Wednesday, June 16, 2021

Roti & Kopi House, Damansara Utama

ada sekali tu aku dengan mak aku dan family adik aku ke Tropicana, rumah aunty aku...sebab nenek aku ada sana, so kami just nakpi ziarah dia laa...then dah abes semua, adik aku sorang lagi call tanya ada mana, nak belanja makan katanya...so bincang punya bincang okay jumpa kat Damansara Utama je...nampak laaa Roti & Kopi House ni, so aku ajak masuk sini je...kedai gah dan cantik daahhh...
menu dia memang banyak gilaaa...pening gak pikir apa nak makan...satu sebab banyak sangat pilihan dan paling utama sebab memasing takde la lapar mana sebab dah makan kat rumah aunty aku...tapi sebab dengar orang nak belanja kan, ehh mana leh tolak!hahahah gigih aku usha menu paling mahal tau nak pau adik aku...kahkahkah...so basically menu kat sini macam kat kopitiam laa...semuaaa pun hadooo...layan!
makanan sampai dan pada aku roti dia biasa, Indomie pun biasa...ayam goreng tu ok la sikit cuma sejukkkk tak faham aku...tapi adik aku cakap rendang ayam dia sedappp...tapi aku tengok macam lamaaa je rendang dia...hahaha kemain gelap warna dia, tak tau la berapa lama dan kali dah reheat tuuu...huhuhu...so makanan dia biasa je la kat aku...
sebab adik aku nak belanja kan, aku ajak Shane order kopi paling mahal dalam kedai ni...hahaha katanya kopi Liberica, asal dari Johor...tapi serious weh kopi dia rasa pelik...huhuhua aku punya plak tu yang pelik...aku sampai takleh describe rasa pelik dia...pelik yang tak sedap tau...bukan yang sedap...ingat kot lidah aku ngada sangat kan, suh Shane rasa, dia pun berkerut dahi...haiyooo memang tak kena laa kat tekak kami...huhuhu tak sedap dan pelik!
dan akhir sekali baru la sampai pelbagai jenis dimsum yang kami tamak gila order...kemain banyak dimsum yang sampai tapi semua dah kenyang gilaaa...memang paksa gak la makan...tapi adik aku la paling banyak makan sebab dia kelaparan tak makan lagik....hahahaha dimsum dia pun biasa je...rasa macam beli frozen tu je...takde yang special apa pun...huhuhu so overall, will never come again...lalalalaa....hahaha...ok bai!

2 comments:

  1. Menang kat deco lah kot kan. Sebab ala fancy & instagrammable gitu. Aku ada nampak cafe ni kawan aku sharea aritu dalam group. Nak gi try pula nanti nasi lemak harimau dia kot kuar tu mengaum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bilala ko nk dpt try tu bie. Ko ngaum je la dulu sensorg kat umah tu. Hahaha

      Delete