Monday, March 25, 2019

Pecah Hatiku~

hehuu last week aku ke Singapore, ada urusan kerja...sebab pi kerja ni, haruslah beg kena besar kan...so aku bawa la trolley bag medium size ni...masa pergi ok jer la, takde masalah...tapi masa balik, flight dah landed di KLIA pada jam 10.10 malam...sekali entah kenapa, luggage untuk flight dari Singapore tak keluar-keluar...beberapa kali announcement juga dibuat cakap delayed 10 minit...entah berapa kali 10 minit tah...dekat sejam baru beg dari Singapore keluar...huhuhu dah la pissed off beg lambat keluar, sekali dah keluar, pecahhhh weh!makk aih sakit gila hati aku weh...huhuhu...so tengok jam, rasa nak abaikan dan balik je sebab dah lewat kan...tapi rasa tak tenteram plak, nampak staff MAHB, dia suh ke kaunter Baggage Service tak jauh dari situ...
sampai situ, ambil nombor dapat nombor 2011, current nombor adalah 2003...bertabah la tunggu...huhuhu sib baik boss aku sudi teman bersama kan...kenangan gila la ngan boss ni, dulu masa pi Italy, ada kes luggage gak...meeting hari pertama, kena pakai jeans la kitorang sebab beg sangkut kat London...huhuhu...now kes beg pecah plak balik dari Singapore...dalam dekat sejam menunggu baru la sampai turn aku...lama gila weh...
sampai kaunter, duk tunjuk kat dia part yang pecah tu...staff tu duk bagi borang bagai...then tak lama tu dia cakap nak bagi aku RM300 sebagai ganti rugi...kami terpinga jap sebab takde idea berapa harga beg ni, sebab beg mak aku...hahaha nak call mak aku plak dia dah tido...aku tanya dia, berapa harga standard diorang bagi, dia cakap ikut customer biasanya berapa harga customer cakap...huhuhu so tengah berpikir-pikir tu, staff tu datang cakap takleh bagi cash plak, nak bagi beg jer...
memula dia tunjuk beg buruk...boss aku siap komplen takleh expand la apa la...aku diam je malas nak argue sebab dah penat...so budak tu masuk dan bawa beg lain plak...beg kali ni aku nampak macam ok, boss aku la beriya check semua...then dah puas hati baru kami on je laaa ambil beg tu...selesai kerja, tak payah aku nak pi beli baru kan...cumanya aku ralat sikit sebab trip ni aku tak ambil insurans!lupa weh sebab busy sangat sebelum pergi tu...huhuhu kalo tak leh claim ni, mau RM700 aku leh dapat...hahaha leh buat beli tiket kan!hahahah...pape pun, kenangan sungguh laa...memang kena banyak bersabar bila jadi sesuatu yang unexpected dalam sesuatu trip kita ni...bertabah laaa...demi keriangan berganda...gituuu tiru hashtag seorang blogger yang lamaaaa tak hapdate blog dia tuuu, eh tetiba dia muncul balik baru-baru ni...hahahahahahah #youknoowwhoyouare

4 comments: