Thursday, October 7, 2021

Blessed #38thbirthday

AMARAN KERAS: Post ini panjang berjelaaa...hahaha tak payah baca pun takpe, tapi aku nak update gak...hahahaa alkisah sepanjang sebulan September kali ni...yang sangat lah meriah...walaupun aku sedih tak banyak #birthdaytrip tahun ni, tapi aku syukur gila diberi kasih sayang mencurah-curah dari keluarga dan sahabat handai yang jauh dan dekat...Alhamdulillah...nonstop weh delivery sampai ke rumah dan pejabat...hahaha syukur Alhamdulillah...terima kasih semuaaa...so 1 September 2021 aku mulakan dengan langkah menghantar semuaaa dokumen yang diperlukan bagi 'hidup baru' aku nanti...hehehe...insyaAllah soon akan bergelar pelajar semulaa...korang doakan aku tau...
then pada 4 September, weekend pertama September, sebabkan takleh merayap buat #birthdaytrip makanya aku buat laaa #misingodayahjamal aku...asalnya beberapa minggu sebelum tu akak yang biasa aku deal tu tanya leh tak dapatkan dana untuk ubat-ubatan rumah wargaemas...so aku pun just buat ayat manis pasal Projek Obat Warga Mahmudah ni dan shoutout kat media sosial, then niat nak buat agihan masa 1st weekend dalam September...dan Alhamdulillah dapat kumpulkan sebanyak RM6,500 dan dapat agihkan barang ke dua buah rumah lagi...best gilaaa...syukur Alhamdulillah...
then bak kata kawan aku, biasa 1 September lagi dah ada kek aku ni nape tahun ni takde kek lagi...hahaha nak jadi cerita, ada rezeki sampai delivery ke rumah pada 7 September...aku baru balik kerja tengok ehhh ada Mont Choco dihantar oleh Bibie! ya Allah lama gila dah mengidam Mont Choco ni yang duk viral tapi tak terbeli-beli...sekali rezeki sampai dua haaa...satu premium choc swiss katanya memang sedap gilaaa...rasa mahal coklat dia...dan satu lagi caramel pecan pun heaven!sedap gilaaaa....
dan pada 10 September, aku ke Cherating!hahaha sebenarnya aku ada audit di Muadzam dan stay di Kuantan...then last day audit tu aku ambil kesempatan untuk check in di Cherating dengan ambil kira Cherating still dalam Kuantan...hehehe tapi masa ni Pahang dah fasa leh merentas daerah tu dah so takde isu pun laaa...dan kat Cherating tu aku duk kat Royale Chulan!lawa gilaaaa bilik yang aku dapat dan sekali laaaa aku order online cake dan pickup sebelum gerak ke Cherating...sedap gilaaa kek dia ni....later nanti aku share pasal trip ni yaaa...hehehe...pape pun aku enjoy gila sebab lawa gilaaa view bilik aku...180 darjah view laut!
then balik dari Kuantan pada 11 September tu, aku sampai je rumah lewat petang nampak ada bungkusan besar kat luar ada nama aku...pelik gak sebab rasa takde beli pape dahhh...hahaha sekali tengok Allahu rupanya hadiah kiriman Mrs!hehehe besar gila dan tebal sejadah yang diberikan ni...katanya takut nak bagi makanan sebab taste aku ni tinggi....hahaha hoi aku ni terima dan hargai tau pemberian orang...hahahaa...
dan pada 13 September, masa renyai-renyai hujan dalam kereta, awal pagi boss pengurusan message tanya ada pejabat tak...aku cakap adaa...dia suruh datang bilik dia nanti dan taraaaa dapat kek!yeay...hahahaha akhirnya dapat gak kek yang diberikan oleh orang lain kan...happy gilaaa...hahaha dah laa home baked by boss ni....rezeki Alhamdulillah....
dan akhirnya hari yang dinanti pun tiba, 15 September 2021...hahaha untuk kali pertamanya dalam 10 tahun ni aku tak cuti pada hari ni...biasa date ni aku tak masuk pejabat...tengah berjimbaaa...hahaha so pagi tu mak aku masak kan aku mee goreng daging yang sedap gilaaa...then aku belikan juga sarapan untuk kebetulan ada mesyuarat pagi tu...tengah standby nak mula mesyuarat, Ika call suh turun kat lobi bawah...dia datang bawa hadiahhh...wahhh cantik gilaaa telekung yang diberikan...then masa mesyuarat dengan team ASEAN dan Surveilan, diorang keluarkan kek, sandwiches, agar-agar dan kambing perap Mamasab!hehehe rezeki!
then tengah mesyuarat tapi dah kat hujung, sekali dapat call pertama dari rider yang hantarkan bunga duit dan coklat dari kakak-kakak manisshhh yang luarbiasheee...Alhamdulillah happy nya dapat bungaaa...hahahaha...dan bermula dari waktu itu, memang nonstop laaa aku dapat panggilan rider untuk ambil barang kat lobi pejabat!ada masa tak sampai atas lagi, dah ada orang call!hahahaha....guard kat bawah siap tanya, besday ke puan, duk sampai banyak hadiah!hahaha....Allahuuu...ada dari Dotty's dari Fatin, bungaaa lagi dari Anim dan Kachen, desserts dan pastries dari Ilon, Starbucks dari Janggel dan pelbagai jenis barangan Mamasab iaitu kek, sushi dan rolls dari Rina, Iba dan Emy...Allahu speechless!aku sampai berpeluh-peluh sebab duk turun naik!hahaha...kadang dah nak masuk toilet pun keluar balik sebab dapat call hahahaha!
then ada juga pemberian rakan-rakan pejabat...kek dari Kema dan Ekin, hadiah dari Cikwan yang sedang cuti bersalin...gigih tau dia datang pejabat hantar hadiah...huhuhu...aiskrim BR dari Raja, hadiah dari Wing Azalea pun ada gakkk...hadiah sangat bertema kan pelajar muda tau...hahahaha...then ada gak minuman kesihatan Juice Works dari Adilaaa...hehehe Allahu memang kenyang gilaa budak-budak wing aku hari tu...nonstop makanan sampai...dah la tak ramai mana sebab masa ni masih 60% je yang bekerja di pejabat dan wing aku memang kecil....
masa dah nak petang sikit aku assume dah takde dah delivery so sibuk la susun semua hadiah dan ambil gambar...pastu Kema tanya ko nak troli tak nak angkut semua ni masuk kereta...hahahaha aku pun cakap nakkk...tak terfikir langsung nak angkut guna troli...duk fikir bawak je la sikit-sikit kan...hahaha over gilaaa bertrolikannn...tapi serious laaa kau terharuuu...dengan kasih sayang yang diberikan...Allahuuu...nikmat mana lagi aku nak dustakan...Allah bagi aku orang keliling yang menyayangi aku seadanya aku...Allahuakbar...syukur Alhamdulillah...
sekali dah sesiap nak tolak troli ke bawah, eh ada lagi rider call...sib baik sempat kan...aku ni dah plan nak balik awal sebab ada janji temu...hahahaha sekali nampak dari jauh alaaaa bestnyaaa...desserts dan savory foods dari Tim's Teapot Terrace laaa...terus dapat agak dari siapaaaa sebab aku duk sebut teringin nak hi tea kat situ sekali Irma ingat laaa...siap belikan dan buat delivery nun jauh dari Wangsamaju...Allahu terharunya!mak aku suka gila semua makanan ni...sedap!
dan ngam last sekali sebelum aku balik, masa ni dah tolak barang masuk kereta dahhh...alaaahai kakak-kakak kesayangan di BKKM buat surprise...dalam kesibukan memasing tuuu sempat gak....dah la siap kantoi ngan aku sebab aku masuk balik wing diorang tengah setting!hahahaha Allahuuu terharu gilaaa...siap kena pakai bunga kat kepala...comel!hahahaha aku dah nak meletup perut dah masa ni makan, siap dari gincu dari Faried...hahaha Alhamdulillah...
dan tepat 4.45 petang terus aku cabut balik!sebab nya aku ada appointment di Bubblegumwax!hahahah yeay finally dah leh buka lepas 4 bulan tutup!best gilaa...kebetulan plak dapat appointment di hari lahir aku kan...makanya anggap laaa reward kepada diri sendiri...aku suka ke sini memanja kan diri...best!hahahaha...sampai dekat Maghrib gak aku kat sini buat pelbagai treatment...hehehe...
then terus gerak balik rumah...ingatkan habis dah delivery, eh sampai rumah tengok ada bunga dengan aiskrim dari Hasanah, sekotak besar cheesetart dari Kak Lia dan juga sebekas besar aiskrim dari Nily!Allahuuu...terus suh Mak ambilkan gambar...masa ni nampak nau muka dah barai dan penat gila kan...hahahaha
then aku solat Maghrib jap dan keluar balik dengan mak abah untuk dinner...sibuk laa mak ajak gak keluar malam tu nak belanja aku katanyaaa...tak sampai hati nak tolak walaupun dah penat gilaaaa dan kenyang!hahaha layan je laaa makan di Tendance...sedap!dan balik tu baru dan nak tengok kad-kad yang anak buah aku buatkan...alahai comelnyaaa anak-anak buah Makngah dah pandai buat kad...terharu!lagi terharu dengan kad dari abang dan kak ipar aku sebab dalam tu ada $$$$ hahahaha!
dan dengan itu berakhir laaa 15 September yang terpaling meriah seumur hidup aku...hahaha biasa date ni aku lari pi travel...makanya kalo kawan-kawan nak celebrate aku kena book date aku sebulan!sebab tu aku celebrate birthday sebulan...tapi kali ni dihimpunnya sehari, memang overwhelmed gila aku rasa...hahaha ada kawan cakap, haa seronok kan?so lepas ni kerja la lagi masa birthday...aku jawab nooooo aku prefer pergi travel masa birthday dan celebrate dengan kawan-kawan bersemuka satu persatu...aku lebih enjoy dan dapat celebrate sebulan!hahahahaha...

dan esok nya pada 16 September, aku niat nak belanja mak abah aku plak...abah aku sebut teringin nak makan kari kepala ikan, so aku nampak ada kedai baru area Bangi Avenue, so aku bawa la diorang lunch di sana...Alhamdulillah mak abah aku suka gila makan kari kepala ikan kat sini...diorang cakap sedap gila siap bungkus bawa balik!hahaha...Alhamdulillah seronok tengok diorang happy makan...later aku share pasal kedai ni ya...
dan petang sikit tu Kachen belanja aku kek durian dari CookyKhek...aku memang dah lamaa teringin makan kek ni, akhirnya dapat gak...hahaha sebabnya haritu adik aku tanya nak kek apa...memula cakap nak kek sushi tapi bila dia cakap later besday adik aku pada 20 September diorang nak order kek sushi dah, makanya aku cakap okayyy nak kek durian...hahaha yeayyy sedap gilaaaa...dah la real duh durian atasnya tuuu...hehehehe
then lewat petang adik aku dan adik ipar aku datang ambil Nina dan bawakan hadiah gakkk untuk akuuu...adik ipar baik bagi barangan penjagaan diri L'occitane...adik aku bagi mug tulis Always Right siap cakap Makngah kan always right...hampeh betul!hahahaha well mana leh lawan kalo anak perempuan nombor dua kan!hahahaha...
dannn pada 17 September plak aku ada piknik dengan Dini, Liana dan Amoi!hahahaha...malas la nak cerita panjang sebab later aku akan buat post gak pasal ni...hahaha cuma nak cakap masa Dini tanya nak tema apa besday kali ni, aku cakap aku nak piknik!masa cakap tu aku bayang piknik tepi sungai, pakai pinggan dan cawan besi je...sekali gigih gilaaa Dini beli itu ini, setting itu ini...kek plak request mak Liana buatkan sebab zaman sekolah dulu mak dia selalu buat kek coklat ni...dan korang tengok la hasilnyaaa...huwaaa nak nanges terharu!lawa gilaaaa...dan kami piknik di Taman Eko Rimba Komanwel yang kena bayar RM80...hahaha nak elak orang punya pasal...dah la weekdays, tempat bayar memang takde orang la kan...best gilaaa...enjoy!sempat singgah Putrajaya gak masa balik tuuu...
okay dan ingat lepas tu habis daaa takde delivery dan celebration daaa...sekali ternyata salah okay...masa aku tengah ada meeting online pada 19 September hari Ahad, aku duk pakai seluar pendek je sebab kejap je meeting nya, sekali runner call ada delivery!MasyaAllah nasib baik aku sempat tutup video baru bangun hahaha ko bayang kalo lupa tutup video kantoi laaa pakai seluar pendek masa meeting!hahahaha!
dan pada 22 September masa aku tengah busy gila jadi mak pengantin bagi majlis persaraan Pengarah, balik tempat tengok ada hadiah comel dari Hadida...Allahu terharu...again dapat botol air...comel gilaa...pandai diorang ni semua tau belikan aku hadiah yang aku perlukan nanti...rezeki betul...hehehe kiranya hadiah besday sekali nak sambung belajar la ni...dan esoknya 23 September ada pula telekung di atas kerusi kerja akuuu dari Kak Ani pula...Allahuu banyak betul rezeki aku ni...Alhamdulillah...
dan tengahari 23 September tu aku keluar lunch dengan CikLyn, dia belanja makan ikan bakar dan kemudian petangnya dia buat delivery roti jala jelita yang lawa gilaaa bentuk love!hahaha siap ada member lelaki kat pejabat tanya, ko ada boipren ke Dayah...aku cakap mana ada...pastu dia tak caya, dia cakap ko ni kalo ada boipren cakap la, takde laaa orang tersalah aim nanti milik orang...pastu aku sound, elehhh selama ni memang takde boipren takde plak orang aim aku. Eh. hahahahaha...ok bai!
dannnnnn pada 24 September, aku buat kerja gilaaa ke Langkawi bersama geng matriks aku!hahahaha gilaaa kann...aku gerak sorang je dari KLIA sebab Suzy dah sampai awal dengan anak-anak, dan Rina dan Ilon dari JB...hehehe Alhamdulillah short and sweet escape...sampai 4 petang di Langkawi, esok 2 petang dah balik...kami sampai makan laksa ikan sekoq dan terus check in sampai esoknya...sakan gilaaa buat pyjama partayyy...hahaha gigih kan memasing...kebetulan pemilihan hotel adalah sangat cantik dan best...makanan yang diorder pun sedap...Alhamdulillah dapat gak #birthdaytrip ngan diorang lagi tahun ni...tahun lepas gila balik hari ke Penang...hahaha...
balik dari Langkawi ingat selesai dah sebab dah masuk minggu last September plus dah weekdays kan...pastu seminggu last tu plak memang penuh dengan kursus dan mesyuarat pagi petang setiap hari...sekali pada 27 September, aku WFH sebab ada full day course TDP, sekali ada orang call hantar kotak buah-buahan yang cantik!aku duk fikir sape bagi, sekali buka IG seller buah ni nampak nama member yang follow so tau dah laaa sape yang memberinya....hehehe TQ Sulaihah!hahahaha...
dan setelah seminggu bertungkus lumus dengan macam-macam kursus, presentation dan mesyuarat, akhirnya pada 30 September, aku dah bertenang so aku ajak Mrs dinner bersama sempena penutup bulan September yang penuh kemeriahan ini...Alhamdulillah...dalam sibuk kerja sempat gakkk sakan berjimba dan celerbate birthday kannn...Alhamdulillah... 
eh belum habis lagi lah...hahaha pada 4 Oktober 2021, last laa kan....aku buat staycation di KL...then ajak Agus lunch bersama di restoran yang dah lamaaa kami plan nakpi bersama...hahaha akhirnyaaa sampai gak kan kami ke Kung Jung Korean Restaurant ni...seronok gila dah lama tak makan korea yang penuh banchan atas mejaa...hahaha dannn rezeki aku, Agus belanjaaa sempena birthday treat katanya!hahaha Alhamdulillah rezeki...
dan dengan itu, berakhir laaa sambutan hari lahir aku yang ke 38 tahun ini...Alhamdulillah...walaupun awalnya aku sedih takleh sakan dengan birthday trip, tapi Allah ganti dengan yang jauh lebih hebat, lebih mengharu kan...Allahu...dan aku lagi rasa happy sebab aku dapat buat something yang aku nak buat selama ni gak...aku tak pernah share benda ni kat Instagram or FB aku...sebab takut muncul perasaan riak plak...tapi aku share sini sebagai kenangan...aku rasa seronok dapat memberi...aku buat majlis makan-makan di sebuah rumah asnaf kat Kuala Klawang pada malam birthday aku tu...aku takpi pun, aku cuma minta kakak yang aku kenal uruskan, aku cuma transfer kan duit sahaja...Allahu seronok tengok budak-budak tu happy makan malam tu sambil doakan kesejahteraan aku sekeluarga...huhuhu aku rasa keseronokan memberi tu best sangat...kadang rasa berat nak keluarkan amount selepuk yang besar nak memberi, tapi percaya lah ko cuba buat sekali, feeling tu best...bagi kat keluarga ke, kat yang memerlukan ke...yakin je nanti Allah akan beri kita lebih....tak kurang pun...insyaAllah...okay korang, terima kasih semua untuk doa yang baik-baik...terima kasih atas ucapan...aku doakan semuaaa dipermudahkan urusan...korang doakan aku juga tau...moga Allah mudahkan urusan aku dalam journey aku selepas ini...insyaAllah...

15 comments:

  1. Yey, baca sampai habis. Macam biasa, birthday DJ memang macam retis meriahnya! Happy birthday DJ. Moga dikurniakan kesihatan dan kehidupan yang baik, diberkati hidup dunia akhirat =)

    ReplyDelete
  2. Eeeee lama kita tunggu post baru, ada pulak warnig tak bagi baca.
    Hahahaha..
    alhamdulillah...bestnya baca, tumpang happy sekali dengan rezeki-rezeki yg diterima.
    Btw, semoga dipermudahkan urusan hari pertama jadi student..jumpa supervisor elok2 ye.hihi

    ReplyDelete
  3. Sis....ada plan nk hike gunung datuk lagi x?

    ReplyDelete
  4. wahhhh meriahnya!!..happy belated birthday sis...

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah..ni semua rezeki Dayah suka happykan orang keliling ni..❤️❤️❤️

    ReplyDelete
  6. salam sis cite baru please, tiap hari makcik masuk sini ni ,,,

    ReplyDelete
  7. Walaupun September dh lama berlalu..SA nak ucap gak..happy belated birthday to Dayah...semoga yang indah2 je buat awak eh..

    ReplyDelete