Friday, June 11, 2021

Restoran Hoi Peng Seafood, Damansara

hari kedua audit aku ajak Ain plak makan dengan aku...aku duk nampak dia selalu makan satu restoran seafood ni kat Damansara...ala ala Fatty Crab tu la kan...so aku suh dia bawa aku pergi makan situ la kan...haahaha masa aku sampai tu, dia tak sampai lagi...aku masuk tu macam krik krik gak la sebab semua orang Cina...hahaha sekali aku cakap nama Ain kat staff situ, wah terus layanan baik kau...hahahaa dan tak lama tu baru nampak muka Melayu selain aku...so kedai seafood ni adalah pork free tapi ada serve arak ya...so ikut la memasing punya preference macam mana...aku percaya je kat Ain sebab dia budak ABIM!hahahaha....
masa aku duk tu rajin staff tu macam anak bos kot layan aku sembang...rapat nau dia dengan Ain tu haaa, kaklong kawasan Damansara...hahaha sesambil tu aku usha la menu yang ada kat restoran ni...tapi aku takde baca sangat sebab Ain dah pesan dah menu apa nak kena order...dia tau dah menu apa yang sedap, so aku just order ikut apa Ain pesan je laaa...
so mengikut saranan Ain, aku sesiap la order nasi goreng ikan bilis (RM9.00), sotong salted egg (RM18), lala kamheong (RM18) dan ketam sweet and sour (RM153) dan mantou (RM3)...mahal gila kan ketam dia tu, aku masa dia tanya nak berapa ekor, aku macam tak tau...so dia suggest satu dulu...sekali bila sampai, bapak besar walaupun sekor...patut la mahal gilaaa...hahaha haaa harga yang lain ok je kan, portion pun ok, ketam la mahal...so meh kita tengok berbaloi ke tidakkk dengan harga ituuu...hehehe...
total makan kami adalah sebanyak RM216 sebab mahal kat ketam je...untuk nasi goreng tu sedap gila weh...walaupun macam simple je, tapi sedap lagi dengan ikan bilis rangup kecik atas diaa...nyummeh!sootng salted egg tu sedap gilaaa, tak puas makan aku rasa...hahaha lala kamheong kat aku biasa je, tak capai tahap suka aku...Ain je yang habiskan...hahahaha dannn untuk star of the dayy, ketam tuu...ketam tu dia masak ala Fatty Crab...kalo tanya masak tu, aku prefer lagi cara masak di Fatty Crab, lagi sedap, tapi kelebihan ketam kat sini, dia punya isi MasyaAllah banyak gila!penuh weh isi ketam dia..rasa berbaloi sangat harga tu....hahahaa besar, isi banyak, manis fresh plak tu...aduhai teringat ingat!kalo masak stim pun sedap ketam tu...nyummeh! 

No comments:

Post a Comment