Tuesday, February 12, 2019

Cari Makan di IOI City Mall: Ole-Ole Bali

ada satu weeken tu lama dah bulan Oktober kot, aku keluar lunch dengan mak, adik dan adik ipar aku...duk pi IOI City Mall la, ingat nak layan Kfry, sekali dah lewat pun tetappp ramai gila orang....sekali depan Kfry tu nampak restoran baru yang lawaaa iaitu Ole-Ole Bali...lawa sangat weh dekorasi kedai dia...memang menggamit kami la untuk ke sana, siap ada tempat duduk bahagian luar pun cantik!
terdapat banyak pilihan menu makanan Bali...banyak set tu, nampak mahal juga la dalam RM30++ kan, tapi didatangkan dalam complete set dengan nasi semua...pastu banyak juga pilihan menu barat...orang Bali skang suka makanan barat kot...hehehe pastu dessert pun ada banyak pilihan...layan menu kat bawah ni ehhh...
yang pertama kali sampai haruslah minuman kan...mak aku ambil Mango Shake (RM12) dan adik ipar aku ambil Jackfruit Shake (RM12)...aku macam pelik je kan Jackfruit Shake tapi sekali sedappp kauuu...mak aku dan-dan taknak Mango Shake dia, duk cakap Jackfruit Shake tu sedapp...hahaha...
dah tengok minuman jommm tengok makanan yang kami order...aku dan mak aku share Bali Trio (RM49) yang mengandungisate lilit, cumi goreng dan ayam bbq...dihidang dengan pelbagai jenis sambal...sebabkan Bali Trio takde nasi, kami tambah nasi untuk 2 orang (RM6)...sedap nasinya dan banyakkk...lauk nya pula boleh la...takde la debomb sangat, just ok...presentation wise memang cun...hahaha sebab tu mahal kot...hehehe...
then adik aku amik Nasi Kambing Bumbu (RM33) manakala adik ipar ambil Nasi Ayam BBQ (RM31)...boleh laaa...hahaha memang nampak menarik...tapi mayb sebab lauk sejuk dan aku rasa kebanyakan sayur dia macam benyek jer, entah takde la debomb sangat pada aku...hahahah...just ok jer laaa...
so kedai sangat cantik...makanan biasa je pada aku...maybe aku pernah makan jauh lebih sedappp...dan lebih murah...aku kalo mahal tapi sedap, berbaloi je rasa...hahaha tapi ni biasa jer...baik makan ayam penyet!hahahaha...sorry tak kena tekak sangat lah...maybe nak kena pi Bali nanti la, carik mood makan Ole-Ole Bali ni...ehhh...hahahaha...

6 comments:

  1. Restaurant OleOleBali ni ada halal jakim ke sis? Sebab kat tempat sy, ramai pekerja non-muslim jer.. check dlm halaljakim direktori pun takda dalam senarai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang islam Malaysia (kebanyakkan di Urban area), Halal dari Jakim letak tepi, janji ada orang islam lain makan atau pekerja islam, dia orang makan jer......
      Wahai sahabat2....jaga lah pemakanan kita, sebab is akan menjadi darah daging dan keturunan.....

      Delete
  2. So tak halal dari pengesahan jakim lah ye.. ole ole bali ni.. baru nak plan ahad ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://jomhalal.org/ole-ole-bali/ Boleh Rujuk sini. Satu website yg komen. Boleh juga try search di Halal Jakim

      Delete