Monday, October 28, 2013

Truly Inspiring Person!

next post aku akan cerita pasal day tour ke Philip Island pulak...so sebelum tu, aku nak cerita psl seseorang yang telah memberikan inspirasi kepada aku...semasa day tour tu...Shoni Bruell...tourist guide merangkap bus driver, entertainer masa day tour to Philip Island, Victoria aritu...memang sempoi giler minah ni...selamba je dia menari-nari dalam bas, gelak-gelak ngan kitorang, sibuk-sibuk masa kitorang nak amek gambar..hehehe..dan paling inspire aku adalah dia baru berusia 33 tahun..tapi dah mengembara ke 60 buah negara!wowie!aku dah 30 tahun, baru ke 16 negara je...sobsss....jauh lagi nak kejar dia ni...kadang rasa rugi sebab dah tua baru nak start berjalan kan...sebab tu kalo ngn budak-budak muda skang ni (tua sangat la aku kan), aku mmg motivate diorang pi jalan, pi travel...takde la tua baru nak pergi kan...macam ada bos aku tu sibuk suh aku pi jalan lagi...kata dia, dia regret masa muda tak pi jalan-jalan, dah sakit-sakit baru teringin nak jalan...so aku amek iktibar kes dia la..boleh?hahahaha ok back to cerita Shoni, aku jumpa FB dia..tengok dia banyak travel masa umur 20an dulu...pastu dia cerita dia pernah join exchange student di US...memang beruntung la kan..and now dia dah slow kan aktiviti travel dia, dan dia buat kerja sampingan (aku rasa la sebab info work dia keje tempat lain dlm FB tu) yang kena dengan minat dia iaitu tourist guide...mmg banyak knowledge dia pasal tour ni..mmg best sepanjang jalan dia bercerita...dengan penuh passion okeh...jadi kita yg dengar ni pun rasa seronok jer..hehehe so untuk seseorang yang passion to travelling ni pun, aku dapat rasa passion dia tu..ewah apa aku cakap ni...hehehe aku berharap, moga-moga satu hari nanti, aku boleh jadi macam Shoni...buat sesuatu yang aku suka...berjalan ke seluruh dunia!aku ada wishlist yang panjanggg lagi untuk ditunaikan...hehehe teruja sangat tengok photo dia pergi Africa wehh!hehehe~

Shoni ajak buat gaya cover album di Woolamai Beach, Victoria katanya...hahaha belasah la...

6 comments:

  1. Bestnye...dah 60 buah negara. Saya sebaya kot ngan dia, tapi 20 pun xsampai. Hahaha dulu2 takut nak travel. Umur dah lanjut barulah passion for travelling datang merasuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah bie nampak muda...ingt belasan tahun gitu...hehehe tu la kan..dolu2 tak didedahkan psl travel ni..so takut2 + rasa impossible..hehehe dah tua baru nak sedar...hehehe

      Delete
  2. 16 Negara?..kalah JM tau ( 10 negara pun belum sampai)..JM pun ada mission yg sama..nak travel waktu muda2 masalah dari segi cost..belum mampu dan duit simpanan kurang..so lately baru leh travel sikit2 itu pun ke negara2 yg x perlu byk cost...huhuh..jelez ngan org byk duit..semua tempat leh pegi..janji ada duit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh alaa JM banyak kali travel tp sbb pergi the same country, so bilangan countries tu tak naik la...hehehe ye la, dulu kewangan belum kukuh...hehehe now pun takde la kukuh sgt...tp rembat je la...hehehe

      Delete
  3. Replies
    1. yup zara..sgt memberi inspirasi...i loike!hehehe

      Delete