Monday, March 20, 2023

#39thbirthday - K-Town Korean BBQ, Desa Pandan & Chendana Home Cafe KL

dan sambutan seterusnya adalah bersama Irma plak...celebrate untuk both of us la sebab kami sama September...so aku dan Irma teringin nak makan korean food!hehehe suka kan fefeeling balik kerja, makan makanan korea gituuu hehehe...so pilihan kami adalah K-Town Korean BBQ yang terletak di G Village, Desa Pandan...alaa ni kedai Zizan Razak tu kan...hahaha takde plak rezeki nak selfie ngan Zizan kan....hahaha...
so kat sini memang layan BBQ la kan...so aku tak ingat dah set mana kami ambil tapi ada macam-macam jenis daging dalam tuuu...ada beef, chicken, duck...ada marinate ada tak...pastu macam biasa banchan penuh semejaaa...dann tak kitorang la, kalo tak tamak kan...gatal pi tambah nasi, pastu nak juga pajeon dan sundubu jigae....hahaha tamak!dan overall aku rasa okay laaa...takde la sedap gila melampau tapi okay untuk layan BBQ hehehe...panjeon dia agak berminyak dan sundubu jigae dia biasheee je...tak cukup korea pada aku...ecewah...hahaha harga makan sedikit mahal sebab dedaging tu kan...tak silap aku dalam RM300 juga kami makan berdua tuuu...hehehe...thanks Ma selalu layan tekak aku ni...hehehe...
dan lepas berpisah ngan Irma, aku jumpa Fatin plakkk...dia nak ajak aku makan kek kat KL...so dah alang-alang aku kat KL ni kan, makanya roger la dia...dia ajak aku jumpa di Chendana Home KL yang terletak tepi Tasik Titiwangsa...tempat ni banglo lama yang diubah jadi kafe...masa ni aku dah kenyang kan, tapi layan je la nak jumpa dia...so just relaks-relaks usha tempat tu...duduk pun sambil borak, tak order lagi...sempat order kopi je...sekali ada adik ni datang kata nak belanja kami makan di meja fine dining diorang!haaa dia cakap diorang baru selesai photoshoot untuk promosi, so bila dah selesai tu dia bagi kami berdua makan...Allahu insan terpilih betul ni...Alhamdulillah...kiranya fine dining di kaki lima la ni...hahahah menu plak bukan kaleng-kaleng tau...member aku duk sebut, wah rezeki birthday girl ni...hahaha terus bebudak tu usik aku...konon prank la apa...hahahah menu memang penuh meja tau...aku dalam kenyang tu cuba gak la rasa mana yang boleh tu hahaha sambil sembang happy dengan member...Allahu serious memang rezeki sungguh!hahaha...thanks Fatin, eh dia nak kawin dah ni minggu ni...kalau dia baca ni, Selamat Pengantin Baru sis...semoga bahagia hingga je jannah!

No comments:

Post a Comment