sini teh tarik dia macam pahit sikit...pasta dia kureng sikit pada aku...dan steak dia pun okey je laaa...hehehe sorry ni personal pendapat...harganya lebih kurang je la dengan Jahhet dan Menate tuu...tapi staff sini bagus dan ramah...mesra sangat melayan...dan ada surau kat atas yang bersih...haa so extra point di situ...gitu kan...haaa okay selamat mencoba! Bai...

No comments:

Post a Comment