Wednesday, July 20, 2022

Butik Roti Maria, Nilai

dalam duk fikir nak bawa anak-anak buah berjalan tu, aku terjumpa Butik Roti Maria ni dengan tagline dia Restoran Tepi Sungai Mesra Kanak-kanak...macam best jeee...dah la kat Nilai je...dekat ya amat rupanya dari rumah abang akuuu...menarik ya nampak ada anak sungai kecil yang bebudak leh mandi dan main, pastu ada tempat makan...so apa lagi moh ler kita terjah!bila sampai rupanya ianya sebuah macam bengkel buat roti dan tempat belajar buat roti gak...so lepas PKP tu la dapat idea nak buka tempat ni jadi tempat rekreasi...so apa aku share ni adalah berdasarkan pengalaman aku pi 2,3 kali gak la dalam bulan Feb ke Mac 2022...tapi aku tengok kat FB diorang macam dah banyak penambahbaikan dan perancangan nak buat macam-macam...tempat ni dibuka Rabu-Ahad dari 11 pagi sampai 7 malam...
untuk datang sini korang kena buat tempahan meja dulu melalui Whatsapp 016-4212426...ok dah dapat buat tempahan dan nombor meja, baru la korang dengan lapang dada datang sini...sampai je masuk kena lalu kaunter dan buat order...menu yang ada banyak berasaskan roti la kan macam pizza dan beberapa jenis roti....pastu ada banyak lagi menu lain macam mee kari dan rojak...haa order sesiap sebelum masuk ke dalammm menuju ke meja memasing dan anak sungai!
beberapa kali aku pi, so a few spots gak dah cuba...cuma gambar kali ni aku share yang first time pi je la ya...hehehe...tak silap meja nombor 22 & 23 masa 1st time pergi ni...leh refer kat peta meja aku share kat atas tu...pernah gak duk area meja no 9 pun best cuma tak bebetul tepi sungai...ok malas cerita panjang, korang layan je la gambar...konsep sini ada sungai kecil yang jernih airnya, pastu kerusi meja memang di kiri kanan sungai ni...ada jambatan nak menyeberang ke sebelah sana tuu...tapi lalu sungai pun okey, cetek je airnya...aku suka, anak-anak buah aku pun seronok main sungai!hehehe...
dan tambah best lagi makanan dia semua sedap sedap belaka...roti dan pizza dia lembut gilaa...makan plak panas-panas lagi kan memang sedap laaa...sekelip mata habis pizza tuuu...hahaha anak buah aku siap nak bawa masuk sungai yaa makan dalam sungai...hahaha...mak aku suka segala mee dia, air dia pun cawan besar memang sedap laaa minum masa panas-panas ni kan...so overall memang layan lepak sini...bukan mesra kanak-kanak je, memang mesra keluarga...orang tua leh layan makan-makan sambil tengok bebudak main...a few times mak aku ajak datang lagi sebab nak bawa cucu dia plus dia nak makan mee rebus la, apa laa...hahaha....so guys, sila terjah okey!berbaloi lah aku gerenti!

3 comments:

  1. Hurmm menarik sangat2..selalu jugak turun buat keje kat nilai.. Tempat dia lain dri yg lain.. Ok try singgah lepas ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. semestinya insyallah.. baru perasan adik ipar pun buka cafe dekat sana..

      Delete