Monday, December 7, 2020

PKPB di Selangor sambung lagi tapi dah boleh rentas negeri!

haaaa korang dah dengar ceritakan?PKPB masih diteruskan di beberapa negeri dan daerah sehingga 20 Disember 2020!aku memula keliru gak sebab Putrajaya tempat aku kerja dah takde PKPB, tapi rumah aku kat Selangor PKPB, so acaner tu?boleh ke nakpi travel luar negeri...hehehe sekali dengar plak arahan cakap tiada lagi halangan rentas negeri!yahuuuu serononknyaa...hahaha terus plan next weekend nak berjimba...hahaha agak agak kome ke mana aku nakpi?hehehe...excited tau...tapi dalam excited ke seronok ke, jangan lupa SOP tau...doa banyak banyak moga kita, keluarga, rakan dan orang sekeliling kita dilindungi dari wabak ini....InsyaAllah...

so dalam sebulan lebih PKPB hari tu, banyak je benda happen, tapi malas nak cerita macam sebelum sebelum ni...hahaha tapi nak highlight, awal PKPB tu kena jumpa doktor tengok result gula, Alhamdulillah tak kena makan ubat tapi doktor suh kawal pemakanan sebab dah consider pre diabetes dah aku ni...huhuhu tapi masalah eh, lepas jumpa doktor, nafsu makan aku macam setan weh!hari hari nak makan sedapppp je dalam kepala otak aku....huhuhuhu mayb faktor kerja aku yang agak busy sepanjang bulan ni, sampaikan sejak PKPB aku tak WFH pun wehhh...huhuhu so sebab tu tekak aku gatal nak makan sedappp je!aku dah jadi malas gilaaa nak bawa bekal tau sebab asyik nak order makanan sedap or keluar makan...hahaha adoi parah dah aku ni...nah aku share sikit laa gambar makanan aku...ni pun bukan semua tau...hahaha....
Bulgogi Set di Oiso, IOI City Mall
Warung Bunian, Sungai Merab
Ojjigeum Bokkeum by Tae Yang Island, Cyberjaya
Egg Fried Rice & Cumin Mutton from Hot Meal Bah
Kit Kat Ice Cream
Teh Ais Madu di Nasi Dulang Daun Pisang, Sungai Ramal
Nasi Ganja Kambing di Nasi Dulang Daun Pisang, Sungai Ramal
Keria Gula Melaka, Sungai Ramal
Toppokki & Fried Chicken at DuBuYo, Alamanda
Santai Nasi Kambing
Unlimited sliced beef, lamb & chicken, Suki-Ya, IOI City Mall
Nasi Lemak Royale Kedah Extra Ayam!
Chocolate Moist Cake
Nasi Kerabu Kambing, Restoran ZF Ore Kampung, Presint 8
Tornado Cake
Mr Dakgalbi, IOI City Mall
Kueh Teow Goreng di Papparich, Ayer@8
Red Velvet Tornado Cake
Eclairs di Dotty's, IOI City Mall
Salted Egg Pasta with Soft Shell Crab di Dotty's, IOI City Mall
Chicken Rice Shop!
Beef Mac & Cheese dari Pasta Panas
Kueh Teow Kerang di Teh Tarik Place, Ayer@8
Teh Tarik sedap ya amat di Teh Tarik Place, Ayer@8
Lunch di Sebulek, Cyberjaya
Aglio Olio Smoked Duck, Dotty's, IOI City Mall
Dessertssss di Dotty's
Lunch di Restoran Ikan Bakar Zam, Cyberjaya

Char Kuey Teow, Ayam Uncle Bob dan Sayap Bakar
haaa tu la antara makanan aku sepanjang PKPB ni...tu tak masuk lagi yang aku masak sendiri asah skill jadi menantu mak awak...eh. hahahaha...malas lah nak tayang menu aku masak...tapi serious aku rasa macam terapi tau memasak skang ni, lagi dapat godek godek bahan dalam peti ais tu, dan guna bahan yang ada dari terbuang begitu sahaja...hahahaha...dan sepanjang PKPB ni gak banyak celebration gak...especially birthday celebration la kan...nah nak share kat sini gak lah gambar yang ada...hehehehe...

4 comments:

  1. Sis, antara Kek Tornado dengan RV Tornado mana lagi sedap?
    Teringin nak try ni..haha

    ReplyDelete
  2. Ehh..tapi memang betul. Kadang nafsu nak makan manis², sedap² memang membuak². Last² dapat milo kaw sebungkus dah ok. Hahahhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaa kannn...janji dapat benda manis, aiskrim pun dappp hahahaha...

      Delete