Friday, April 10, 2020

Pastribella The Bakeshop, Tamarind Square, Cyberjaya

lepas dapat kereta baru ni, memang kecoh opis aku...haha semua duk intai kereta aku, semua duk sibuk nak naik kereta aku...hahaha dan antara yang pertama dapat naik kereta aku haruslah Geng Orang Bujang Gemok...hahaha iaitu Irma dan Asie!so minggu dapat kereta tu, terus kami plan lunch bersama hari Jumaatnyaaa...macam biasa la, diorang suh aku riki tempat nak makan....so aku pun usha laa mana lagi tempat aku tak cuba di Tamarind Square tu, sekali terjumpa Pastribella The Bakeshop, milik Masterchef Dr Ezani tu...haaa usha Instagram diorang, macam menarik, terus ajak Irma dan Asie ke sini je...lokasi dia adalah atas lagi dari BookXcess tu tau...so memang susah nak nampak dari bawah tu...
masuk je dalam Pastribella ni, aku excited gilaaa sebab banyak gilaaa dessert dia kat depan tu weh!gila lah...excited sampai tak tau nak pilih yang mana...hahaha memang banyak weh dessert dia, kat meja tengah, meja tepi, dalam chiller, atas kitchen bar dia....Allahu semua nampak menarik weh...aku ni memang hilang punca dah la masa tu kan....hahaha...sabar sabar...dah usha mana dessert kita nak tu, kita kena pi carik tempat duduk dulu...
masa kami sampai ni memang orang dah penuh gila la kan...sekali ada sorang perempuan tu suruh duk tempat dia dan dia pindah ke meja kecik lain...Alhamdulillah lega...hehehe dah dapat nombor baru laaa boleh nak order kan...sambil tu, Asie yang gila baking dolu kala tu, sibuk duk kagum tengok hiasan kat dinding tu....dibuat dari susunan bekas tart je Asie cakap tapi nampak lawa gitu kan...kreatif...terus Asie dapat inspirasi nak hiasi dapur rumah dia...hehehe...
so konsep sini self service ya, kita duduk then diorang bagi menu dan borang nak order...so dah buat pilihan, sila bawa borang ke kaunter dan order...sambil tu usha kek juga mana yang kita nak dan buat order terusss...haaa masa nak beratur ni tetiba ramai dah orang, makanya ada la masa aku nak usha sekali lagi nak kek mana kan....hehehe sakan la aku mengorder kan untuk kami semua...
dah order dan bayar, pi duk tunggu makanan...walaupun ramai gila orang, surprisingly servis dia laju weh...so marilah kita lihat apa yang kami order...hehehe so aku teringin nak minum kopi so order Caramel Cafe Latte (RM11) yang sedap, not bad laaa kopi dia...then untuk dessert kami order Chocolate Salted Caramel Cake (RM14), Tiramisu Cake (RM14) dan juga Churros (RM10)...semua desserts adalah sedappp...aku paling suka haruslah yang coklat kan...hahaha cumanya aku tak patut amik latte laa bila dah banyak manis manis ni, patut layan americano je...hehehe...
untuk main dishes plak Irma order Pasta Pesto Grilled Chicken (RM22), aku plak Pasta Carbonara Beef Bacon (RM17) dan Asie order Mac and Cheese (RM17)...so macam mana rasa dia?ALlahu semua sedap!tak kedekut cheese, semua creamy gilaaa...creamy yang sedap tau sebab dia ada rasa pedas pedas pepper...Irma punya pesto tu aku takde la suka sangat sebab hijau sayut kan, tapi Irma memang suka pesto ni...hehehe tapi dada ayam dia tu, nampak macam kering je kan, sekali juicy weh, sedap plak tu!aku pun carbonara memang marvelous laaa...tapi untuk orang yang suka creamy je tau, sebab memang rich gilaaa...kena makan masa panas panas...terbaik!dah la bacon dia banyak gila...Allahu sedap!dan Mac and Cheese Asie punya la sedappppp!sebab dia creamy pedas!weh sedap gilaa...aku duk kaut Mac and Cheese Asie je la masa ni...hahaha sedapp!hahaha 
kami bertiga suka sangat kedai ni, dan plan nak datang lagi nanti...hahaha overall makan kami adalah RM117...ok la kan, makan sakan!hehehe cuma nya satu je tak puas hati sebab datang kali ni tak dapat jumpa Dr Ezani..nak selpieeee...hahahaha...pape pun sebab happy, kita kena ambil gambar depan kedai dia, pastu promote kaw kaw punya kat FB dan IG...benda baik kena la kita kongsi bersama kannn...hehehe...
sebabkan dah promosi beriya adalah lagi orang lain ajak pi sini gak...next visit tu aku pi ngan Mrs...so masa ni kami layan kek coklat dan juga carrot kek...kek coklat tu sedap la pada aku, tapi carrot cake aku memang kurang gemar sebab berempah...then Mrs cuba carbonara dia, tapi pompuan tu tak berapa gemar sebab too creamy dan muak...dan aku plak cuba Spicy Buttermilk Spaghetti with miso ginger crispy chicken (RM25) yang sedapppp gak pada aku...hahaha pasta dia super creamy, enak dimakan masa tengah panas panas...ayam dia portion besar dan freshhh...aku suka ayam dia, sedap!ehhh overall aku suka laa makanan sini...sedap ya amat!kena dengan selera international aku ni...kahkahkah...
dannnnnn yang paling best masa 2nd visit ni adalahhhh dapat jumpa Dr Ezani!yeayyyy...hahaha akhirnya...sempat juga sembang pasal kafe parents in law dia kat Seremban, haaa nanti kita terjah ya...hahaha...suka aku sebab dulu dulu aku layan je Masterchef ni, so memang ingat laaa Dr Ezani ni pandai buat desserts!hahaha...suka suka!so korang, silaaa laaaa terjah Pastribella The Bakeshop di Tamarind Square kalo korang ke sana yaaa!memang berbaloi baloi!

8 comments:

  1. Banyak pilihan pencuci mulut.
    P.S: Masih tak tahu apa kereta DJ beli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg byk. Lps pkp ni nk kn pi terjah ni. Huhu

      P/s - kereta biashe biashe je. Apa la guna keta baru klo xleh keluar umahhh hahaha

      Delete
  2. Puas hati dapat bergambar dgn toke kedai

    ReplyDelete
  3. Ni lah kan kalau x MCO, kita lepak sini. Aku memang dah lama plan nak ngopi ngekek sini. Apakan daya. Insha Allah next time.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe later lps pkp kita leh lepak sini...insyaALlah

      Delete