Wednesday, November 6, 2013

JJCM Sambil Kerja di Borneo ~ Part 3

Day 3 : 29 Oktober 2013 (Selasa)

pada hari selasa, awal pagi kami dah pergi breakfast di hotel...kemudian kami check out dari hotel dan terus menuju ke tempat event...lega event berjalan sangat lancar...cuma sedikit mencabar apabila nak uruskan pasal makan peserta sebab jauh bangat tempat makannya...event selesai pada jam petang...Alhamdulillah...selepas makan tengahari, kami bergambar bersama rakan-rakan di Kuching sebagai tanda kenangan...

lepas tu, Mr Brennan pun bergegas membawa kami menuju ke Pasar Satok untuk membeli ikan terubuk masin...benda wajib beli ni kalo ke Sarawak...ada pelbagai jenis size dan harga...lepas pusing seround pasar tu, sampai dah pening mana nak beli..sebab semua pun jual benda sama...last kami berhenti di kedai terpilih...aku beli yang besar untuk keluarga, dengan harga RM15 seekor...ada juga yang kecil aku beli untuk rina berharga RM10 untuk 3 ekor...pekedai akan siap-siap bungkuskan dalam kotak, siap ada tempat pemegang sekali...mudah kan...
pastu bergegas pula kami ke Mira Cake House untuk membeli kek lapis...sebelum tu, Mr Brennan dengan baik hati bawa kami ke bangunan Astana dan ADUN untuk ambil gambar...baik betul dia ni...hehehe sampai di Mira, aku beli kek lapis asam manis dan cadbury yang sedap berharga RM20 sebijik..lepas tu adala yang lain-lain aku beli dengan harga RM10...tak sempat ambil gambar di sini sebab bergegaskan...
dah selesai membeli, kami pun terus nak menuju ke airport...sekali kmyza buka mulut nak minum White Lady...ahh sudah...nasib lalu Restoran Chillipeppers...so singgah la...sekali takde pula White Ladynya...aku pun tak tahu apa White Lady tu...so kami makan dan minum laaa apa yang ada...masa ni aku tak tahan nakpi toilet, tapi toilet dia kotor giler...kedainya pun tak menyelerakan aku la...agak kotor...bila teringat toilet dia yang aku nak masuk tapi cancel tu, memang rasa nak muntah!hohoho kotor!kat situ aku just minum air je sebab pundi kencing rasa nak pecah dah!hohoho mood agak kurang baik dah masa ni...irma sorang je gigih makan mi kolok buat kali terakhir...hehehe
pastu terus kami menuju ke airport...sampai je, teruss aku cari toilet dulu!tak sempat bye-bye ngan Mr Brennan...huhuhu then kami siap-siap check in semua barang...cuma kek lapis tak masuk luggage la takut penyek...staff MAS di kaunter agak kurang hajar pada aku bila aku tanya elok luggage semua akan direct sampai ke Kota Kinabalu ye...sebab kami akan transit 20 minit di Sibu...pastu dengan rude dia jawab, semua barang memang la ikut tuan dia sekali...choi dengan nada memang kurang hajar...aku bukan apa, pengalaman transit dengan MAS masih tak boleh lupa...sampai missing luggage aku, sampai masuk meeting pakai jeans je di Italy dulu..bengang tau...cakap beg sampai ke Milan, rupanya beg turun masa transit di London...itu pun aku dah tanya banyak kali dengan petugas MAS...tetap berlaku kesilapan juga...huhuhu dah sakit hati di situ, skali masa nak masuk ke pintu balai berlepas, sebelum screen barang tu, ada staff kat situ tak bagi masuk kononnya hand luggage kami banyak sangat..patut satu je sorang...nampak banyak sebab kami pegang kotak kek lapis tu...dah la cara cakap macam rude juga...siap suh pi check in lagi kan...ape kes dah check in nak check in lagi....aku masa tu dah lah penat, lagi nak bekejar masuk ke dalam, nak solat lagi kan...memang panas hati dah masa tu...lepas aku explain elok-elok, dia degil jugak...aku dah panas dah..nasib bos tarik ke belakang je...kitorang pun blah pi tempat lain jap..pastu aku nampak supervisor dia kot datang cakap ngan dia, then supervisor dia datang jumpa kami..dia cakap elok-elok boleh je masuk...tapi takleh blah alasan tak bagi masuk kononnya sebab kami naik MAS Wing, so nanti steward dalam tu marah kalo banyak-banyak barang...nanti diorang taknak tolong angkat...choii aku leh angkat sendiri la...huhuhu pastu baru diorang bagi kami masuk...takde apa pun kan sebenarnya...saje nak bikin panas hati aku je...buat yang tak tahu, MAS Wing ni domestic flight di Sabah dan Sarawak ni...kecil jer berbanding flight biasa...seat pun ada 4 sahaja satu baris tu...so memang gegor kepala la kalo ada air pocket...hehehe ha lepas tu, terus kami pi carik surau..menenangkan hati....tak lama tu, kami pun menaiki flight menuju ke Kota Kinabalu...nasib steward adik comel..dah le lemah gemalai, cakap pun nak kena lentok-lentok...hahaha memang duk gelak je la kitorang dengan perangai dia...kami transit di Sibu selama 20 minit, kena turun flight untuk lalu imigresen...di Sabah dan Sarawak ni yang lecehnya sebab kena lalu imigresen tiap kali keluar dan masuk...

akhirnya kami sampai di Kota Kinabalu pada jam 8 malam..kelaparan wehh sebab cuma makan sandwich dan epal je dalam flight...terus keluar dari airport, dan driver jabatan dah siap menunggu...terus membawa kami menuju ke KK Waterfront Hotel...boutique hotel je memandangkan hotel lain dah penuh sebabkan cuti sekolah di Brunei....memula cuak juga sebab bos kecik macam tak suka hotel ni..nasib big boss ok...lepas dah setel urusan check in, masuk bilik...mandi, siap semua...aku keluar semula untuk berjumpa rina!yeahh lama giler tak jumpa bestfriend aku yang sorang ni sejak dia pindah ke sabah...rina datang ngan jimmy dan mak rina yang kebetulan datang sabah masa tu...diorang bawak aku pergi makan di Pantai Tanjung Aru...makan keropok lekor dan kepak ayam bakar...nyum....sedap...makan sambil borak..macam-maca cerita la kami borakkan...sampai la pukul 11 malam, barulah diorang hantar aku balik...tak sempat ambil gambar pun...sebab leka berborak....

2 comments:

  1. Baru nk kenal2 ngan Mr Brennan tu..tak ada gambar dia ke hikss

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha Mr Brennan dah tua la JM..hahaha anak dia baya-baya saya kot...dia siap cerita anak dia sibuk suruh dia carikan megi kari aaron aziz!hehehe kat sarawak tak smpai lagi megi tu...hehehe

      Delete